Frusteret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
5 svar
5 synes godt om
4. september 2013

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har født for en lille månedstid siden. Men synes bare vores forhold er ved at gå ned ad bakke. Lad os kalde min kæreste for M og vores barn for A. 

1. Jeg bliver meget frusteret på M, når jeg ammer om natten og han bare sover. Og når jeg så i weekenderne vækker M klokken 8 fordi han skal tage A ud og gå en tur med barnevognen, så jeg kan få lov til at sove 1 til 2 timer mere. Så er han total zombie, og M tilbyder ikke selv at gøre det. 

2. Jeg fuldammer A og vi har aftalt at M så skulle tage sig af de fleste bleskift, da de så har lidt sammen. (M er ked af at han ikke kan tage ham om natten, så det var en passende aftale - skifter selv A om natten). Men så kan M finde på at sige "Det er vist din tur næste gang". Så bliver jeg en anelse skuffet, da det "kun" er 4 gang idag han er skiftet ham. 

3. Når M har A, så går der ikke mere end 10 min, så kommer A retur, fordi M tror han er sulten eller A skriger og er lidt pylret. 

Jeg føler KUN det er mig der er villig til at forpligte mig til A. 

Hvordan har I andre det mht. fordeling af opgaver mm.. ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

LRJ

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har født for en lille månedstid siden. Men synes bare vores forhold er ved at gå ned ad bakke. Lad os kalde min kæreste for M og vores barn for A. 

1. Jeg bliver meget frusteret på M, når jeg ammer om natten og han bare sover. Og når jeg så i weekenderne vækker M klokken 8 fordi han skal tage A ud og gå en tur med barnevognen, så jeg kan få lov til at sove 1 til 2 timer mere. Så er han total zombie, og M tilbyder ikke selv at gøre det. 

2. Jeg fuldammer A og vi har aftalt at M så skulle tage sig af de fleste bleskift, da de så har lidt sammen. (M er ked af at han ikke kan tage ham om natten, så det var en passende aftale - skifter selv A om natten). Men så kan M finde på at sige "Det er vist din tur næste gang". Så bliver jeg en anelse skuffet, da det "kun" er 4 gang idag han er skiftet ham. 

3. Når M har A, så går der ikke mere end 10 min, så kommer A retur, fordi M tror han er sulten eller A skriger og er lidt pylret. 

Jeg føler KUN det er mig der er villig til at forpligte mig til A. 

Hvordan har I andre det mht. fordeling af opgaver mm.. ?? 

Det kan være M lige skal vænne sig til at være blevet far, nogengange kan det tage tid før Far vænner sig til at blive far

Ved det er svært at stå med det selv, min x havde også svært ved at vænne sig til det, og jeg pressede og pressede og jo mere jeg gjorde det jo sværere havde han ved at vænne sig til det

Håber du finder ud af det

Anmeld

4. september 2013

frkrbj

I må vidst snakke forventninger med hinanden. For mig at se og i vores hjem har vi ikke delt opgaverne op som sådan, self var det mig der havde baby om natten men hvis hun skreg og ikke ville sove så tog far da over! Det Samme med bleskift, jeg gik hjemme med baby så havde self de fleste skift. her var det en selvfølge at den der havde tid/ ikke var igang med andet tog f.eks bleskiftet, eller andet

Anmeld

4. september 2013

morstinus

Først tillykke med jeres lille guldklump  det er da fantastisk

tror at i skal have afstemt nogle forventninger til hinanden, forstår det du skriver sådan at det er jeres første barn??

der sker rigtig meget i starten med det første barn, og mænd kan være en lille smule sløve i det, så han opfatter ikke din skuffelse hvis ikke du siger det til ham.

Da vi fik vores første stod jeg også med det meste selv, også om natten.

men selv nu hvor vi har fået nr 3, bliver jeg nødt til at sige højt om morgenen: Nu tager du bettetrolden og så går i en lang tur.
tror at du bliver nødt til at sætte dig ned med din kæreste og fortælle ham at du bliver ked af det, når han tørrer det hele af på dig.

det ændrede en hel masse for os at jeg satte mig ned og sagde at vi havde altså en aftale om at han skulle hjælpe noget mere, få afstemt hvad det er i hver især tænker.

plus at de første måneder er hårde, det er en ny hverdag, som du har accepteret fordi du ammer fuldt ud, så der bliver krævet meget af dig.

min mand fortalte mig at han slet ikke opfattede at jeg havde behov for en lille pause engang imellem. at han stod udefra og så at det der jo gik meget godt, og jeg bad ikke om noget så han sov også videre  men fik sagt det til ham og viste ham at han sagtens kunne hjælpe til, han fik fx baby når der skulle bøvses, og så kom det faktisk lidt automatisk at der blev lavet i bleen  som han jo så måtte tage sig af

Kan berolige dig med at det, forhåbentligt, bliver bedre når der kommer mere hverdag, men jo når man så står i det lige nu, så er det virkelig frustrerende.

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil tage en snak med ham i aften, synes bare det er rigtig svært - har drøftet det med ham en gang tidligere..

Der skal lige siges at han er maniodeprasiv, så han kan ikke "holde" til at man stiller for store krav til ham. Han overtanker alt hvad jeg siger.

Anmeld

4. september 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg vil tage en snak med ham i aften, synes bare det er rigtig svært - har drøftet det med ham en gang tidligere..

Der skal lige siges at han er maniodeprasiv, så han kan ikke "holde" til at man stiller for store krav til ham. Han overtanker alt hvad jeg siger.

Men hvorfor skal i begge være vågne om natten når du skal amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.