simpel madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
3 svar
1 synes godt om
1. september 2013

Bertris

har brug for inspiration til simpel aftensmad til vores madplan, det gør ikke noget det skal koge eller varmes længe, så længe det ikke kræver  jeg står og våger over det i 1 time

Vi er dog så besværlige herhjemme at jeg ikke spiser pasta og kæresten ikke spiser ris

smid gerne masser af links og opskrifter med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Så længe i selv kan finde ud af det :-P 

Lasagne? Der er godt nok "pasta-plader" i. 

Anmeld

1. september 2013

Muffin_girl

Millionbøf

kylling i fad med grøntsager og bacon

mørbrad med fyld

Anmeld

1. september 2013

lineog4

Bertris skriver:

har brug for inspiration til simpel aftensmad til vores madplan, det gør ikke noget det skal koge eller varmes længe, så længe det ikke kræver  jeg står og våger over det i 1 time

Vi er dog så besværlige herhjemme at jeg ikke spiser pasta og kæresten ikke spiser ris

smid gerne masser af links og opskrifter med

Her kommer nogen af hittene her hjemme:

flydepizza, kan laves med alt slags fyld og kan laves med barn på armene da man ikke skal ælte og har man røremaskinen er det bare det nemmeste:

12 g fær, 2 1/2 del lunken vand, 3/4 tsk salt, 100 g rug, usigtet spel eller andet fuldmens mel, ca 200 g Hvedemel. Rør sammen, den skal have smørbar konsistens. Hæv en time. HælD ud og små på bagepapir, læg fyld på og i ovnen ved 225 ca 8-9 minutter.

tomatsuppe: 

1 løg, 2 fed hvidløg, persille (1/2 bundt eller hvad man har), basilikum (det samme som persille), olie, 150 g champignon, 1/2 kilo tomater, 1/2 l hønseboullion, saft af citron, fløde (jeg putter i som jeg synes i opskriften alt for meget), salt og peber. 

Tomater og champignon hakkes så de er parat. Løg og hvidløg hakkes og blancheres med basilikum og persille. Tilsæt tomater og champignon Og rør rundt. Herefter bouillon og citron saft. Simrer i 30 min. Blendes og smages til med fløde og salt og peber. Vi serverer det med parmesan ost revet i og brød og nogen gange lidt knas alla bacon eller kyllingeskind eller.....

ellers chili con carne hvor nogen får ris og andre brød.

jeg har også en linsesuppe men den er mest til de voksne.

hel kylling, giver mad til et par dage

grøntsagssuppe

kartoffelsuppe med kylling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.