IKEA sofabord-kan man mon male det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.158 visninger
11 svar
5 synes godt om
3. september 2013

Julie F

Ja som overskriften lyder har vi et hvidt Ikea bord, et af de billige man kan få i små og dobbelte. Overfladen er lidt plast agtig. Vi skal have et nyt sofabord, men indtil jeg finder ud af hvilket vil jeg gerne friske det gamle lidt op. Nogle der har erfaringer med det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Mother-love

Kan du evt. Sætte billede ind af hvad det er for et?

Umiddelbart vil jeg synes at så længe det kun er midlertidigt. Så sliber du bare overfladen giver det engang grunder og så lak ovenpå

Anmeld

3. september 2013

Capri Sonne

Det tror jeg ikke du kan, er det ikke en slags laminat oven på krydsfiner?

Anmeld

3. september 2013

marloutti

Det er nok ikke lige det bedste at gøre, og det bliver dyrt, hvis det skal gøres ordentligt, men hvis du absolut vil,  så skal du mattere det med sandpapir i kornstørrelse 180-200; det er fint, så du ikke ridser overfladen for meget, for det vil kunne ses, når du maler bordet. Så skal det have hæftegrunder og derefter to gange afsluttende træværkslak.

Måske det bare kunne betal sig at købe et eller to nye ikea borde til 29,- pr. stk?

Venlig drille-hilsen fra maleren...

Anmeld

3. september 2013

Hjaltesmor

Vi har malet sådan et. Det skal bare slibes i overfladen først, så det bliver ru og malingen kan hænge fast.

Men er det ikke dyrere at male det end at købe et nyt? Det var det for os...

Anmeld

3. september 2013

hekran

Julie F skriver:

Ja som overskriften lyder har vi et hvidt Ikea bord, et af de billige man kan få i små og dobbelte. Overfladen er lidt plast agtig. Vi skal have et nyt sofabord, men indtil jeg finder ud af hvilket vil jeg gerne friske det gamle lidt op. Nogle der har erfaringer med det??

Man kan få dem i forskellige farver i IKEA. Kan det ikke bedre betale sig at købe et til en halvtredser end at købe maling? Bare en ide, hvis det altså er de små sofaborde

Anmeld

3. september 2013

LLN

Julie F skriver:

jeg tror det er dyrere at købe maling, end at købe et nyt bord.

Anmeld

3. september 2013

Julie F

marloutti skriver:

Det er nok ikke lige det bedste at gøre, og det bliver dyrt, hvis det skal gøres ordentligt, men hvis du absolut vil,  så skal du mattere det med sandpapir i kornstørrelse 180-200; det er fint, så du ikke ridser overfladen for meget, for det vil kunne ses, når du maler bordet. Så skal det have hæftegrunder og derefter to gange afsluttende træværkslak.

Måske det bare kunne betal sig at købe et eller to nye ikea borde til 29,- pr. stk?

Venlig drille-hilsen fra maleren...

Haha en proces, jøsses. Det gider jeg vist ikke lige

Anmeld

3. september 2013

Julie F

Capri Sonne skriver:

Det tror jeg ikke du kan, er det ikke en slags laminat oven på krydsfiner?

Jo det er nemlig. Tror heller ikke man kan desværre.

Anmeld

3. september 2013

Julie F

Hjaltesmor skriver:

Vi har malet sådan et. Det skal bare slibes i overfladen først, så det bliver ru og malingen kan hænge fast.

Men er det ikke dyrere at male det end at købe et nyt? Det var det for os...

Det er helt sikkert billigere at købe et nyt. Vi bor bare så langt fra Ikea og havde lige en rest malling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.