Anonym skriver:
Jep så ondt ??det kommer og går, føles som veer eller Start veer også sidder det over skambenet op i livmoderen og bæknet
ved ikke om det fordi jeg kan mærke tideluge gravid tegn det pb 2 :-)..
Jeg har fået af vide hos lægen efterfølgende, at det er kramper/spasmer i underlivet, og at det er godt at træne sine bækkenbundsmuskler op. Ved at spænde bækkenbundsmusklerne 10x10sek af 3 omgange hver dag.
Men når det så er sagt, så vil jeg gerne have undersøgt videre om jeg har fx cyster, da jeg har læst, at når de bryder fx ved fysisk aktivitet eller sex, så kan man godt opleve smerter, som varer over flere timer.
I mine to tilfælde hvor det er sket (først gang i forbindelse med samleje og anden gang efter jeg en morgen havde været på toilettet), har det bare gjort så ondt. Der var det som om det var en bølge af smerter der kom over mit underliv, og da det nåede "klimaks" krampede det fuldstændig sammen, og så stille og roligt (over flere timer) begyndte det at aftage. Men jeg blev rigtig bange, og rigtig ked af det. Første gang var min kæreste hjemme (eftersom vi havde sex, giver det jo sig selv
), og anden gang var jeg alene hjemme. Tror nok jeg lige fik hurtigt ringet til min mor, som kom og hentede mig...
Sker det en gang til vil jeg helt sikkert til lægen, uanset hvornår det sker, for det er ikk sjovt og ret så smertefuldt. Men vil også have undersøgt om jeg har cyster, uanset om det sker igen eller ej. Synes fx også at opleve en del smerter ved ægløsning til tider, så ved ikk om det hænger sammen...
Er det i dag det er sket for dig? Og er du i så fald okay igen? Sørg for at slappe af, for det er hele underlivet der kramper fuldstændig sammen...
Anmeld