Startesko/begyndersko - str.??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
8 svar
2 synes godt om
31. august 2013

Lauras mor

Jeg var inde og købe de første sko til min datter idag.

Hendes fod måler ca. 12 cm, og ekspedienten sagde, at hun skulle have en str. 21 i sko, fordi man skal lægge 1,5 cm til.

MEN jeg synes, de er så store til hende, og hun klumper rundt i dem.
Så nu er jeg i tvivl, om det er den rigtige str. Jeg har også været ved at Google det, men der er SÅ mange meninger fra alle mulige sko-butikker og eksperter..

Så hjælp mig lige - er det den rigtige str.? Skal der være 1,5 cm "fri-længde" i skoene? eller mellem 1-1,5 cm, eller max 1 cm??

Det skal lige siges, at hun tog sine første skridt i denne uge. Altså hun gik selv. Hun har længe gået rundt om ting, og vil meget gerne gå rundt samtidig med, hun holder os i en finger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

Kløver

Nec ville tage hende med og finde den sko som passer bedst, det kommer meget an på fodens form og i vores skoforretning er det en tommelfinger bredde fra tå til toppen af indlægget

Anmeld

1. september 2013

EnSødMor

Jeg har forleden købt nogle prewalkers til min pige, hun går rundt herhjemme og med sko ville hun kunne gå ude også... - Hun er 11 måneder og jeg har taget en str. 20... Ved ikke lige hvor mange cm hendes fod er, men for mig lyder det som om i har fået en for stor sko.. Hvis hun klumper rundt i dem.. ;( 

Anmeld

1. september 2013

ano14316

Lauras mor skriver:

Hendes fod måler ca. 12 cm, og ekspedienten sagde, at hun skulle have en str. 21 i sko, fordi man skal lægge 1,5 cm til.

Så nu er jeg i tvivl, om det er den rigtige str. Jeg har også været ved at Google det, men der er SÅ mange meninger fra alle mulige sko-butikker og eksperter..

Så hjælp mig lige - er det den rigtige str.? Skal der være 1,5 cm "fri-længde" i skoene? eller mellem 1-1,5 cm, eller max 1 cm??

Det skal lige siges, at hun tog sine første skridt i denne uge. Altså hun gik selv. Hun har længe gået rundt om ting, og vil meget gerne gå rundt samtidig med, hun holder os i en finger.

begyndersko skal max have 1 cm i vokse tillæg..

tag hende med og find en sko der passer godt til hende.. og som du kan se hende gå i.

jeg købte denne til Magnus, som hans første sko, og den var vi rigtig glade for. http://www.growingfeet.dk/shop/bundgaard-prewalker -sko-36297p.html den er der også i en pige version.

Growingfeet har 30 dagen fuld returret hvis skoen ikke passer, også selvom den er brugt.

Anmeld

1. september 2013

DianaRJS

Lauras mor skriver:

børn der lige har lært at gå VIL snuble lidt i skoen indtil de vænner sig til den, deres fodsål rammer jo gulvet/jorden på en helt anden måde end hvis de har gået rundt i strømper/bare tæer, min gudmor arbejder i lykkesko i silkeborg og siger også der skal være ca 1½ cm i tillæg da de vokser MEGET hurtig i den alder, men at de lære at gå i dem efter nogle dage

Anmeld

1. september 2013

Carina:-)

Var hun ikke med?

Men nej de skal ikke have 1½ cm i voksetillæg når de er små og stolper rundt endnu.

Men tag hende med,der skal jo blandt andet ses efter om skoen er bred nok,ikke er for bred og ikke skraber nogen steder.

Mærkerne er forskellige og nogen mærker kan hun passe fint,hvor andre vil være noget skidt.

Anmeld

1. september 2013

AnthonsMor

Lauras mor skriver:

Jeg er uddannet i sko og har lavet fagprøven i børnesko.

Det er meget svært at sige, hvor meget plads der skal være foran tæerne, da bredden på foden og højden på vristen er forskellig fra barn til barn..

Men dog vil jeg sige MINDST 1 cm foran tæerne, da foden automatisk skrider lidt frem i skoen når de går..

Når det nu er hendes første par, så ER det svært at gå i dem for hende, og de vil altid se voldsomme ud, og det er langt fra alle børn der kan finde ud af at gå i sko lige i starten når de får dem

Det er i hvert fald det jeg har oplevet med mange

Anmeld

1. september 2013

2babygirls

Lauras mor skriver:

Ved begynder sko ville jeg nok vælge 1 cm i voksetillæg.
Fordi de helst skal sidde godt på hende.

Anmeld

1. september 2013

Lauras mor

Var inde i dag og købe nogle andre sko til. Og for at høre en andens mening ang. str.

Hun skal stadig bruge str. 21, men de sko jeg har købt, sidder meget bedre på hende, og hun går faktisk rigtig godt i dem

Så det må have noget med lærkerne at gøre men de her "nye" sko, ja dem kan hun gå i faktisk også uden at snuble ;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.