Forebyggelse af bivirkninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
11 svar
3 synes godt om
31. august 2013

mpr

Hej tøser vil lige høre jer der har været på Metformin, hvordan er i kommet uden om bivirkningerne? Er der noget man kan gøre eller er man bare tabt til bivirkningerne hvis man har oplevet dem? 

Håber nogen har nogle gode råd de vil dele med mig ^^

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

HopinWishin

Det anbefales at tage Metformin sammen med noget mad.. og bivirkningerne skulle gerne være forbi gående efter nogen tid  =)

Anmeld

31. august 2013

BigHope13

Chel1992 skriver:

Hej tøser vil lige høre jer der har været på Metformin, hvordan er i kommet uden om bivirkningerne? Er der noget man kan gøre eller er man bare tabt til bivirkningerne hvis man har oplevet dem? 

Fik anbefalet at tage pillerne sammen med et måltid for at undgå mavesmerter. Og så holde sig fra sukker og for fed mad da det også kan give maveonde

Anmeld

31. august 2013

ønskebørn74

Chel1992 skriver:

Fik besked på at tage mine 30-40 min før måltider, de dæmper så appetitten og kvalmen går væk når man har spist.. 

Ræserrøv går væk igen.. Blev dog ved at få det når jeg åd slik.. 

Anmeld

31. august 2013

mpr

ønskebarn74 skriver:

Fik besked på at tage mine 30-40 min før måltider, de dæmper så appetitten og kvalmen går væk når man har spist.. 

Ræserrøv går væk igen.. Blev dog ved at få det når jeg åd slik.. 

Så jeg får kvalme når jeg tager dem før tid? Jeg har ind til videre kun taget en og fik kvalme efter nemlig plus maveonde  

Men hvis det dæmper appetitten så vil jeg da give det et forsøg med at tage den 30-40 minutter før maden  

Jeg må indtil videre kun få 1 om dagen og skal så lige så stille trappes op i løbet af 3 uger så jeg ender med at få 3 om dagen

Anmeld

31. august 2013

ønskebørn74

Chel1992 skriver:

Så jeg får kvalme når jeg tager dem før tid? Jeg har ind til videre kun taget en og fik kvalme efter nemlig plus maveonde  

Men hvis det dæmper appetitten så vil jeg da give det et forsøg med at tage den 30-40 minutter før maden  

Jeg må indtil videre kun få 1 om dagen og skal så lige så stille trappes op i løbet af 3 uger så jeg ender med at få 3 om dagen

Ligesom jeg gjorde.. Og udnyt kvalmen i starten.. Så får du det bedste vægttab og når så det går væk er din mave blevet vandt til mindre mad.. 

Anmeld

31. august 2013

ønskebørn74

Chel1992 skriver:

Jeg startede ved aftensmåltidet med at tage dem.. Så taber man sig meget.. Man gider ikke spise noget hele aftenen.. For alt med kulhydrater giver kvalme.. 

Anmeld

31. august 2013

mpr

ønskebarn74 skriver:

Jeg startede ved aftensmåltidet med at tage dem.. Så taber man sig meget.. Man gider ikke spise noget hele aftenen.. For alt med kulhydrater giver kvalme.. 

Jeg tager dem også til aftensmaden lige nu

Haha ja det er et fantastisk koncept

Så må jeg håbe det sætter gang i noget vægt tab for næsten uanset hvad jeg har gjort indtil videre så er min vægt stået stille ._. Kan kun gå op i vægt åbenbart.. -.-'

Anmeld

31. august 2013

et-ønske

Chel1992 skriver:

Ved mig gik de kedelige bivirkninger væk efter lidt tid. Jeg har taget dem i 4 år nu

Anmeld

31. august 2013

mpr

et-ønske skriver:

Ved mig gik de kedelige bivirkninger væk efter lidt tid. Jeg har taget dem i 4 år nu

Hvad er lidt tid?

Årg 4 år? Håber snart for jer at der sker noget så... Og håber ikke jeg selv skal vente så længe :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.