Vulvodyni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2013

Anonym trådstarter

Vulvodyni... er der andre der har hørt om denne sygdom og som måske har fået den konstateret?? eller som måske bare har de samme symptomer?? 

læs evt om det her?? 

Sagen er den at jeg tror jeg har det... men jeg har været ved lægen med det og hun sagde at der ikke var noget at se. og foreslog barrierecreme hvilket ikke hjælper en skid.  (det er jo en usynlig sygdom) 

der er mulighed for at svare anonymt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Anonym

Anonym skriver:

Vulvodyni... er der andre der har hørt om denne sygdom og som måske har fået den konstateret?? eller som måske bare har de samme symptomer?? 

læs evt om det her?? 

Sagen er den at jeg tror jeg har det... men jeg har været ved lægen med det og hun sagde at der ikke var noget at se. og foreslog barrierecreme hvilket ikke hjælper en skid.  (det er jo en usynlig sygdom) 

Jeg har det. Har haft det i 2 år.
Fik det konstateret på Hvidovre hospital. De kan lave en test med saltvand, og hvis du bliver rød, har du vulvodyni.

Hvilke tegn har du, og er det kommet pludseligt?
Skriv endelig hvis du har spørgsmål

Anmeld

2. september 2013

ESV

Anonym skriver:

læs evt om det her?? 

Jeg har det (heldigvis ikke) men havde hørt om det. Hvad får dig til attrå at du har det?

Anmeld

2. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har det. Har haft det i 2 år.
Fik det konstateret på Hvidovre hospital. De kan lave en test med saltvand, og hvis du bliver rød, har du vulvodyni.

Hvilke tegn har du, og er det kommet pludseligt?
Skriv endelig hvis du har spørgsmål

det har været i noget tid.

når vi har sex føles det somom jeg sprækker for neden, selvom der ikke er noget at se.

Det klør tit. og væsker.. det er rigtig ubehageligt.

og jeg kan slå ud ved den mindste berøring.. 

og jeg er så ked af det fordi jeg jo ikke kan have sex med min kæreste... (vi har været sammen i MANGE år, og vi har et barn sammen)

jeg var ved lægen med det og hun sagde at det bare er irriterede slimhinder. men jeg mistænker denne sygdom. det var min kæreste der fandt ud af at det faktisk er en sygdom.. 

for jeg har prøvet canesten, barrierecreme og at skifte undertøj ofte. samt at jeg ikke skal bruge sæbe/intimsæbe dernede mere end 1 gang hver 14 dag ca. og så er jeg begyndt at sove nøgen for at få luft dernene...

jeg er ved at blive idiot,

Anmeld

2. september 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg har det (heldigvis ikke) men havde hørt om det. Hvad får dig til attrå at du har det?

læs ovenover

Anmeld

2. september 2013

ESV

Anonym skriver:

det har været i noget tid.

når vi har sex føles det somom jeg sprækker for neden, selvom der ikke er noget at se.

Det klør tit. og væsker.. det er rigtig ubehageligt.

og jeg kan slå ud ved den mindste berøring.. 

og jeg er så ked af det fordi jeg jo ikke kan have sex med min kæreste... (vi har været sammen i MANGE år, og vi har et barn sammen)

jeg var ved lægen med det og hun sagde at det bare er irriterede slimhinder. men jeg mistænker denne sygdom. det var min kæreste der fandt ud af at det faktisk er en sygdom.. 

for jeg har prøvet canesten, barrierecreme og at skifte undertøj ofte. samt at jeg ikke skal bruge sæbe/intimsæbe dernede mere end 1 gang hver 14 dag ca. og så er jeg begyndt at sove nøgen for at få luft dernene...

jeg er ved at blive idiot,

Så syntes jeg ærlig talt du skal banke i bordet og bede om en henvisning til en gynækolog.

Sidst jeg var ved lægen var det med nogle vejrtrækningzproblemer. Lægen mente det var angst/stress men jeg bankede i bordet og fik en henvisning til en lunge mediciner. Resultatet er at jeg har fået konstateret mild astma.

Min pointe er at nogen gange ved man bare når noget er galt så jeg syntes bestemt du skal banke i bordet!

Anmeld

2. september 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Så syntes jeg ærlig talt du skal banke i bordet og bede om en henvisning til en gynækolog.

Sidst jeg var ved lægen var det med nogle vejrtrækningzproblemer. Lægen mente det var angst/stress men jeg bankede i bordet og fik en henvisning til en lunge mediciner. Resultatet er at jeg har fået konstateret mild astma.

Min pointe er at nogen gange ved man bare når noget er galt så jeg syntes bestemt du skal banke i bordet!

Ja det bliver jeg nødt til. Jeg læste at en vaginal fødsel skulle kunne kurere det. Så jeg må jo nok hellere føde vaginalt når det engang bliver min tur til st blive gravid igen selvom jeg er skræmt fra vid og sans, når jeg tænker på at jeg ikke engang kan tåle at bruge en tampax, at der skal et lille menneske ud dernede. jeg fik kejsersnit sidst. 

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne lige oppe denne da jeg gerne vil have flere svar. 

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym

Hej, jeg kan se tråden er over en måned gammel, men måske kan dette stadig hjælpe. Er helt enig i, at du skal forlange at komme til en gynækolog, men desværre er der mange gynækologer, der heller ikke kender til sygdommen. Derfor skal du bede om at komme til et sygehus eller en gynækolog, der ved noget om vulvodyni.

Der er en Facebookgruppe for V-ramte og ellers et par blogs, der også beskriver behandlingsmulighederne.

http://underligliv.wordpress.com/

https://www.facebook.com/groups/99117664922/

http://underlivetssmerte.wordpress.com/

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej, jeg kan se tråden er over en måned gammel, men måske kan dette stadig hjælpe. Er helt enig i, at du skal forlange at komme til en gynækolog, men desværre er der mange gynækologer, der heller ikke kender til sygdommen. Derfor skal du bede om at komme til et sygehus eller en gynækolog, der ved noget om vulvodyni.

Der er en Facebookgruppe for V-ramte og ellers et par blogs, der også beskriver behandlingsmulighederne.

http://underligliv.wordpress.com/

https://www.facebook.com/groups/99117664922/

http://underlivetssmerte.wordpress.com/

Tusind tak det gør ikke noget at den er gammel, tråden dit indlæg er jo super relevant og jeg vil gå ind og kigge på de forskellige sider du har linket til  tak igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.