Madkonto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

CroQuis

san skriver:

vi har en dåse vi putter vores madpenge ned i(3000 kr), så kan man altid se hvor mange penge der er, og dåsen bliver aldrig tom, fordi man ved hvor mange penge man har til hele mdr..

Det var faktisk smart nok, for synes allerede jeg har nok i ét dankort 

Og vi handler ofte i Tyskland, og der kan det bedre betale sig at betale med kontanter, da der er gebyr på dankort.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Ayasmor

Vi har en fælles madkonto, hvor der bliver overført 3000 kr./mdr. Vi har hver vores dankort til kontoen og bruger det kun når vi handler ind til husholdningen. Jeg holder lidt øje med kontoen i løbet af mdr. og skulle det ske, at den går i nul, så overfører jeg lidt sidst på mdr. Det har dog ikke været nødvendigt. Ofte bruger vi mindre, og så står de bare til mdr. efter. Kommer lidt an på, hvilke mdr. vi køber stort ind af hvad

Anmeld

4. september 2013

CroQuis

Ayasmor skriver:

Vi har en fælles madkonto, hvor der bliver overført 3000 kr./mdr. Vi har hver vores dankort til kontoen og bruger det kun når vi handler ind til husholdningen. Jeg holder lidt øje med kontoen i løbet af mdr. og skulle det ske, at den går i nul, så overfører jeg lidt sidst på mdr. Det har dog ikke været nødvendigt. Ofte bruger vi mindre, og så står de bare til mdr. efter. Kommer lidt an på, hvilke mdr. vi køber stort ind af hvad

Ja, det svinger også hos os - bruger aldrig det samme hver måned 

Anmeld

4. september 2013

Ayasmor

CroQuis skriver:

Ja, det svinger også hos os - bruger aldrig det samme hver måned 

For os har det også bare været et forsøgsbeløb med de 3000 og så kunne vi altid tjekke op på det. Men sidste mdr. brugte vi eks. noget nær 2000 i stedet for 3000. Kan være vi bruger lidt mere denne mdr. og ellers, så bliver der bare flyttet over på opsparingen derfra.
Jeg kan meget bedre lide, at der er en særskilt konto til at handle for, for så føler jeg, at der er lidt mere styr på, hvad der går til hvad, og hvor meget

Anmeld

4. september 2013

1990h

CroQuis skriver:

Jeg har i flere debatter læst om flere af jer der har en madkonto, og er da interesseret i at høre hvordan det er sat op ift lønkonto? Hvordan administrerer i det? Har i "dankort" til denne konto? Hvad gør i så, hvis den går i 0 i slutningen af måneden?

Selv har vi en fælles lønkonto, hvor lønnen selvfølgelig går ind  Derfra overfører vi penge til budgetkontoen, hvor alle de faste udgifter bliver trukket fra, også bliver der trukket tilvores opsparing. Og resten der står på lønkontoen, bliver så brugt på mad, hygiejne og diverse.

Men overvejer lidt at prøve det dér med en madkonto, for at se om det kunne give noget ekstra til opsparingskontoen. Da vi er hhv måneds- og ugelønnet, er det lidt svært at overføre det resterende beløb fra lønkontoen, til opsparing i slutningen af måneden, da der jo næsten går løn ind hele tiden.... Plus min mands løn varierer pga akkord.

Såååh, hvad gør I? 

vi har en madkonto hvor vi begge har kort til..overfører 3000 om måneden som går til mad, toilet papir osv. nogle gange betaler jeg også hundemad fra den konto som er 1000kr ca..vi plejer at bruge stort alt på madkontoen.

Anmeld

4. september 2013

bøllen

CroQuis skriver:

Jeg har i flere debatter læst om flere af jer der har en madkonto, og er da interesseret i at høre hvordan det er sat op ift lønkonto? Hvordan administrerer i det? Har i "dankort" til denne konto? Hvad gør i så, hvis den går i 0 i slutningen af måneden?

Selv har vi en fælles lønkonto, hvor lønnen selvfølgelig går ind  Derfra overfører vi penge til budgetkontoen, hvor alle de faste udgifter bliver trukket fra, også bliver der trukket tilvores opsparing. Og resten der står på lønkontoen, bliver så brugt på mad, hygiejne og diverse.

Men overvejer lidt at prøve det dér med en madkonto, for at se om det kunne give noget ekstra til opsparingskontoen. Da vi er hhv måneds- og ugelønnet, er det lidt svært at overføre det resterende beløb fra lønkontoen, til opsparing i slutningen af måneden, da der jo næsten går løn ind hele tiden.... Plus min mands løn varierer pga akkord.

Såååh, hvad gør I? 

Vi har tidligere haft en seperat madkonto. Det fungere ved at der blev sat et fast beløb over hver d 1 . En alm konto med dankort. Det har vi dog ikke mere. Men hæver så bare et fast beløb hver uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.