Hvad er tilstrækkelig stimulering af baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Hvad er nok? Hvad er for lidt? Hvad er for meget? Hvad gør i selv? Med baby på cirka 5 mdr..

Synes det er SÅ SVÆRT! Det er andet barn, og det synes jeg nemlig giver nogle udfordringer, fordi h'n jo self ikke kan få 100% opmærksomhed altid da der er en større søskende at dele opmærksomhed med.. det er altså kilden til min evige dårlige samvittighed fordi jeg er bange for h'n ikke får opmærksomhed nok. der er self når den store er i VS men h'n har ikke mega lange dage i VS da der jo er barsel herhjemme.

For at fortælle om hvordan baby er lige nu. Græder næsten aldrig, er mere typen der "brokker sig" hvis træt/sur eller lign. smiler rigtig meget og har nemt til smil. Snakker ikke lige så meget som den store gjorde, tænker dog det kan være svært at få ord indført med en større søskende der larmer en del. Man kan sagtens få øjenkontakt og pludre men virker ofte til h'n har travlt med at se på så meget andet - tænker dog det er alderen der gør det? motorisk triller fra ryg til mave, strækker sig op på armene, trækker numsen op under sig, kan dreje 360 grader, skubber sig også lidt bagud. Griber fat i og tygger i legesager.

Tror i alt er fint? det er det nok, det er bare fordi jeg altid er så usikker på mig selv og bange for jeg gør tingfene godt nok. vi er jo en normaltfungerende familie, den store er glad og vellidt. det er bare det der med at dele opmærksomheden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

annec

Anonym skriver:

Hvad er nok? Hvad er for lidt? Hvad er for meget? Hvad gør i selv? Med baby på cirka 5 mdr..

Synes det er SÅ SVÆRT! Det er andet barn, og det synes jeg nemlig giver nogle udfordringer, fordi h'n jo self ikke kan få 100% opmærksomhed altid da der er en større søskende at dele opmærksomhed med.. det er altså kilden til min evige dårlige samvittighed fordi jeg er bange for h'n ikke får opmærksomhed nok. der er self når den store er i VS men h'n har ikke mega lange dage i VS da der jo er barsel herhjemme.

For at fortælle om hvordan baby er lige nu. Græder næsten aldrig, er mere typen der "brokker sig" hvis træt/sur eller lign. smiler rigtig meget og har nemt til smil. Snakker ikke lige så meget som den store gjorde, tænker dog det kan være svært at få ord indført med en større søskende der larmer en del. Man kan sagtens få øjenkontakt og pludre men virker ofte til h'n har travlt med at se på så meget andet - tænker dog det er alderen der gør det? motorisk triller fra ryg til mave, strækker sig op på armene, trækker numsen op under sig, kan dreje 360 grader, skubber sig også lidt bagud. Griber fat i og tygger i legesager.

Tror i alt er fint? det er det nok, det er bare fordi jeg altid er så usikker på mig selv og bange for jeg gør tingfene godt nok. vi er jo en normaltfungerende familie, den store er glad og vellidt. det er bare det der med at dele opmærksomheden..

Tror det er en meget normal følelse!
Hvis det ikke er, har du hvert fald mig at dele den med

Jeg har det nemlig også sådan, har en dreng på 2 år og en på 2 mdr. Får også lidt dårlig samvittighed ang. Med at dele opmærkssomheden. Når man snakker med storebror, får jeg dårlig samvittighed for lillebror.. Når jeg snakker med lillebror, får jeg dårlig samvittighed for storebror. Men jeg er begyndt at tænke, at jeg jo ikke kan gøre det anderledes, vi er kun mennesker og kan jo ikke være to steder på en gang. (Selvom det dog kunne være dejligt engang imellem) :-D

Anmeld

6. september 2013

heidi prettyface hansen

lyder til han får hva han har brug for den bette og lyder til at han er godt med i udviklingen

Anmeld

6. september 2013

Karina84

Så sent som i går aftes sad jeg med samme dårlige samvittighed 

Jeg var alene hjemme med ungerne, og jeg kunne klart mærke på den store at han havde brug for at hygge, men jeg skulle jo også give den lille flaske og opmærksomhed. Sagde det også til manden da han kom hjem, at der havde vi brug for ham.

Gav storebror et ekstra kram ved morgen hyggen, hvor lillesøster så fik lov til at ligge og lege lidt med hendes legetøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.