Hjælp med julemotiver til kræmmerhuse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
7 svar
3 synes godt om
5. september 2013

mariamiss6

Hej tøser, er der ikke nogle af jer dygtige tegnere som kan hjælpe mig med at lave nogle motiver at brodere på kræmmerhuse.

Jeg er simpelthen et fjols til at tegne og deror er det lidt et problem for mig at lave nogle ordentlige motiver.

Sagen er den at motiverne kun skal være stregtegninger. 

Altså for eksemåpel et juletræ. Det skal være uden diverse pynt, altså kun omrids stregerne af selve træet....

Jeg HAR juletræ, Stjerne, hjerte og slik stok....

Kunne rigtig godt tænke mig 

• Snemand
  • Kagemand
  • Klokke
  • Nisse 
  • Julemand (evt. bare hovede med hue og skæg, øjne og mund)
  • Nissehue
  • Julesok
  • Julemandens slæde.

Jeg har allerede lavet et par kræmmerhuse, og skal nok tage et billede og lægge op her senere, så I kan se hvad jeg mener i forhold til hvor simple de skal være.

Altså, jeg ønsker mig motiver af ovenstående juleting, men kun i form af omrids og evt. formstreger. 

Motiverne skal enmlilg ikke fyldes ud med farve. Selvfølgelig bruger jeg forskellig farve tråd alt efter hvad motivet er.

Nogle af tingene skulle jo være rigtig nemme at tegne skulle man mene, men jeg kan bare ikke selv få de rigtige former og udtryk på motiverne.

Så tøser, jeg håber nogen af jer kan hjlpe mig, for jeg synes ikke rigtig jeg finder noget ved søgninger, som er så simpelt som jeg gerne vil have det, og jeg har ikke haft meget held med selv at tegne det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

mariamiss6

Her får i et billede af to af dem jeg allerede har lavet.

Der ligger en blyant ved siden af, mest for at vise størrelsen, fordi jeg tænker det kan have indflydelse på motiverne.

Uh jeg håber en eller anden lige har en super hånd til sådan nogle simple men levende streger  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. september 2013

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Hej tøser, er der ikke nogle af jer dygtige tegnere som kan hjælpe mig med at lave nogle motiver at brodere på kræmmerhuse.

Jeg er simpelthen et fjols til at tegne og deror er det lidt et problem for mig at lave nogle ordentlige motiver.

Sagen er den at motiverne kun skal være stregtegninger. 

Altså for eksemåpel et juletræ. Det skal være uden diverse pynt, altså kun omrids stregerne af selve træet....

Jeg HAR juletræ, Stjerne, hjerte og slik stok....

Kunne rigtig godt tænke mig 

• Snemand
  • Kagemand
  • Klokke
  • Nisse 
  • Julemand (evt. bare hovede med hue og skæg, øjne og mund)
  • Nissehue
  • Julesok
  • Julemandens slæde.

Jeg har allerede lavet et par kræmmerhuse, og skal nok tage et billede og lægge op her senere, så I kan se hvad jeg mener i forhold til hvor simple de skal være.

Altså, jeg ønsker mig motiver af ovenstående juleting, men kun i form af omrids og evt. formstreger. 

Motiverne skal enmlilg ikke fyldes ud med farve. Selvfølgelig bruger jeg forskellig farve tråd alt efter hvad motivet er.

Nogle af tingene skulle jo være rigtig nemme at tegne skulle man mene, men jeg kan bare ikke selv få de rigtige former og udtryk på motiverne.

Så tøser, jeg håber nogen af jer kan hjlpe mig, for jeg synes ikke rigtig jeg finder noget ved søgninger, som er så simpelt som jeg gerne vil have det, og jeg har ikke haft meget held med selv at tegne det.

Slet ingen der lige kan hjælpe mig her?

Anmeld

5. september 2013

Kirk

Hvis du laver en google billed-søgning på engelsk og sætter ordet outline bagefter, kan du finde det meste

For eksempel: https://www.google.dk/search?gs_rn=26&gs_ri=psy-ab&tok=TevYLO5sSLsL50zL9vHNzw&cp=19&gs_id=e4&xhr=t&q=gingerbread+man+outline&biw=1366&bih=652&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51773540,d.bGE&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=jPgoUraaMOWB4ASYxYG4Bw#hl=da&q=stocking+outline&tbm=isch&um=1

(tror dog det kan blive svært at finde en ordentlig nisse, da de amerikanske nisser ser noget anderledes ud end de danske. Men måske man kan tegne en nissehue på kagemanden?)

Anmeld

6. september 2013

pcoramt

ved ikke om du kan bruge det, men prøv papirclipzen.dk

Anmeld

8. september 2013

mariamiss6

Jeg har fået lavet et par stykker selv alligevel.....

Jeg havde svært ved at finde ud af hvilke ord jeg skulle bruge til søgningen, så det var fint med det første forslag

Og ja, nisser har jeg ikke haft meget held med hehe.....

Kan ske der kommer et billede på når jeg har fået lavet nogle flere.

Anmeld

8. september 2013

Carina:-)

mariamiss6 skriver:

Her får i et billede af to af dem jeg allerede har lavet.

Der ligger en blyant ved siden af, mest for at vise størrelsen, fordi jeg tænker det kan have indflydelse på motiverne.

Uh jeg håber en eller anden lige har en super hånd til sådan nogle simple men levende streger  

Hvor er de flotte ,nogen du evt vil sælge? 

Anmeld

8. september 2013

mariamiss6

Hvor er de flotte ,nogen du evt vil sælge? 

Jo, det kunne da sagtens ske.... 

Og mange tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.