Anonym skriver:
Jaaa :=) herhjemme snakker vi om at jeg skulle måske starte en dagpleje op 
både min mor og mormor har været dagplejemødre, så det falder mig faktisk ret naturligt med mange børn omkring mig
men er det overhovedet en mulighed tænker vi ? vi har prøvet at læse omkring og kan faktisk ik finde nogen direkte regler om indretning
vi har nemlig 4 værelser, men de alle bliver brugt til vores egne børn, DOG er det ene værelse kun benyttet hver anden wekend når kærestens pige er hos os
såå er det muligt at kan få lov ?
vi har nemlig snakket om at der jo sagtens kan slås nogen senge op til børnene på hendes værelse, og så tages ned igen når hun er hos os, og de fleste børn sover jo i barnevogn
vi har masser af have der self er lukket, og en stor stue med kæmpe spisestue i så der er masser af plads for børn at lege
men hvad siger i ??
er ano da jeg ikke ønsker familien ved noget endnu 
Som privat dagpleje glæder de samme regler, som hos kommunale dagplejer.
Der kommer to tilsyns konsulenter ud og skal godkende/gennemgå en masse, i dit hus og have.
Det er ikke et krav at du skal have et værelse til børnene, du må fx op gerne bruge din stue, der skal bare være x kvm plads til børnene kan lege i indenfor.
Du må os gerne bruge dine egne børns værelse, det skal bare være et værelse på, hvor der er aldersvarende legetøj til dine dagplejebørn.
De kigger på om der er mulighed for pusleplads, om børnene kan komme på alm toilet/potte/toilettræner. om børnene kan stå
under tørvejr/i skyggen og sove i barnevogn. De skal tjekke at du har godkendte højstOle, du må ikke have havebassin osv
de ser på de ting, som er krav for at måtte drive privat dagpleje, de ting som ikke er iorden skal du bringe iorden inden for tre måneder. IHusk at som privat dagpleje, får du INTET fra kommunen af.
Du skal selv købe klapvogn, hvis du skal bruge sådan en, du skal selv købe alle de kreative ting som fx maling, papir, legetøj osv ud af den løn du får fra forældrene.
Håber du kan bruge lidt af det
super ide at starte
det er et drømmejob