Valg af vinter overtøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
7 svar
7 synes godt om
31. august 2013

pastry26

Hejsa i kloge mødrer!!

Vi skal have købt noget overtøj her til vinter, til vores søn på knap 6 mdr. Skal man vælge flyverdragt eller jakke eller begge dele?? Og hvad med regntøj? Har tænkt at købe en fleecetrøje han kan bruge her til efteråret, bare en let en.. Vi har både odder vogn og baby jogger klapvogn + voksipose.. Tænker det jo også har indflydelse på hvor meget tøj de skal have på :-)

Desuden kan jeg nævne at han højst sandsynlig skal starte i vuggestue her til december, hvor han er 9 mdr.. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har 2 flyverdragte til Ida. En fra Hummel og så en fra H&M. Så har jeg en 1 elefanthue. Og 2 sæt vanter :-) Jeg har 1 vinterjakke. Deruodver så har jeg en fleecedragt og en fleece jakke +bukser. Har et par vinterstøvler men regner med et par mere.  

Og WOW.. Hvor har jeg meget 

Anmeld

31. august 2013

ESV

pastry26 skriver:

Hejsa i kloge mødrer!!

Vi skal have købt noget overtøj her til vinter, til vores søn på knap 6 mdr. Skal man vælge flyverdragt eller jakke eller begge dele?? Og hvad med regntøj? Har tænkt at købe en fleecetrøje han kan bruge her til efteråret, bare en let en.. Vi har både odder vogn og baby jogger klapvogn + voksipose.. Tænker det jo også har indflydelse på hvor meget tøj de skal have på :-)

Desuden kan jeg nævne at han højst sandsynlig skal starte i vuggestue her til december, hvor han er 9 mdr.. :-)

Jeg har to flyverdragter og et termo sæt. Skal have købt en jakke ( det er nemmest når vi bare skal afsted med bilen) så skal hun selvfølgelig have vinter støvler og hue og vanter.

Men hvis han kun er 6 måneder er der altså grænser for hvor meget du skal investerer i bla vil jeg mene at en flyverdragt er fint. Jeg har købt to så der er noget at skifte mellem i børnehaven hvis den ene bliver våd.

Anmeld

31. august 2013

optimistmor

pastry26 skriver:

Hejsa i kloge mødrer!!

jeg havde/har dobbelt af hver da jeg havde det ene halvdel i dp, nu bh.

men

regntøj, termotøj, vinterjakke, flyverdragt, vinterstøvler, gummistøvler (et par gummi med foer og et par alm vinter støvler).

Anmeld

31. august 2013

CaWi

Da vores var i den alder havde vi en baby flyverdragt, thermofutter, en tynd bomulds elefantue og en lidt tykkere strik elefanthue, vanter, en fleecetrøje og en sleebee.
Hvis det var rigtig koldt sov han i flyverdragten i sleebee, men det meste af vinteren sov han i alm tøj + fleecetrøje + bomulds elefanthue + vanter i sleebee posen. Det var ALT rigeligt. Han sov i det samme i DP

Anmeld

31. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hejsa i kloge mødrer!!

Jeg ville nok anbefale dig at købe en rigtig flyverdragt nu hvor han skal starte i dp.

reima er rigtig god til de helt små. Der er ekstra polstring i numsen til når de sidder meget ned og leger.  Evt en fleece eller ulddragt til bilture og lur i barnevognen, hvis han også bruger voksi i dp, så behøver han bare en lille uldbluse. Eller måske ingenting an på hvor varmt et barn han er. En tyk hue med windbreak ved ørene, og en tyndere til at sove med. Og termofutter.

Til foråret ville en termodragt, evt Formel 1 fra termoland.dk være rigtig god. Og et par regnbukser hvis de er ude og lege om morgene hvor græsset kan være lidt vådt, og så med en fleecetrøje til, eller sommerjakke. .

Man behøver ikke en masse forskelligt til de helt små. 

Anmeld

31. august 2013

pastry26

Tak for svar! Det hjælper rigtig meger på overblikket!!!!

Anmeld

31. august 2013

Lenats31

pastry26 skriver:

Hejsa i kloge mødrer!!

Han skal have både regntøj og flyverdragt til vuggeren ved jeg. det vil personalet sikkert nævne for jer selv. Der ud over selvfølgelig støvler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.