gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

258 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. september 2013

michaelvl

hej alle.

vil lige høre om i har nogle gode råd. 

for ca. 3 blev min kone og jeg beriget med en dejlig datter på 2345g 47cm og efter en uge havde hun en vægt på 2130g også tog hun på og er nu på en vægt der hedder ca.2500g. men sundheds plejseken mener det det er for lidt hun har taget på. og nu skal vi supplere med en flaske om aften efter hun er blevet ammet, men det er lidt af et projekt i sig selv for hun falder i søvn efter ganske kort tid uanset om det er ved et bryst eller en flaske og hun er ikke til at vågne igen, så kan man lægge hende lidt også vågner hun og det samme sker igen hun spiser en smule og skvatter i søvn igen og så kan hun sove 3timer eller mere og det samme gentager sig . nogle gode råd til hvordan hun få lidt mere at spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Holbæktrunten

michaelvl29@gmail.com skriver:

hej alle.

vil lige høre om i har nogle gode råd. 

for ca. 3 blev min kone og jeg beriget med en dejlig datter på 2345g 47cm og efter en uge havde hun en vægt på 2130g også tog hun på og er nu på en vægt der hedder ca.2500g. men sundheds plejseken mener det det er for lidt hun har taget på. og nu skal vi supplere med en flaske om aften efter hun er blevet ammet, men det er lidt af et projekt i sig selv for hun falder i søvn efter ganske kort tid uanset om det er ved et bryst eller en flaske og hun er ikke til at vågne igen, så kan man lægge hende lidt også vågner hun og det samme sker igen hun spiser en smule og skvatter i søvn igen og så kan hun sove 3timer eller mere og det samme gentager sig . nogle gode råd til hvordan hun få lidt mere at spise.

Jeg er ikke sundhedsplejerske, men i mine ører lyder det også til at hun ikke har taget nok på henover de sidste 3 uger.

De råd jeg kan give (og igen, jeg er ikke sp) er at i skal være sikre på at brystet er HELT tømt før der tilbydes fra bryst nr 2 på en ammesession. Dette ganske enkelt fordi at det første mælk fra brystet er beregnet på at slukke tørst og først derefter kommer den fede og næringsrige mælk som de små tager på af. Hvis barnet kun når "en halv babs" før der skiftes, når det aldrig til den fede mælk det skal vokse af.

En løsning kan også være at malke lidt af den tynde mælk ud inden barnet lægges til, så det dermed får mere af den fede mælk.

Tisser jeres datter ellers nok? Kan ikke huske hvor mange tunge tissebleer de skal lave i døgnet, men det står sikkert i noget af det informationsmateriale i har fået på fødegangen og af sundhedsplejersken - ellers kan det Googles. Tissebleerne er en god indikator på om hun overhovedet får nok mælk (og dermed næring)fra din kone.

Det lyder som om at hun er meget træt - det kan sagtens være fordi at hun ikke får næring nok og derfor sparer på reserverne, men tænker også om hendes hudfarve er som den skal være? Her tænker jeg på muligheden for gulsot, og dette KAN være behandlingskrævende. (Vil lige nævne at hvis SP intet har nævnt, så er der sikkert intet på det punkt).

Mht modermælkserstatningen, så vil jeg mene at det er underordnet hvad tid på døgnet den lille får den - hvis det er svært at holde hende vågen om aftenen, så giv den på et andet tidspunkt. Alternativt så drop babsen ved det ene måltid og giv kun flasken...

Håber det lykkes alt sammen, og husk at ringe til jeres SP og/eller aftal ekstra møder hvis i er i tvivl eller bare har brug for tryghed. Det er det hun er der for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.