bilkøb ny og på kontanthjælp,elevlønede hvordan er reglerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.436 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. september 2013

Anonym trådstarter

hej alle sammen herinde....

mig og min kæreste har overvejet at ville have osen lille bil, da vi gerne vil komme lidt mere ud omkring til familie osv...  vi har set i et blad fra en bilforhandler som vi fik med posten den anden dag peugeot 107, til omkring de.. 70,000-74,990 det er 2 biler vd disse priser. og hvad så med alt det ekstra udstyr? vores ydelser ( kontanthjælp, elevlønede så kan man virkelig eje en bil så??

eller skal man virkelig vælge en brugt bil.. vi er på udkig efter en meget lille bil. for har ikke behov for en stor bil... som det er så er vi ikke meget for at købe en brugt bil ved private køberer, så hellerer ved en bilforhandler som har brugte biler, men da vi vilkører meget skal det helst være disel til vore forbrug, som er regnet på efter sm vi har haft bil før hen. og hvis det skal være en brugt bil så må den ikke have kørt alt for mange kilometer, helst ikke.

nogen der ved hvordan reglerne er for det med køb af bil når man er på kontanthjælp, den ene part,  alt skal jo planlægges hvis vi er inviterewt til noget.. (fra andre i familie)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Carina:-)

Det er ikke bare det at købe bilen I skal have råd til

Der er vægtafgift,forsikring (ansvar og kasko) mekaniker regninger ved service og alm slid-dækskift osv.Og så self benzin.

Det er dyrt at have bil -Jeg tror vi udover diesel/benzin til vores 2 biler bruger gennemsnitligt 2000 om måned nogen gange mere.

Vores er fabriksnye,men f.eks et service eftersyn på den ene med skift af olier og skift af bremser kostede så knap 12.000.

Det er ikke for at tage modet fra dig,men med en kh og en elevløn skal I tænke jer godt om.

Så sæt jer ned med en af jeres forældre ( de ved tit hvad det koster ) og regn på afbetaling af lån,alm service ,dækskifte og forsikringer,vægtafgift  + alm forbrug. Og se om I har råd

Anmeld

1. september 2013

Anonym trådstarter

tak for svar... det er selvfølig os noget der skal tænkesgodt igennem, tænker mest på det vdr kt. det er jo det hvis vi evt kan få afvide at vi ejer en formue (bil) så vi nok skal af med den på grund af det. eller er det virkelig bedst at købe en brugt bil. til et par små tusindkr.-  eller det med at lisey en bil, hvor godt er det endtlig ved du det eller nogen der ved det. ved ikke hvad jeg skal søge under på

Anmeld

1. september 2013

raca

tvivler på i kan få lov at købe nye.

dels er det svært at låne når man er på KH og elev løn.

dels er det som ovenfor skrevet dyrt at havde bil. så i skal min havde 1000-1500 til forsikringer vægtafgift og alm vedligehold  at sidde til sidde til pr mdr, samt til benzin og reberationer

jeg tror heller ikke komunenen godtager en så forholdsvis dyr bil. mener deres maks ligger omkring 20000 kr.

Anmeld

1. september 2013

B&J

man må ikke eje mere ind 10.000kr på en kontanthjælp hvis ikke mindre...

og tror slet ikke på i har råd til bil på en elevløn og en kontanthjælp, jo så skal i da ikke have ret mange andre udgivfter...

vi har en voksenelevløn her hjemme og 1 barn og en kontanthjælp dog snart tilskuds løn, og vi har godt nok ikke råd kan slet ikke se hvor de penge skulle komme fra

Anmeld

1. september 2013

Anonym trådstarter

nej det er nemlig det, hvad så med en brugt bil, som jeg skrev i seneste besked?? at købe en billig bil

vi har haft en bil før (stod i forældres navn!  og det kunne lade sig gøre, med alt som skulle betales, det var en stc.  

Anmeld

1. september 2013

pcoramt

Anonym skriver:

hej alle sammen herinde....

mig og min kæreste har overvejet at ville have osen lille bil, da vi gerne vil komme lidt mere ud omkring til familie osv...  vi har set i et blad fra en bilforhandler som vi fik med posten den anden dag peugeot 107, til omkring de.. 70,000-74,990 det er 2 biler vd disse priser. og hvad så med alt det ekstra udstyr? vores ydelser ( kontanthjælp, elevlønede så kan man virkelig eje en bil så??

eller skal man virkelig vælge en brugt bil.. vi er på udkig efter en meget lille bil. for har ikke behov for en stor bil... som det er så er vi ikke meget for at købe en brugt bil ved private køberer, så hellerer ved en bilforhandler som har brugte biler, men da vi vilkører meget skal det helst være disel til vore forbrug, som er regnet på efter sm vi har haft bil før hen. og hvis det skal være en brugt bil så må den ikke have kørt alt for mange kilometer, helst ikke.

nogen der ved hvordan reglerne er for det med køb af bil når man er på kontanthjælp, den ene part,  alt skal jo planlægges hvis vi er inviterewt til noget.. (fra andre i familie)

Man må desværre Rikke eje for mere end 10.000 kr på KH. Man kan få rigtig mange fine små biler, til meget få penge men men men, ved den lille 107 kommer der et etablerings gebyr på mange tusinde kr. Der kommer også pris for lak, levering osv osv. Så det bliver en dyr bil.  

Vi har personligt lige købt en ny stor bil, men prisen var faktisk ganske fordelagtig da vi selv havde 41.000 kr til udbetalingen og fik en fast lav rente uden andre omkostninger.  

nu skriver du at i kører meget, men hvor meget ser det? For at det kan betale sig, fik vi at vide vi skulle kører 30.000 pr år da repetitioner  og osv. Er meget dyrere end på en benzin model. (det gør vi så også) der til kommer der en forsikring og en ejerafgift, som for os løber op i små 6000 kr pr år, og vi har endda anciennitet.  

Som det sidste så skal man også betale brændstof, og selv om man køber en diesel bil der er angivet til at kører 30 km/L skal man ikke altid tro på det, for der er forholdene noget anderledes. Fx. Så er der kun 1 sidespejl, ingen håndbremse, ingen vindmodstand oføreren af bilen vejer 70 kg.  

Spørg endelig løs, vi er godt inde i biler efterhånden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.