Mon jeg er i det forkerte fag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i denne her uge på kursus igennem mit arbejde. Jeg arbejder som sosu-ass på plejehjem og vi skal til at være et dementsafsnit.

Jeg er på kursus i konflikthåndtering og voldsforebyggelse. Det har været virkelig interessant, men i dag skulle vi til det fysiske.

Vi skulle lære nogle teknikker til, hordan vi vrider os fri fra fastgribelse af hænder, overfald og kvælertag. Virkelig dygtig lærer, men hold op, hvor sætter det tankerne igang ved mig.

Jeg er en lille kvinde på ikke engang 160 cm høj og vejer ca 60 kg. Bare tanken om, at jeg er på et kursus, der skal forebygge min risiko for vold og give mig redskaber til det hvis/når det sker.

Dét synes jeg er meget tankevækkende og lige i dag tvivler jeg faktisk på, om det i det hele taget er det fag, jeg skal være i. Jeg har simpelthen ikke lyst til at være i den risiko-grå-zone for at det kan ske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Sabsy

Anonym skriver:

Jeg er i denne her uge på kursus igennem mit arbejde. Jeg arbejder som sosu-ass på plejehjem og vi skal til at være et dementsafsnit.

Jeg er på kursus i konflikthåndtering og voldsforebyggelse. Det har været virkelig interessant, men i dag skulle vi til det fysiske.

Vi skulle lære nogle teknikker til, hordan vi vrider os fri fra fastgribelse af hænder, overfald og kvælertag. Virkelig dygtig lærer, men hold op, hvor sætter det tankerne igang ved mig.

Jeg er en lille kvinde på ikke engang 160 cm høj og vejer ca 60 kg. Bare tanken om, at jeg er på et kursus, der skal forebygge min risiko for vold og give mig redskaber til det hvis/når det sker.

Dét synes jeg er meget tankevækkende og lige i dag tvivler jeg faktisk på, om det i det hele taget er det fag, jeg skal være i. Jeg har simpelthen ikke lyst til at være i den risiko-grå-zone for at det kan ske!

Jeg er hjemmehjælper i et privat firma og blev for to mdr siden overfaldet af en ægtefælles - det fik mine tanker igangsat - er selv meget i tvivl :-(

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Sabsy skriver:

Jeg er hjemmehjælper i et privat firma og blev for to mdr siden overfaldet af en ægtefælles - det fik mine tanker igangsat - er selv meget i tvivl :-(

Mange tak for dit svar.

Sådan noget møg... Hvad vil du så, hvis du ikke skal være i plejen? Hvis du skulle søget et arbejde i morgen, hvad skulle det så være?

Jeg sidder og tænker, hvis jeg skulle søget et arbejde i morgen, ville jeg søge ved visitationen. Det går jeg ikke i det hele tiden. Bedre løn, bedre arbejdstider og mere frihed. Men ved det sgu ikke...

Anmeld

5. september 2013

Sabsy

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar.

Sådan noget møg... Hvad vil du så, hvis du ikke skal være i plejen? Hvis du skulle søget et arbejde i morgen, hvad skulle det så være?

Jeg sidder og tænker, hvis jeg skulle søget et arbejde i morgen, ville jeg søge ved visitationen. Det går jeg ikke i det hele tiden. Bedre løn, bedre arbejdstider og mere frihed. Men ved det sgu ikke...

Det havde jeg også tænkt!
Eller portør af organer - er ikke sikker.
Men jeg var meget ramt og måtte være hjemme et par dage men tankerne er der endnu.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Sabsy skriver:

Det havde jeg også tænkt!
Eller portør af organer - er ikke sikker.
Men jeg var meget ramt og måtte være hjemme et par dage men tankerne er der endnu.

Og jeg er ikke engang ramt endnu!!

Føler med dig...

Synes jeg er en stærk person. Kan rumme meget og har et højt stressniveau (hvis det hedder "højt", når jeg sjældent bliver "stresset"). Er rigtig god til det psykiske og teoretiske i mit arbejde.

Men hold op hvor er jeg fysisk svag. Helt svægtlinge-agtig på mit arbejde. Lille og spinkel. Kan ikke holde til det fysiske arbejde og flyver omkuld, hvis der er én, der bare går ind i mig. Er jo ret nemt at se, hvor jeg i fremtiden prejler hen imod

Anmeld

5. september 2013

Morjanne76

Jeg arbejder som ssa på et demens afsnit. Jeg vil sige det handler om at forebygge at det eskalere derud, hvor beboeren bliver voldig. Man når rigtig langt ved ikke at overskride den dementes grænser og trække sig. Jeg elsker mit arbejde og ville ikke bytte det.  Du finder ikke nogle mennesker der er mere ærlige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.