Fra avisen.dkDen spanske kvinde, der for to år siden fødte tvillinger i en alder af 66 år, er død. En 66-årig spansk kvinde blev i 2006 verdenskendt, da hun fødte tvillinger - 18 år efter hun havde haft sin sidste menstruation.
Nu er Maria Carmen del Bousada død og efterlader sig et sæt tvillinge-drenge på to år.
Da hun i 2006 købte sig til æg og behandling på en amerikansk klinik, debatterede spanierne heftigt, hvorvidt det var forsvarligt, at en kvinde i hendes alder fik børn.
Da kvinden fødte sine to drenge, kom det frem, at hun havde løjet for fertilitetsklinikken i Los Angeles, der ellers havde en aldersgrænse på 55 år.
"Jeg har ønsket at blive mor hele mit liv, men jeg har aldrig haft muligheden eller mødt den rette mand," sagde Bousada i sin tid om beslutningen om kunstig befrugtning.
Hun argumenterede desuden med, at hendes mor blev 101 år gammel, og at hun mente hendes familie havde gode gener for at leve længe.
Ifølge AP nægter broderen til Maria Carmen del Bousada, Ricardo Bousada at oplyse hans søsters dødsårsag, men den afdøde 69-årige fik efter sigende konstateret en kræftsvulst kort efter fødslen i 2006.
Læs mere her
Anmeld