Lidt brok og et spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
5 svar
2 synes godt om
1. september 2013

Anonym trådstarter

Min eks og jeg deler vores datter på knap 2 år - vi har begge fundet nye partnere og har hele tiden haft en god tone og et godt samarbejde uden sure miner. Min eks er så flyttet ca. 25 km væk og han vil nu have at vi skal til at dele transporten...  hvilket jo i bund og grund er fair nok, der er bare nogle faktorere der gør at jeg alligevel synes dette er lidt urimeligt:

1. vi havde lavet en aftale om at vi ville blive i samme by så længe vores datter gik i vuggestue.

2. Jeg er gravid og ret besværet med smerter

3. Min partner har ikke kørekort så det hænger kun på mig

4. Min eks  tjener ca. 6 gange så meget som mig

5. Vi sælger vores bil igen når jeg har født; vi har den kun så længe jeg er gravid og ikke skal bøvle med offentlig transport. Dette gør det besværligt for mig at hente eller bringe derefter (især med en nyfødt)

Jeg er med på at det ikke kun skal være hans ansvar at sørge for transport men han har bare meget nemmere ved det; de har bil, tid, er 2 personer uden småbørn og begge har kørekort og ingen graviditeter eller andre "skavanker".

Det var lidt brok - Nu til spørgsmålet:

Jeg kan læse mig til at bopælsforælderen kan fritages fra transportdelen hvis den anden part har en betydeligt større indtjening - er der nogen der ved om man kun medregner forældrenes indtjening eller også partneres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

SjeBets

kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men kunne du ikke spørge om han har mulighed for at køre begge veje mod du betalte benzin.

Har selv delebørn, og der er en del køren.

Anmeld

1. september 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men kunne du ikke spørge om han har mulighed for at køre begge veje mod du betalte benzin.

Har selv delebørn, og der er en del køren.

Jo det har jeg også tænkt på...jeg er dog på SU hvor han får omkring 28000 udbetalt så fordelingen er ikke så fair synes jeg.

Men det kan vel blive nødvendigt...

Anmeld

1. september 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Jo det har jeg også tænkt på...jeg er dog på SU hvor han får omkring 28000 udbetalt så fordelingen er ikke så fair synes jeg.

Men det kan vel blive nødvendigt...

fair og ikke fair ved jeg ikke om man kan sige, man kan jo ikke klandre manden for at have et godt betalt job, jeg går ud fra han betaler børnepenge som han skal, jeg var også på su en overgang med mine børn, og der måtte jeg så bare køre 120 km hver vej. Man kan søge om at få transporten dækket, mener jeg men jeg kender ikke kritierne for det, da jeg søgte aldrig, det var to gange pr mdr, så jeg tænke at det burde jeg kunne overleve.

jeg ville prøve at snakke med faderen, måske han sagtens kan følge dit dilemma. Vi har stort set altid kunne snakke om det, hvis en bil har været i stykker eller en periode vi er uden bil. Så hjælper vi hinanden fordi det er for vores børn, det er i barnest tarv at se begge forældre imo.

Anmeld

1. september 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

fair og ikke fair ved jeg ikke om man kan sige, man kan jo ikke klandre manden for at have et godt betalt job, jeg går ud fra han betaler børnepenge som han skal, jeg var også på su en overgang med mine børn, og der måtte jeg så bare køre 120 km hver vej. Man kan søge om at få transporten dækket, mener jeg men jeg kender ikke kritierne for det, da jeg søgte aldrig, det var to gange pr mdr, så jeg tænke at det burde jeg kunne overleve.

jeg ville prøve at snakke med faderen, måske han sagtens kan følge dit dilemma. Vi har stort set altid kunne snakke om det, hvis en bil har været i stykker eller en periode vi er uden bil. Så hjælper vi hinanden fordi det er for vores børn, det er i barnest tarv at se begge forældre imo.

Her er det 2 gange i lige uger og 3 gange i ulige uger, så det løber hurtigt op... har ikke læst noget omkring tilskud - kun dét med at hvis den ene tjente meget mere end den anden, så kunne man ikke pålægges udgifterne.

Det er bestemt ikke dét at han tjener meget og jeg lidt der er unfair, det er mere dét at han bestemt har råd til det og jeg er meget presset - og det er ham der har valgt at flytte på trods af at vi havde en aftale om at vi blev i samme by i hvert fald de næste 2 år.

Vi har som sagt kunne snakke fint sammen indtil nu, men i dag blev han pludselig sur over at jeg med 2 timers varsel sagde nej til at hente (hvor vi havde en aftale om at han bragte). 
(Det var ikke fordi han skulle noget), så nu vil han til at vi følger reglerne... det er derfor jeg prøver at finde ud af hvad der kan gøres.

Anmeld

1. september 2013

SjeBets

i bunden af dette link står der noget om at man kan få noget støtte til transport hvis man har en lav inkomst, men ellers tror jeg da får mere ud af at kontakte amtet og spørge dem om hvordan reglerne er

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4763

I paragraf 83 står der noget i dette link :

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=140126

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.