Først tillykke med jeres lille guldklump
det er da fantastisk 
tror at i skal have afstemt nogle forventninger til hinanden, forstår det du skriver sådan at det er jeres første barn??
der sker rigtig meget i starten med det første barn, og mænd kan være en lille smule sløve i det, så han opfatter ikke din skuffelse hvis ikke du siger det til ham.
Da vi fik vores første stod jeg også med det meste selv, også om natten.
men selv nu hvor vi har fået nr 3, bliver jeg nødt til at sige højt om morgenen: Nu tager du bettetrolden og så går i en lang tur.
tror at du bliver nødt til at sætte dig ned med din kæreste og fortælle ham at du bliver ked af det, når han tørrer det hele af på dig.
det ændrede en hel masse for os at jeg satte mig ned og sagde at vi havde altså en aftale om at han skulle hjælpe noget mere, få afstemt hvad det er i hver især tænker.
plus at de første måneder er hårde, det er en ny hverdag, som du har accepteret fordi du ammer fuldt ud, så der bliver krævet meget af dig.
min mand fortalte mig at han slet ikke opfattede at jeg havde behov for en lille pause engang imellem. at han stod udefra og så at det der jo gik meget godt, og jeg bad ikke om noget så han sov også videre
men fik sagt det til ham og viste ham at han sagtens kunne hjælpe til, han fik fx baby når der skulle bøvses, og så kom det faktisk lidt automatisk at der blev lavet i bleen
som han jo så måtte tage sig af 
Kan berolige dig med at det, forhåbentligt, bliver bedre når der kommer mere hverdag, men jo når man så står i det lige nu, så er det virkelig frustrerende.
Anmeld