Nogle bil-sagkyndige herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
5 svar
1 synes godt om
2. september 2013

hautecouture

Vi har en BMW 320d stationcar fra 20002 med automatgear. Og igår da jeg havde afleveret kæresten på stationen (han skulle med toget og er væk denne uge) - da jeg var halvvejs hjemme begyndte bilen at ryste rimelig meget - ligesom hvis man kommer til at køre over de der riller der er på bl.a motorveje. Den gjorde det ved acceleration - ved kæresten har sagt at den har gjort det nogle gange når man bremser, kan være hvis der f.eks sidder skidt - så gjorde som han har haft gjort de gange; accelerede og lavede en hård opbremsning. Gjorde det 2-3 gange og så forsvandt rystelserne igen... Tænker bare om der mon er noget er galt ... Eller om der godt bare kan have siddet noget. Har lige været ude at køre igen og der var intet?...  Kunne være nogle havde oplevet det samme måske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

mth1987

hautecouture skriver:

Vi har en BMW 320d stationcar fra 20002 med automatgear. Og igår da jeg havde afleveret kæresten på stationen (han skulle med toget og er væk denne uge) - da jeg var halvvejs hjemme begyndte bilen at ryste rimelig meget - ligesom hvis man kommer til at køre over de der riller der er på bl.a motorveje. Den gjorde det ved acceleration - ved kæresten har sagt at den har gjort det nogle gange når man bremser, kan være hvis der f.eks sidder skidt - så gjorde som han har haft gjort de gange; accelerede og lavede en hård opbremsning. Gjorde det 2-3 gange og så forsvandt rystelserne igen... Tænker bare om der mon er noget er galt ... Eller om der godt bare kan have siddet noget. Har lige været ude at køre igen og der var intet?...  Kunne være nogle havde oplevet det samme måske?

Jeg har oplevet det med vores audi og det var ikk noget godt. Men hvis din kæreste ikk mener det er noget, og den er stoppet kan det sagtens bare være skidt eller lign.

Anmeld

2. september 2013

Frejsmor

Jeg ville nok få den tjekket hos mekanikeren..

Hvis den ryster når du bremser kan det være bremse-klodser eller skiver den er gal med(det har min mor i hvert fald lige fået skiftet på bilen)

Du nævner det er i forbindelse med acceleration også? Nu har jeg ikke forstand på biler med automatgear, men trækker den ligeså godt som den plejer?

Anmeld

2. september 2013

hautecouture

Frejsmor skriver:

Jeg ville nok få den tjekket hos mekanikeren..

Hvis den ryster når du bremser kan det være bremse-klodser eller skiver den er gal med(det har min mor i hvert fald lige fået skiftet på bilen)

Du nævner det er i forbindelse med acceleration også? Nu har jeg ikke forstand på biler med automatgear, men trækker den ligeså godt som den plejer?

Vi fik skiftet bremseklodser og skiver for knap en måned siden, så det er næppe det - den trækker ligeså godt som den plejer og siger ingen underlige lyde, eller kommer med meddelelser om, at der skulle være noget galt.. Har kørt i en times tod idag og der var intet overhovedet  ... Men tror jeg må have fat på min onkel - han er mekaniker, han har bare altid så travlt, så vil jo nødig forstyrre 

Anmeld

2. september 2013

Mimbi

Det skete også for min venindes.... hun skulle skifte bremsekaliberne tror jeg det hedder

Anmeld

2. september 2013

Maja88

Har den isat partikel filter??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.