Hvad vejer jeres baby ( 5 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. august 2013

Stine1989

Hej ;-)

Ja som overskriften lyder, hvad vejer jeres baby ?
Min søn blir 5 mdr D 5 sep. Og vejede D 8 august 9,4 kg og 72 cm.
Aner ikke hvad han er i dag - men, han er ikke for tyk da han vægt og højde følges ad! Dog ligger han 2 streger over den højeste streg i kurven.

Hvornår skal msn begynde at "passe" på ? Han får modermælk og grød, 1 havde dagligt og mos til aftensmad.

Men det hjælper vel osse når han begynder at kravle ?
Altså han er en slank gut trods han vejer så
Meget - ;-/ alle siger bare ( undtagen sp) at jeg skal passe på og at han blir tyk som ældre ;-/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Hullabullabulla

Stine1989 skriver:

Hej ;-)

Aner ikke hvad han er i dag - men, han er ikke for tyk da han vægt og højde følges ad! Dog ligger han 2 streger over den højeste streg i kurven.

Hvornår skal msn begynde at "passe" på ? Han får modermælk og grød, 1 havde dagligt og mos til aftensmad.

Meget - ;-/ alle siger bare ( undtagen sp) at jeg skal passe på og at han blir tyk som ældre ;-/

1/8 da min søn var knapt 5 måneder var han 69 lang og vejede 9220 gr. Nu er han 72 lang og vejer 9,6 kg ca.

Du har intet at være bekymret for det skal nok blive motioneret væk

Min læge rådede mig dog til ikke at bruge MME i grøden og det har fået vægten til at stagnere her

Anmeld

29. august 2013

Stine1989

Britt88 skriver:

1/8 da min søn var knapt 5 måneder var han 69 lang og vejede 9220 gr. Nu er han 72 lang og vejer 9,6 kg ca.

Du har intet at være bekymret for det skal nok blive motioneret væk

Min læge rådede mig dog til ikke at bruge MME i grøden og det har fået vægten til at stagnere her

Hvor dejligt ! Så kan jeg se på din at min er jo også bare helt tilpas ;-) det lettede mig ! :-)

Og tak for Info med mælk i grød det vil jeg stoppe med ;-) for han får alligevel det mælk han skal ha + mere til i løbet af dagen :-)

Anmeld

29. august 2013

StudPsyk

Stine1989 skriver:

Hej ;-)

Mener ikke børn i den alder kan blive for fede med mindre de er på erstatning? Men trivslen er vigtigst

James bliver 5 mdr om et par uger og er nok cirka 8 kilo og en 69 cm.

Anmeld

29. august 2013

Hjaltesmor

Stine1989 skriver:

Hej ;-)

Det lyder ret uvidende, at nogle fortæller dig, at han bliver tyk som ældre.

Hvis man endelig skal tale om, at ens vægt som baby har betydning for ens vægt senere, så er der faktisk omvendt kausalforhold. Så hvis du vil gøre noget godt for hans voksenvægt, så fyld på nu! Jo tykkere baby, desto sundere voksenvægt. )

Min dreng var 69 lang og vejede 9100 g, da han var lige knap 5 måneder (ren amning - jeg var superstolt!)

Han er i dag en lang, lidt tynd dreng (4 år = 104 cm og 15,5 kg).

Babyer på brystmælk kan ikke overfodres. Så tillykke med det, der lyder som en meget succesfuld amning!

Anmeld

29. august 2013

Stine1989

Hjaltesmor skriver:

Det lyder ret uvidende, at nogle fortæller dig, at han bliver tyk som ældre.

Hvis man endelig skal tale om, at ens vægt som baby har betydning for ens vægt senere, så er der faktisk omvendt kausalforhold. Så hvis du vil gøre noget godt for hans voksenvægt, så fyld på nu! Jo tykkere baby, desto sundere voksenvægt. )

Min dreng var 69 lang og vejede 9100 g, da han var lige knap 5 måneder (ren amning - jeg var superstolt!)

Han er i dag en lang, lidt tynd dreng (4 år = 104 cm og 15,5 kg).

Babyer på brystmælk kan ikke overfodres. Så tillykke med det, der lyder som en meget succesfuld amning!

Åh nu bliver jeg helt flov over jeg formulerede mig forkert !
Han får "desværre" kun erstatning.

Men er rigtig glad for det du skriver ;-) og ikke mindst at høre/se at jeres guldklumper har ca damme størrelse ;-)

Nu kan jeg ånde lettet op, :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.