Vil jeg blive ramt af den nye reform?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
10 svar
1 synes godt om
28. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.
Nu har jeg læst og læst og læst og synes ikke rigtig jeg kan finde hovede og hale i noget som helst.
Jeg får kontanthjælp.
Jeg er 26, bor sammen med min kæreste der er førtidspensionist, vi har et barn, jeg har et piskesmæld som jeg fik for 3 år siden. Jeg er lige kommet over på kontanthjælp fordi sygedagpengene udløb. Jeg er stadig syg og kan ikke arbejde. Jeg skal igang med endnu en arbejdsprøvning om ikke så længe.

Vil jeg blive ramt af den nye reform? Jeg er jo ikke arbejdsparat.?

Jeg synes det er så frustrende det hele, fordi man ikke aner om man er købt eller solgt. Og hvis jeg bliver ramt er kæresten og jeg nødtilat flytte fra hinanden for ellers vil vi kun have 1000 kr om mdr at leve for. Og det er jo ligesom ikke ret langt man kan komme for det beløb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

sulo

Sådan som jeg har forstået det, så er match gruppe 2 og 3 fredet fra kh reformen, 3`eren er ihvertfald

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

sulo skriver:

Sådan som jeg har forstået det, så er match gruppe 2 og 3 fredet fra kh reformen, 3`eren er ihvertfald

Og hvad betyder match gruppe 2 pg 3?

Anmeld

28. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Og hvad betyder match gruppe 2 pg 3?

• Matchgruppe 1: Jobklar. Borgere, der er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder.
  • Matchgruppe 2: Indsatsklar. Borgere, der ikke er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder, men som kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.
  • Matchgruppe 3: Midlertidigt passiv. Borgere, der har så alvorlige problemer, at de i øjeblikket hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, fordi de fx er alvorligt syge.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

• Matchgruppe 1: Jobklar. Borgere, der er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder.
  • Matchgruppe 2: Indsatsklar. Borgere, der ikke er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder, men som kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.
  • Matchgruppe 3: Midlertidigt passiv. Borgere, der har så alvorlige problemer, at de i øjeblikket hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, fordi de fx er alvorligt syge.

Tak for svar. Det vil sige jeg er i 2 eren når jeg bliver arbejdsprøvet eller? Selvom de to arbejdsprøvninger jeg har været i er gået i vasken efter 2 og 1 uge?

Anmeld

28. august 2013

Astoria

Hmm... Jeg ved det faktisk ikke. Hvis du er i tvivl ville jeg spørge. Ellers har de beskrevet hvordan man kategoriseres her: 

http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/~/media/AMS/Dokumenter/udvikling-og-forsoeg/ny-matchmodel/matchmodel_pjece_2010-02-16pdf.ashx

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hmm... Jeg ved det faktisk ikke. Hvis du er i tvivl ville jeg spørge. Ellers har de beskrevet hvordan man kategoriseres her: 

http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/~/media/AMS/Dokumenter/udvikling-og-forsoeg/ny-matchmodel/matchmodel_pjece_2010-02-16pdf.ashx

Jeg må vidst have fat i min sagsbehandler. Tusinde tak for dit svar

Anmeld

28. august 2013

Astoria

Anonym skriver:

Jeg må vidst have fat i min sagsbehandler. Tusinde tak for dit svar

Det var så lidt  

Anmeld

28. august 2013

Clisolka

sulo skriver:

Du skal lige være obs på at de 3 matchgrupper bortfalder fra 1/1 

Anmeld

28. august 2013

Muffinmus

Jeg tror også at de nye regler er gældende for dig da grupperne forsvinder i det nye år???
Dvs din KH bliver beskåret trods sygdom...men ja, det kan dælme være svært at finde hoved og hale på det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.