Verdens ældste mor er død

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Den spanske kvinde, der for to år siden fødte tvillinger i en alder af 66 år, er død.

En 66-årig spansk kvinde blev i 2006 verdenskendt, da hun fødte tvillinger - 18 år efter hun havde haft sin sidste menstruation.

Nu er Maria Carmen del Bousada død og efterlader sig et sæt tvillinge-drenge på to år.

Da hun i 2006 købte sig til æg og behandling på en amerikansk klinik, debatterede spanierne heftigt, hvorvidt det var forsvarligt, at en kvinde i hendes alder fik børn.

Da kvinden fødte sine to drenge, kom det frem, at hun havde løjet for fertilitetsklinikken i Los Angeles, der ellers havde en aldersgrænse på 55 år.

"Jeg har ønsket at blive mor hele mit liv, men jeg har aldrig haft muligheden eller mødt den rette mand," sagde Bousada i sin tid om beslutningen om kunstig befrugtning.

Hun argumenterede desuden med, at hendes mor blev 101 år gammel, og at hun mente hendes familie havde gode gener for at leve længe.

Ifølge AP nægter broderen til Maria Carmen del Bousada, Ricardo Bousada at oplyse hans søsters dødsårsag, men den afdøde 69-årige fik efter sigende konstateret en kræftsvulst kort efter fødslen i 2006.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Betina88

Det er også klamt at så en ældre kvinde går hen og bli'r mor ..

Så ved vi jo ikk' , hva' der sker med børnene ..

Anmeld

18. juli 2009

luckas-mor

jeg ved ikke om det er klamt men jeg vil derimod mene det er dybt uansvarligt og egoistisk a sætte børn i verdenen i en alder af 66 år.

Anmeld

18. juli 2009

AstridM

Jeg kan simpelthen ikke forstå det kan etisk forsvares at sætte børn i verden når man er SÅ gammel.

Jeg har tit hørt at jeg som 35 årig var gammel mor men når man er over 40-45 år så er min grænse absolut nået.
Men 66?!!?

Det er hendes egen lille verden der leves i og det er slet ikke med tanke på at de søde unger nu skal være forældreløse.

Anmeld

18. juli 2009

luckas-mor

jeg er fuldstændig enig

Anmeld

18. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg forstår slet ikke at det overhovedet har været muligt for hende at lyve om sin alder. Altså... tjekker de slet ikke nogen papirer inden de inseminerer hende?? Lyder helt vanvittigt i mine ører

Anmeld

22. juli 2009

1977

Profilbillede for 1977
Stakkels børn!!!

Anmeld

28. juli 2009

Lillefe

Det er dybt uansvarligt at sætte børn i verden i den alder.. så kan man jo også sige ok.. alle kan jo dø?! men ok.. når du er den alder så ved du da chancerne er større! 

Anmeld

28. juli 2009

Miamaja

Rikke skriver:

Jeg forstår slet ikke at det overhovedet har været muligt for hende at lyve om sin alder. Altså... tjekker de slet ikke nogen papirer inden de inseminerer hende?? Lyder helt vanvittigt i mine ører

Ja, det lyder meget mystisk....

desuden kan jeg ikke forstaa hvorfor hendes helbred ikke blev checket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.