Hvilken flyverdragt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
5 svar
5 synes godt om
28. august 2013

JH12

Hvilken flyverdragt skal jeres barn have til vinter?

Vi har en meget aktiv lille pige på snart 16 måneder, som både kommer til at være meget ude herhjemme og i dagplejen. Så kvaliteten skal virkelig være god, vi har kigget rigtig meget på Reima, men hvilken slags ved vi endnu ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

K&S

Joyce1986 skriver:

Vi har en meget aktiv lille pige på snart 16 måneder, som både kommer til at være meget ude herhjemme og i dagplejen. Så kvaliteten skal virkelig være god, vi har kigget rigtig meget på Reima, men hvilken slags ved vi endnu ikke..

Anton har altid haft Mikk-Line - det har vi været super glade for

Anmeld

28. august 2013

Studerendemor

Joyce1986 skriver:

Min datter kan forhåbentligt passe flyverdragten fra sidste år - Molo. Hun er et ude-barn og gik indtil fornylig i en naturinstitution, hvor de var ude stort set hele tiden. Molo flyverdragten var simpelthen så god, at jeg ikke gider at prøve en anden (hvis hun nu pludselig skulle vokse helt vildt) Hun var aldrig kold eller klam. De aller, aller koldeste dage havde hun et sæt uldtøj udenpå bluse og strømpebukser, imens hun sad stille i cykelstolen tidligt om morgenen i blæst og sne.

I butikken, hvor jeg købte den, sagde personalet at Reima og Molo´s kvalitet var meget lig, og prismæssigt er der heller ikke den store forskel. Det endte kun med en Molo pga. designet.

Anmeld

28. august 2013

Lærke90

Vores den yngste har fået en Reimaflyverdragt, han er 17mdr. Valgte Reima, fordi vi også havde en til storesøster sidste år, og synes kvaliteten var helt i top. Til lillebror fandt vi dog en brugt, men den er i rigtig god stand.

I år har store søster fået en flyverdragt fra mikk-line. I år prøver vi denne til hende, fordi jeg har hørt folk sige at den er lidt køligere end reima, og hun er en MEGET varm pige, så hellere give hende lidt mere tøj inden under flyverdragten, hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld

28. august 2013

L&V

Laura havde en reima tec sidste år og får det igen i år.. Den har vandsøjletryk som regntøj og ka holde hende varm ned til -20 grader så bliver det ik meget bedre.

Anmeld

28. august 2013

Hjaltesmor

Vi havde Reima, da Hjalte var 1-1½ år.

Den var vi ikke særligt tilfredse med, men den var heller ikke vildt dårlig.

Pasformen var ikke god til ham - men det er jo individuelt. Og så synes jeg ikke, at den holdt helt varm nok efter mange timer i en frossen sandkasse. Men jeg kunne dog godt se, at den var bedre end mange af de andre, hvor børnene ligefrem kunne føles kølige, når de kom ud.

Året efter valgt vi Didrikssons, som holdt i 2 sæsoner pga. størrelsesudlægget.

Dvs. nu hvor han er 4, er det 3. gang, vi skal ud at købe flyverdragt, og vi vælger bestemt Didriksons igen. I den kan de tage en lur i sneen et par timer eller 5 uden at blive nedkølet af den grund. Og så er der massere af muligheder for at indstille længden på ben og arme, taljemål mv. Så den præcist tilpasses barnets krop - også 1 år senere, hvor barnet måske er anderledes skruet sammen.

Det var også meget vigtigt for os, at mobiliteten var i orden. Derfor tester vi altid flyverdragten i løb og op ad ned af trapper samt gerne en bakke, inden vi køber den (vi testede 3-4 dragter inden valg af Didriksons sidste gang). Nogle flyverdragter har virkeligt dårlig mobilitet. De mærker kan pædagogerne i vuggestuen sikkert advare dig om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.