Hjææælp, studiestart mandag på sygeplejestudiet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
8 svar
5 synes godt om
29. august 2013

Muffinmus

Er skisme lige blevet ringet op af skolen at der var en plads ledig og jeg jo stod standby til sep i stedet for feb, som jeg jo er optaget på.
Så jeg skal sgu starte på MANDAG i stedet for...gisp.
Så nu har jeg takket ja, men er lidt i vildrede.
Jeg ved de i eftermiddag sender mail til mig med noget info, for som det er nu ved jeg INTET:-)
Hvad med taske??hvilken slags taske er bedst til formålet???
Andet der er godt at have/vide??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

K&S

MariaE skriver:

Er skisme lige blevet ringet op af skolen at der var en plads ledig og jeg jo stod standby til sep i stedet for feb, som jeg jo er optaget på.
Jeg ved de i eftermiddag sender mail til mig med noget info, for som det er nu ved jeg INTET:-)

Tillykke

Hvad med nuværende arbejdsgiver? Kan du bare sådan lige holde op? 

Anmeld

29. august 2013

Muffinmus

K&S skriver:

Tillykke

Hvad med nuværende arbejdsgiver? Kan du bare sådan lige holde op? 

Ja, der er lige noget der der er liiidt presset, men det går. Min afløser kom allerede i april, fordi de vidste jeg havde søgt noget andet. Så han er jo glad for han endelig kan overtage min plads og har brugt tiden flittigt til at blive lært op.
så selv om jeg skulle have været med til nogler øvelser osv, så skal de nok overleve.

Anmeld

29. august 2013

MortilElias2010

MariaE skriver:

Bøger?  

Anmeld

29. august 2013

ErSkruk

Jeg studere fysioterapeut og jeg har en taske som jeg synes er fantastisk til bøger og diverse. Se billede:

Jeg går på VIA i aarhus og der kunne vi købe bøgerne på skolen de første tre dage, hvor en boghandel havde pensumbøgerne, så vi behøvede i princippet ikke en liste og ifht lektier startede de først ugen efter.

Vi er rigtig glade for en god computer, men jeg foretrækker selv min ipad med programmet goodnotes, hvor jeg tager noter i. Jeg kan både tegne og skrive i hånden, men også skrive med tastatur. Se billede af et printscreen. I hvert fald, hvad du vælger, så er det en god idé at overveje, hvilken form for noter du vil lave, hånden, computer, ipad, ingen noter, combi?

Vi fik desuden udleveret en masse papir de første dage, så en mappe til lige at have dem i.

Jeg håber det kunne hjælpe lidt

God studiestart

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. august 2013

Isabella_mor

Hvilken skole?? 

Anmeld

29. august 2013

Muffinmus

Tak for svar...glæder mig afsindigt meget, men er bare lidt overvældet over den pludselige retning. Det hadve jeg ikke lige regnet med da jeg stod op i morges:-)

Kan ikke finde ud af om jeg vil have en rygsæk eller taske, men fiser ud og kigger i morgen. Mapper kan jeg skaffe i dag, så det er fint:-)

Bøger, jeg tænker at enten køber jeg gennem skolen eller også brugt hvis der er nogle derude der ikke er solgt endnu:-)
Har en gammel lille bærbar der ikke har været tændt i 8 mdr og en stor der hjemme. Men for stor til studiet. Skal se om den lille dur endnu
Vi har også en Ipad, men ved ikke hvor god den er til den slags ting, meget man IKKE kan på en IpadHar intet tastatur til den, men måske man skulle skaffe det:-)

Anmeld

29. august 2013

Muffinmus

Isabella_mor skriver:

Hvilken skole?? 

Viborg:-) heldigvis min første prioritet:-)

Anmeld

29. august 2013

ErSkruk

MariaE skriver:

Tak for svar...glæder mig afsindigt meget, men er bare lidt overvældet over den pludselige retning. Det hadve jeg ikke lige regnet med da jeg stod op i morges:-)

Kan ikke finde ud af om jeg vil have en rygsæk eller taske, men fiser ud og kigger i morgen. Mapper kan jeg skaffe i dag, så det er fint:-)

Bøger, jeg tænker at enten køber jeg gennem skolen eller også brugt hvis der er nogle derude der ikke er solgt endnu:-)
Har en gammel lille bærbar der ikke har været tændt i 8 mdr og en stor der hjemme. Men for stor til studiet. Skal se om den lille dur endnu
Vi har også en Ipad, men ved ikke hvor god den er til den slags ting, meget man IKKE kan på en IpadHar intet tastatur til den, men måske man skulle skaffe det:-)

Når nu, at du har en ipad, så kan jeg anbefale dig at prøve det. Det fungerer mere end godt for mig og jeg behøver ikke det bærbare tastatur (har et), men bruger i stedet det på skærmen når jeg har den liggende ned. Jeg har til gengæld en pen, som jeg bruger når jeg skal tegne sådan noget som fysiologi og anatomi. Men det kan man jo vente med til man finder ud af det...

Programmet jeg bruger er goodnotes.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.