Hej alle derude!
Jeg har et problem, i bliver simpelhen nødt til at hjælpe mig! Jeg er gravid i uge 31, min kæreste og jeg har været sammen i 2 år, og vi er meget lykkelige og glæder os meget. Vi har netop fået vores drømme lejlighed og vi er så småt ved at falde på plads, livet er dejligt!
Nu til problemet. Jeg har en lille søster, som netop er fyldt 18, som altid har voldt store problemer i min familie. (jeg elsker hende højt, skal det dog lige siges.) Flere gange er hun skredet hjemmefra, og en gang i flere måneder, hvor hun fik sin venindes mor, til at ringe til min far, for at udgive sig som politiet, og forklare ham, han var meldt for vold mod min lillesøster. (hvilket aldrig noglen sinde er sket) Hun kom så hjem et par måneder efter, og hele familien skulle lige samles igen, dette tog lang tid. (alt dette skete omkring hendes 16 års alder.) Det har været svært for mine forældre siden, og skælde hende ud, da de var bange for hun skred igen. Mine forlældre har begge to med tiden fået højt stillede jobs, så med hendes opvækst, har hun ikke fået så meget opmærksomhed som min storesøster og jeg. For at det ikke bliver for langt, så kort, er hun altså lidt af en troublemaker, og lyver UTROLIGT meget! Mine forældre ved aldrig hvor hun er, fordi hun simpelthen kan lyve sig igennem alt.
Min familie spiste aftensmad sammen igår, hvor hun vælger at smide bomben. HUN ER GRAVID, og glæder sig meget! Jeg begynder straks og græde (hormoner) fordi jeg simpelhen blev så ked af det. Vi blev alle dybt chokerede! Det skete ved et engangsknald, hun bor hjemme hos mine forældre og hun går på andet år på HF (termin i marts) Og hun regner med at vi vil hjælpe hende når hun læser til eksamen, så hun kan få sit bevis.
Jeg vil ikke sige mine forældre er pushovers, men min mor og far, vælger at acceptere det her. Det kan jeg også godt se de bliver lidt nødt til, men kan det være rigtigt de skal financere alt det babystuff til hende?! Hun siger at det er egoistiks og få en abort, og er til den grad enig. MEN hvis du ikke engang kan tilbyde den lille baby en far!? En uddannede mor? En økonomisk sikkerhed? Så syntes jeg sgu bare ikke det er i orden, at sætte sådan et lille væsen til verden.
Jeg er bange for hun gør dette, pga opmærksomhed. Puha, kan slet ikke stoppe med at tænke på, hvad folk ikke kommer til at tænke om mine forældre
Har så inderligt lyst til at forklare hende nogle ting, men jeg prøvede den anden dag, og hun bliver skide sur, og går ind på hendes værelse... Jeg kan også godt se, at hvis hun tror på hun kan klare det, er det jo forfærdeligt, at ikke engang hendes nærmeste vil støtte hende. Hun er 11 uger henne? Skal jeg gøre noget?