Okay her kommer spørgsmålene om IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
4 svar
4 synes godt om
5. september 2013

o1Mutte

Jeg har lige lidt spørgsmål..

Må man selv vælge kort eller lang behandling?

Hvad har i (hvis i måtte) valgt?

Hvis i har prøvet begge dele, hvad var så rares? (tænker bivirkninger)

Nu har vi været igennem IUI 3. gange. Men det medicin vi har betalt for, bliver det medregnet når klinikken søger kronikertilskud? Eller starter vi forfra?

Er det helt udelukket at få sat mere end et æg op?

Og endelig, hvilket forsøg blev i gravide i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Mini us

o1Mutte skriver:

Nu har vi været igennem IUI 3. gange. Men det medicin vi har betalt for, bliver det medregnet når klinikken søger kronikertilskud? Eller starter vi forfra?

Vi var med i et projekt hvor de målte livskvaliteten på kort versus lang behandling.. en computer sku trække lod om hvilken behandling vi fik og den valgte kort. 

Vi var igennem tre insemineringer med kort behandling uden succes.. Første IVF behandling var lang og der blev jeg gravid og er nu 29+4 

Mht medicin så går det på et år af gangen. Vi fik udleveret næsespray til lang behandling gratis da vi var med i et forsøg.. Og beløbet er jo max 3500 pr år.. Så medicinen burde være meeeeget billig  

mht hvad der var rarest, så var den lange behandling ikke så fed. Skulle have næsespray som satte mig i kunstig overgangsalder - fik alle symptomer - hedeture og hovedpine oveni det skulle jeg have hormonet.. Men af en eller anden grund følte jeg større tiltro til succes på den lange metode  

mht hvor mange æg man må få lagt tilbsom, så tror jeg det afhænger af hvorfor man er i behandling. Mener der er nye regler som gør at man helst ikke må sætte mere end et æg retur med mindre at det er kvinden der har "problemet" men du må ikke hænge mig op på det

Anmeld

5. september 2013

**Ønskebabyen

o1Mutte skriver:

Ikke alle må vælge selv, mht lang/kort protokol. Vi måtte ikke selv vælge på Dronninglund.

Mht. medicinen tror jeg da i fortsætter, så når klinikken søger kronikertilskud indgår det derunder

Nogle steder må man selv vælge hvor mange æg man få lagt op. Vi spurgte aldrig deroppe, omkring det. Så i første forsøg fik vi lagt et æg op og i tredje fik vi lagt begge fryseæg op. Bare tag og spørg deroppe. Tror da ikke der skulle være noget for at få lagt to op, hvis det er det I vil.

Vi var igennem ICSI lang protokol. Første forsøg = Negativ bp. Men fik to æg i fryseren. Andet forsøg = Annulleret (ingen æg oplagt). Tredje forsøg = Positiv bp (fryseforsøg)

Anmeld

5. september 2013

Åse

Jeg skal IVF kort behandling, har ikke selv valgt det, læge begrunde det med min alder (26 år) har været gravid før (3 gange GUL) og at jeg ingen sygedomme har.

Hvis jeg selv måtte vælge ville jeg have lang behandling, for jeg har læst mig til, at flere bliver gravide med lang behandling, og at Danmark er et af de få lande der stadigvæk udføre kort behandling. Vil jo' helst være gravid i første forsøg, som alle andre.

Vi spurgte om vi måtte gå sat to æg op, og det måtte vi ikke, da tvilling fødsels er mere kompliceret og der er stadigvæk kun 10% større chance for man opnår en graviditet. Men lægen sagde at man kunne være heldig at ægget delte sig.
For mig lød det som om, at man skulle være på 3. Forsøg før de ville sætte to æg op.

Men pøj pøj

Anmeld

5. september 2013

tweety2060

SEnder gerne en pb med info men har ikke liiige tiden i aften til at fortælle mine erfaringer så kan du ikke sende en pb så husker jeg at svare dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.