Mavekneb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.811 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Pia

louise har fået mavekneb og det er selvom hun kun får modermælk..
Hun har lige haft nogle dage hvor hun fyldte bleen 7-8 gange om dagen med store portioner..
Og nu er hun så gået i helt modsatte grøft..
Og den eneste måde hun kan vise det på er ved og græde og græde og være krop umulig.. Det har nu stået på i 2 dage..
Det er dælme hårdt..
Har masseret hendes mave og bevæget hendes ben , gjort alt hvad jeg kan for og få gang i mavsen igen, men uden held..
Her til morgen sov vi å begge tungt, så jeg fik ikke fat i sp, da de havde træffe tid.
Og lægen sagde i går ( vi var til 5 ugers undersøgelse med hende) at det var meget normalt at de kan å lidt hård mave engang imellem..
Men hun gav ingen råd til havd vi kunne gøre for og hjælpe louise..
Nogen her inde der har et godt råd til mave kneb til en lille pige der er en måned gammel..??

Kh en meget træt og brugt Pia lige nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Cris

Oooohhh det er så hård, når de græder så meget!

Men måske er slet ikke maven. Jeg har slet ikke oplevet så noget, min har haft nogle gode bleer mange gange i døgnet. Men jeg husker en fra vores mødre gruppe som sagde, at for hendes dreng kunne gå flere dage nogle gange, et par gange gik det 7 gange og han har kun ammet til han blev 5 måneder. Han har aldrig rigtigt vist noget gråd pga maven... Men babier er så forskellige fra hinanden og det er så svært at gætte, hvad de har.

Jeg ville sende dig dette link, som jeg har fundet på en spansk børnelæge blog. Han fortæller mange interssante ting og jeg synes, at den her var spændende at læse, for næsten alle babier har faktisk så en periode.

Info har jeg desværre fundet kun på engelsk:

http://www.crh.org/body.cfm?id=154

Jeg vil skrive en indlæg nu om den her, for det kunne måske hjælpe til mange...

Jeg håber at hun snart kan tømme maven og blive glad igen!!!!

Anmeld

7. november 2009

Hjaltesmor

Når du skriver, at du har gjort alt, har du så også prøvet fenikelte til babyer og skovskiderstilling?

Fenikelte: hæld kogende vand over lidt fenikel. Lad det trække til vandet er kølet helt ned. Giv hende en teske med blandingen inden et måltid.

Skovskider stilling: Du holder hende i lårene mellem dine ben, når du sidder på en stol, som man ville gøre med et stort barn, der skal tisse udendørs.

Disse råd er givet af min sundhedsplejerske til min dreng, da han var 6 uger gammel og havde meget slemme mavekneb. Han græd den ene nat i 7 timer uden pauser og stoppede først, da der kom noget i bleen. I samme øjeblik lyste han op i et smil og pludrede glad løs. Så det var helt sikkert det, der var problemet. Han får også kun brystmælk og har minimum 6 afføringsbleer i døgnet.

Efter den nat bruger vi alle rådende mod mavekneb præventivt. Dvs. vi cykler med hans ben hver dag, hjælper med skovskiderstillling, når han ser ud som om, han kæmper med at fylde bleen, giver ofte mavemassage om navlen i urets retning og så får han det her fenikelte. Han får stadigt mavekneb, men ikke ligeså slemt og slet ikke lige så længe ad gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.