Mom skriver:
Jeg er enig med at dig, at sådan bør tingene ikke være.
Men jeg ved at de sociale myndigheder tager sådanne sager alvorligt, men de kommer tit og mange gange først ind over sagen når politiet har modtaget en anmeldelse.
Og ja nogle gange bliver de sendt hjem til mor, med et raps over fingerne - men når der er tale om vold, er det noget de reagere på.
Og ved du hvordan det foregår på ungdomsinstitutionerne?
Det kan jo ikke være ligesom et fængsel - vi er jo ikke interesseret i at opfostre endnu mere kriminelle unge, end de var inden de havnede der. Så det er selvfølgelig noget anderledes.

Nej jeg ved ikke hvordan det er der, og ved godt at de ikke kan holde øje med dem hele tiden, men synes heller ikke de skal have det som om de er på ferie eller efterskole. De er jo nød tilat lære at når man gør noget forkert må man tage "straffen" så de jo ikke ender i fængsel når de fylder 15.
Den med gruppe, blev der ikke gjort noget.. beboerne fik fortalt at der var fordi de var under 15. Så havde jeg også meldt dem.. jeg vil ikke gå og være bange i mit eget hjem.
Nej vi vil ikke opdrage flere kriminelle, men hvis de ikke får det sort på hvidt, tror de jo bare det er en leg..
Jeg synes tit jeg læser om unge der er stukket af, og igen ja jeg ved godt de ikke kan holde øje med dem 24/7, men noget må vi gøre..
Jeg synes at der er for lidt hjælp til børn der er på vej den forkerte vej. De her tre børnehaven, truede jo med at voldtage drengen. De er 13år. Hvad sker der hvis de næste gang gør alvor af deres trussel og voldtaget et lille barn?
Anmeld