Kan det være rigtig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
10 svar
5 synes godt om
1. september 2013

Anonym trådstarter

Hej ;-)

Jeg er på barsel med kontanthjælp fra kommunen fordi jeg mistede
Mit vikariet job 3 mdr før fødslen

Jeg får 10700kr udbetalt om mdr. Indtil min barsel er slut og jeg skal på skole bænken

Min lillesøster ( en doven en af slagsen) fik i 2011 et barn som så blev tvangsfjernet 3 mdr senere efter
Mislykket mødrehjem får det samme på kontant hjælp ?? Hun bruger 8000kr på en dyr lejlighed og sidder hårdt i det værd måned ! Hun ser ham en gang om ugen og får sågar kørepenge for at se ham ( 3400) om mdr ??

Hun giver den stakkels dreng KUN ting / gaver osv til jul og fødselsdag ! Hun sætter hendes jeg først ( derfor han dr fjernet )

Hun forstår ikke når jeg siger til hende at der er forskel på hende og jeg da jeg er forsørger og hun er ikke og jeg synes selv jeg har mere ret til de ekstra penge man får som forsørger, da jeg jo køber tøj og mad og bleer osv til mit barn.

Dp pladsen er helt gratis for hende og kommunen betaler hans tøj og div self til plejefamilie

Jeg er ikke jaloux men synes bestemt det er
Mærkeligt hvorfor hun får det samme som
Jeg når hun ikke er "forsørger"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

IngenKoPåIsen

Synes der er næsten ligeså uhyggeligt, hvordan du snakker om din søster :/ Men jeg kan godt følge din tankegang og troede faktisk heller ikke, det var sådan det hang sammen!

Anmeld

1. september 2013

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Synes der er næsten ligeså uhyggeligt, hvordan du snakker om din søster :/ Men jeg kan godt følge din tankegang og troede faktisk heller ikke, det var sådan det hang sammen!

Jamen det må du da meget undskylde så. Jeg har intet venskab med hende da vi ikke forstår hinanden ! Hun skriver kun til mig når hun skal have medfølelse ! At jeg snakker om hende på den måde må jo være min sag ! Men kan jo ligeså godt være ærlig når jeg ikke kan lide hende ! At hun så gang på gang har ødelagt alt i vores familie og meldt vores forældre for det ene og andet udsende noget for at få opmærksomhed er en anden sag vil bare sige dig at der jo nok er en grund til jeg snakker om hende som jeg gør !

Anmeld

1. september 2013

SjeBets

om det kan være rigtigt? det er vel kun kommunen der kan svare på det, det er vel dem som forsørger hende?

Men synes det er svært at svare på da vi kun for en side af sagen her

Anmeld

1. september 2013

2721

Om det er fair, skal jeg ikke udtale mig om, men hvis det er det hun får udbetalt er det jo nok som det skal være.

Jeg tror helt ærligt jeg ville have mere ondt af din søster, da det må være trist ikke at være i stand til at kunne være der for sit barn.
Så selvom hun er egoistisk og du skriver hun har ødelagt meget for din familie, så husk på at hun nok ikke ligefrem har det let. Det må være svært at vide man ikke HAR det der skal til for at være en god mor for sit eget barn. Hvem ved hvordan hun går og har det inderst inde.

Du lyder fornuftig og det er vel kun midlertidigt du skal være på Kh

Anmeld

1. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej ;-)

Jeg er på barsel med kontanthjælp fra kommunen fordi jeg mistede
Mit vikariet job 3 mdr før fødslen

Jeg får 10700kr udbetalt om mdr. Indtil min barsel er slut og jeg skal på skole bænken

Min lillesøster ( en doven en af slagsen) fik i 2011 et barn som så blev tvangsfjernet 3 mdr senere efter
Mislykket mødrehjem får det samme på kontant hjælp ?? Hun bruger 8000kr på en dyr lejlighed og sidder hårdt i det værd måned ! Hun ser ham en gang om ugen og får sågar kørepenge for at se ham ( 3400) om mdr ??

Hun giver den stakkels dreng KUN ting / gaver osv til jul og fødselsdag ! Hun sætter hendes jeg først ( derfor han dr fjernet )

Hun forstår ikke når jeg siger til hende at der er forskel på hende og jeg da jeg er forsørger og hun er ikke og jeg synes selv jeg har mere ret til de ekstra penge man får som forsørger, da jeg jo køber tøj og mad og bleer osv til mit barn.

Dp pladsen er helt gratis for hende og kommunen betaler hans tøj og div self til plejefamilie

Jeg er ikke jaloux men synes bestemt det er
Mærkeligt hvorfor hun får det samme som
Jeg når hun ikke er "forsørger"

Er I begge 25+? For jeg ved at jeg fik forsørgersatsen da jeg fik min søn, men da hans far og jeg gik fra hinanden røg jeg ned på 'alm' sats for unge aktive da jeg ikke havde min søn mere end 50% af tiden...

Anmeld

1. september 2013

Carina:-)

Det tror jeg er en fejl.

For self. skal man da ikke have forsørgerkh hvis man ikke har barnet-Lige så lidt som man så skal have børnepenge...

Anmeld

1. september 2013

C-Dog

Det er en fejl. Vi har lige haft snakket med sagsbehandler og man må ikke få forsøger kh hvis ikke ens barn har adr hos en. Sååå. Du kan jo blot lige sladre om hende hvis du får lyst. ;-)
Det kan også være det er forskelligt fra kommune til kommune? Men det gir ikke rigtig mening, regler er jo regler. Mine ungers far kan ikke få forsøgersats fordi de jo bor hos mig, selv om de er 50/50 hvert sted.

Anmeld

1. september 2013

jydeinden

altså min kæreste fik forsørger satsen og det var IKKE noget han havde søgt om.. der blev spurgt om han gav børnepenge til sit barn hvilket han gør og så tilgav kommunen ham det

Anmeld

1. september 2013

Kløver

Jeg tror det afhænger af mange ting og hvilke regler man hører under samt alder

Måske din søster i den situation hun er i kunne bruge støtte fremfor en søster som har travlt med om de penge hun får er fair

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.