Lasagne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
5 svar
9 synes godt om
1. september 2013

Karina84

Kom med jeres bedste lasagne opskrift, både den klassiske, men også gerne med laks eller kylling 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

MyLove E

Karina84 skriver:

Kom med jeres bedste lasagne opskrift, både den klassiske, men også gerne med laks eller kylling 

Min yndlings er med :

Kødsovs med alt hvad jeg nu lige har Morney sovs (køber altid) blandt med spinat

Så plader, kødsauce, spinat sauce også skiftevis og så ost på toppen

Anmeld

1. september 2013

De3Guldklumper

Karina84 skriver:

Opkog af frossen spinat og morney sauce i samme gryde.

Først et lag spinat sauce, plader og laks ( husk den skal ikke været røget men fersk) og sådan fortsætter du og afslutter med spinatsauce på toppen.

I ovnen i ca 15 min - ud - drys ost henover og tilbage i ovn ca 10 min igen.

Nogen gange giver jeg lige pladerne 2 min i kogt vand inden de bruges - især fuldkornspladerne.

Anmeld

1. september 2013

Victoria2013

Her laves den også altid med kødsauce - hakket oksekød/flåede tomater/majs/peberfrugt/løg/hvidløg og krydderier. Ikke for meget ekstra vand i, så lasagnen ikke bliver vandet. Og så bruger vi (købt) morneysauce i og et godt tykt lag revet ost, fordi vi elsker ost

Vi venter gerne en 20 minutter med at komme osten på, så den ikke bliver helt branket i ovnen

Og så er det godt at lave lasagnen i forvejen og lade den stå og trække mindst ½ time før den skal i ovnen

Anmeld

1. september 2013

lineog4

Her er det den klassike (lavet af manden da en italiener ikke mener en blåøjet dansker kan lave det ordentligt ). På de gode dage er det med hjemmelavede lasagneplader, men ellers er der bare købte. Kødsaucen er en der har simret ufatteligt længe (der laves kæmpeportion til fryseren) og består af hakket okse, gulerødder, løg, bladselleri, hakket tomat og en smule muskat. det lægges møjsommeligt (og jeg mener møjsommeligt, kan blive helt stresset af det langsomme tempo) i lag med berchamelsauce (som er super nem at lave med en smør bolle og en liter mælk og godt med muskatnød) og parmesanost. Så kommer den i ovnen - øverst er der kødsauce og når der er en 10 minutter tilbage hældes revet ost over.

line

Anmeld

1. september 2013

Muffin_girl

lineog4 skriver:

Her er det den klassike (lavet af manden da en italiener ikke mener en blåøjet dansker kan lave det ordentligt ). På de gode dage er det med hjemmelavede lasagneplader, men ellers er der bare købte. Kødsaucen er en der har simret ufatteligt længe (der laves kæmpeportion til fryseren) og består af hakket okse, gulerødder, løg, bladselleri, hakket tomat og en smule muskat. det lægges møjsommeligt (og jeg mener møjsommeligt, kan blive helt stresset af det langsomme tempo) i lag med berchamelsauce (som er super nem at lave med en smør bolle og en liter mælk og godt med muskatnød) og parmesanost. Så kommer den i ovnen - øverst er der kødsauce og når der er en 10 minutter tilbage hældes revet ost over.

line

mums det lyder godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.