Spørgsmål til alle jer pædagoger og dagplejere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
10 svar
1 synes godt om
29. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal egentlig snakke med vores dagpleje og pædagog om det i morgen, men jeg har så ondt i maven over det, så er lige nødt til at høre jer herinde.

Mit barns far og jeg deler vores barn 7/7, en løsning jeg fra start har været imod og det er jeg stadig. Har tænkt mig at tage den i statsamtet, har sendt en ansøgning om at få ordningen ændret. På mange punkter viser han at han slet ikke er i stand til at have vores barn en hel uge.

Mit spørgsmål er, om ikke man som dagpleje har en form for indberetningspligt? Også selvom det ikke er direkte misrøgt, men bare hvis de har viden om ting som gør at barnet ikke trives? Fx ved vores Dp at vores barn tit er ude og bliver passet i den uge h*n er hos far. Blandt er h*n blevet passet ude og så er han kommet og hentet ham/hende kl 22 og taget ham/hende med hjem. Er så chokeret. Dp mor har fortalt mig det og jeg kan virkelig ikke sidde med den viden og bare ignorere det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

gokkelok

har du prøvet at snakke med barnets far om det først?

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

har du prøvet at snakke med barnets far om det først?

Ork ja. Hver gang jeg siger det mindste til ham så farer han op. Og når dagplejemoren siger noget til ham så overfuser han hende og skælder hende ud. Virkelig upassende. Hun siger at han stresser hende. Han er meget svær at have med at gøre og er total umulig at samarbejde med - hvor end jeg gerne ville!

Anmeld

29. august 2013

klmf

Det går nok ikke under kategorien misrøgt at blive passet ude, også selvom det er sent. Og når jeres barn er ved sin far, så er det ham, der bestemmer så tvivler på at det vil hjælpe at dp fortæller det til sf. Men derfor skal du da søge alligevel, hvis du mener det ikke er godt for barnet med 7/7. Rigtig meget held og lykke.

Anmeld

29. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg skal egentlig snakke med vores dagpleje og pædagog om det i morgen, men jeg har så ondt i maven over det, så er lige nødt til at høre jer herinde.

Mit barns far og jeg deler vores barn 7/7, en løsning jeg fra start har været imod og det er jeg stadig. Har tænkt mig at tage den i statsamtet, har sendt en ansøgning om at få ordningen ændret. På mange punkter viser han at han slet ikke er i stand til at have vores barn en hel uge.

Mit spørgsmål er, om ikke man som dagpleje har en form for indberetningspligt? Også selvom det ikke er direkte misrøgt, men bare hvis de har viden om ting som gør at barnet ikke trives? Fx ved vores Dp at vores barn tit er ude og bliver passet i den uge h*n er hos far. Blandt er h*n blevet passet ude og så er han kommet og hentet ham/hende kl 22 og taget ham/hende med hjem. Er så chokeret. Dp mor har fortalt mig det og jeg kan virkelig ikke sidde med den viden og bare ignorere det!

Hvordan er barnet når det bliver afleveret af far?
Hvordan reagere det når far henter?
Hvordan er det når du får barnet hjem?
Får barnet mad? Tøj på kroppen? Bad?? Er sammen med far??

Anmeld

29. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jamen trives barnet i dp og derhjemme? Og hvorfor fortæller dp dig om hvordan hun har det med ham? Hun skal vel egentlig kun fortælle dig om dit barns trivsel?
Jeg tror bare der skal være mere end at barnet bliver passet. For far bestemmer når far har barnet og omvendt.

Anmeld

1. september 2013

Lone Jakobsen

Yurie skriver:

Hvordan er barnet når det bliver afleveret af far?
Hvordan reagere det når far henter?
Hvordan er det når du får barnet hjem?
Får barnet mad? Tøj på kroppen? Bad?? Er sammen med far??

jeg er enig i at det er meget relevante spørgsmål. for selv om dp. har oplysnings pligt, så har vi ikke ret til at blande os i forældrenes måde at opdrage deres børn på.

Lone

Anmeld

1. september 2013

TNBC

Lone Jakobsen skriver:

jeg er enig i at det er meget relevante spørgsmål. for selv om dp. har oplysnings pligt, så har vi ikke ret til at blande os i forældrenes måde at opdrage deres børn på.

Lone

kun hvis man virkelig tror at barnet har det dårligt..

Anmeld

1. september 2013

Lone Jakobsen

Yurie skriver:

kun hvis man virkelig tror at barnet har det dårligt..

ja men så er det vel også et svigt man anmelder.... er det ikke?

for der er forskel på om man er uenig i opdragelsen, eller om barnet har det skidt med den opdragelse det får.

Anmeld

1. september 2013

TNBC

Lone Jakobsen skriver:

ja men så er det vel også et svigt man anmelder.... er det ikke?

for der er forskel på om man er uenig i opdragelsen, eller om barnet har det skidt med den opdragelse det får.

Jo, men det ikke også det TS hinter lidt til.

Fordi det er forkert at barnet bliver passet når det er hos faren?

Men jo det er det. For Dp eller pædagoger må vel slet ikke blande sig i opdragelse af børnene. De må komme med gode ideer/råd til forældrene, eller hjælper dem hvis der er noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.