Min eks og jeg deler vores datter på knap 2 år - vi har begge fundet nye partnere og har hele tiden haft en god tone og et godt samarbejde uden sure miner. Min eks er så flyttet ca. 25 km væk og han vil nu have at vi skal til at dele transporten... hvilket jo i bund og grund er fair nok, der er bare nogle faktorere der gør at jeg alligevel synes dette er lidt urimeligt:
1. vi havde lavet en aftale om at vi ville blive i samme by så længe vores datter gik i vuggestue.
2. Jeg er gravid og ret besværet med smerter
3. Min partner har ikke kørekort så det hænger kun på mig
4. Min eks tjener ca. 6 gange så meget som mig
5. Vi sælger vores bil igen når jeg har født; vi har den kun så længe jeg er gravid og ikke skal bøvle med offentlig transport. Dette gør det besværligt for mig at hente eller bringe derefter (især med en nyfødt)
Jeg er med på at det ikke kun skal være hans ansvar at sørge for transport men han har bare meget nemmere ved det; de har bil, tid, er 2 personer uden småbørn og begge har kørekort og ingen graviditeter eller andre "skavanker".
Det var lidt brok - Nu til spørgsmålet:
Jeg kan læse mig til at bopælsforælderen kan fritages fra transportdelen hvis den anden part har en betydeligt større indtjening - er der nogen der ved om man kun medregner forældrenes indtjening eller også partneres?
Anmeld