Når handel går galt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
3 svar
6 synes godt om
3. september 2013

Anonym trådstarter

Lavede i sidste uge denne tråd https://www.baby.dk/debat/225381pi1/ordet-er-frit/h jaelp-handel-.aspx - havde aftalt med en dame at vi skulle bytte mobiler og vi skulle sende sidste mandag, modtog aldrig den telefon hun skulle sende, og Gik til politiet igår, og betjenten lavede en sag med det samme og da han så alle sms'erne sagde han at det så lidt ud som om hun aldrig har haft den mobil hun påstod, men han vælger at ringe hende op, og hun tager ikke den, men 15 min efter jeg havde forladt politiet, ringede han og sagde at hun havde ringet, og at hun var en bedrager der troede at jeg ikke ville gå til politiet, og hun aldrig havde haft den mobil, og hun ville sende min mobil tilbage i dag, med track and trace som hun skulle ringe og give politiet i dag, og hvis hun ikke gjorde det i dag så blev det til en rigtig sag..

Fik derefter afvide af betjenten at jeg aldrig måtte tro at andre mennesker var ligeså ærlige som mig selv, og fremover så når jeg lavede en byttehandel skulle jeg ikke sende før jeg enten havde modtaget varen eller set kvittering på at varen er sendt, og aldrig sende før jeg havde modtaget penge, selvom det er 10 kr der er tale om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Eliza

Anonym skriver:

Lavede i sidste uge denne tråd https://www.baby.dk/debat/225381pi1/ordet-er-frit/h jaelp-handel-.aspx - havde aftalt med en dame at vi skulle bytte mobiler og vi skulle sende sidste mandag, modtog aldrig den telefon hun skulle sende, og Gik til politiet igår, og betjenten lavede en sag med det samme og da han så alle sms'erne sagde han at det så lidt ud som om hun aldrig har haft den mobil hun påstod, men han vælger at ringe hende op, og hun tager ikke den, men 15 min efter jeg havde forladt politiet, ringede han og sagde at hun havde ringet, og at hun var en bedrager der troede at jeg ikke ville gå til politiet, og hun aldrig havde haft den mobil, og hun ville sende min mobil tilbage i dag, med track and trace som hun skulle ringe og give politiet i dag, og hvis hun ikke gjorde det i dag så blev det til en rigtig sag..

Fik derefter afvide af betjenten at jeg aldrig måtte tro at andre mennesker var ligeså ærlige som mig selv, og fremover så når jeg lavede en byttehandel skulle jeg ikke sende før jeg enten havde modtaget varen eller set kvittering på at varen er sendt, og aldrig sende før jeg havde modtaget penge, selvom det er 10 kr der er tale om

Så er det bare rigtig svært at handle, hvis begge parter, holder på at de skal ha varen først

Øv jeg tror os altid på det bedste i folk.
Godt du alligevel fik styr på det. Og øv at de findes.

Anmeld

3. september 2013

ano14316

En meget god regel er at man skal ikke sende ting/overfører penge man ikke kan undvære. Er det dyrere end det skal man mødes og handle personligt.

sender man noget, gem kvittering og pakke nr.
Kan man egentlig stadig sende pr efterkrav?

Anmeld

3. september 2013

Masig

Tænker også at det er ret umuligt med en handel hvis begge parter skal vente på at den anden sender.. Sælger vil ikke sende varen før pengene er modtaget, og køber vil ikke sende pengene før varen er modtaget.. Det bliver svært...

Men mht mobil og den salgs "dyrere" sager, ville jeg nok vælge at mødes istedet for at sende.. Kan godt være det koster i transport, men vil trods alt formentlig stadig være billigere end at miste en dyr tlf til en bedrager....

Men fedt i øvrigt at politiet gjorde noget ud af det, synes ofte man hører i den slags sager at politiet bare siger "ærgeligt for dig, det var din egen skyld" og ikke gider gøre noget... Så dejligt endelig med en sag de rent faktisk gider tage sig tid til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.