Sover pludselig ikke igennem mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. august 2013

Jupiter

Ja, hvad gør man lige ved det?

Min datter er 3 (snart 4) måneder, og den sidste 1-1½ uge er hun begyndt at vågne om natten - op til flere gange.

Hun har sovet igennem siden hun var 4 uger gammel, og hun vågner ikke og er sulten. Hun ligger bare og basker rundt i sengen, og der går et stykke tid før hun giver lyd fra sig.

Jeg har svært ved at regne ud hvad det lige er der er blevet anderledes. Ved godt der findes tigerspring mv. men det synes jeg ikke hun ellers viser tegn på.

Hvad tænker I? Og har i evt. nogle gode fif til at vænne hende af med den "dårlige vane" hun har påtaget sig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Michelle88

Selvom at du siger at hun ikke er sulten, tænker jeg på om hun måske er ved at være klar til at få grød. Nu hun snart er 4mdr. Det kan nemlig godt være et tegn på det, hvis de begynder at vågne om natten..

Anmeld

30. august 2013

tarkoflen

Thea begyndte at vågne om natten og spise, da hun var knap 4 måneder gammel, ellers havde hun sovet igennem siden hun var 7 uger. Jeg fik at vide af sp at det er meget normalt, og fordi de øger produktionen, eller har behov for mere mad. Det er ikke nødvendigvis tegn på, at man skal starte op på grød... Det var i hvert fald hvad hun sagde. Der ud over begynder de at drømme mere og fordøje dagens indtryk om natten, så det kan også være derfor hun ligger og basker rundt, det gør Thea også.

Anmeld

30. august 2013

Aabye

Min dreng sov igennem fra dag 1 lige indtil han blev 5 mdr, så stoppede det og han vågner rigtig tit om natten.. MINDST 2 gange.. Han er 10 mdr nu og håber snart det vender igen...

Anmeld

30. august 2013

Jupiter

Tak for jeres svar piger.

Hun får allerede vælling (dvs. hjemmelavet vælling, der faktisk er grød bare uden fedtstof), så det er ikke sulten der driller. Det er jeg helt sikker på. Vi havde nemlig problemer med om hun fik for meget, men efter vi startede vælling/grød er hun fint mæt hele døgnet.

Jeg får besøg af sp på mandag, så vil hun sikkert også sige at det bare er helt normalt i en periode 

Øv øv. Havde håbet der var en eller anden simpel ting man lige kunne tage fat i og løse - men sådan er det vist aldrig med børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.