Klager over ondt i ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.416 visninger
10 svar
7 synes godt om
27. august 2013

LBK

Hejsa ;0)

min datter på 2 1/2 er det sidste stykke tid begyndt at klage over ondt i ryggen..

til at starte med tænke jeg ikke noget  videre over det. Men for et øjeblik sideN kom min datter halvt sovende ud fra sit værelse let hulkede og sagde hun havde ondt i ryggen..???

hvad hulan kan en pige på den alder have ondt i ryggen over. Manden g jeg har snakket om at vi ikke mener hun har "slået sig" men vi kan jo ikke være Sikre. 

nogle erfaringer???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

mariamiss6

LBK skriver:

Hejsa ;0)

min datter på 2 1/2 er det sidste stykke tid begyndt at klage over ondt i ryggen..

til at starte med tænke jeg ikke noget  videre over det. Men for et øjeblik sideN kom min datter halvt sovende ud fra sit værelse let hulkede og sagde hun havde ondt i ryggen..???

hvad hulan kan en pige på den alder have ondt i ryggen over. Manden g jeg har snakket om at vi ikke mener hun har "slået sig" men vi kan jo ikke være Sikre. 

nogle erfaringer???? 

Faktisk klager min 4r½ årige over det samme, og har gjort det i nu 2-3 dage. 

Først troede jeg han bare sagde det for at sige noget, den slags gør han nogen gange. 

Så tænkte jeg han måske har lidt vokseværk, men når jeg tænker over det har jeg egentlig aldrig hørt om vokseværk i ryggen. Men det er vel muligt nok.

Men altså, jeg er også nu ved at være ved et punkt hvor jeg må kontakte lægen hvis det bliver ved. 

Anmeld

27. august 2013

Nadia&Daniel

LBK skriver:

Hejsa ;0)

nogle erfaringer???? 

Min datter på 2,10 år har også klaget over ondt i ryggen - 2 nætter i træk.. 

Anmeld

27. august 2013

LBK

Ja gad vide om vokseværke ER en mulighed ..

Anmeld

28. august 2013

serinasmor

LBK skriver:

Hejsa ;0)

nogle erfaringer???? 

Klager du selv over ondt i ryggen ? For så kan det godt bare være derfor

Ellers tænker jeg vokseværk

Anmeld

28. august 2013

Ciss

Hvis det er så ilde, at hun hulker og græder, så er det da noget, der skal undersøges?

Vokseværk, forstrækte muskler, forkert madras i sengen, noget indre, som hun oplever som ondt i rygge.... Der kan sikkert være endnu flere forklaringer, men det er nok en ide at få det kontrolleret.

Anmeld

28. august 2013

Hjaltesmor

LBK skriver:

Hejsa ;0)

nogle erfaringer???? 

Små børn vokser hurtigt og er stadigt i gang med at lære at bruge deres krop. Det betyder, at de får mange stød op gennem kroppen. De er altså noget mere udsat for rygproblemer end voksne, som både er færdigudviklede og har bedre styr på motorikken.

Vi har gået til kiropraktor med min søn. Når lillesøster kommer skal hun også afsted for at blive tjekket for skader efter fødslen ( ca hver femte får ondt i nakken efter fødslen) og igen efter større, motoriske udviklingsspring - fx at sidde, kravle eller gå.

Børns rygproblemer skal tages alvorlige. De er lige så virkelige som vores andre. Dår har dem bare, mens de lærer at bruge deres krop og indlærer derfor dårlige vaner.

Hvis din datter klager over ondt i ryggen og det virker reelt ( de kan nemt fejlvurdere smertens placering), så ville jeg få det tjekket.

Det er til gengæld let at fikse. )

Anmeld

28. august 2013

LBK

serinasmor skriver:

Klager du selv over ondt i ryggen ? For så kan det godt bare være derfor

Ellers tænker jeg vokseværk

Nej det gør jeg ikke.. Den fejler ikke noget

Anmeld

28. august 2013

LBK

Ciss skriver:

Hvis det er så ilde, at hun hulker og græder, så er det da noget, der skal undersøges?

Vokseværk, forstrækte muskler, forkert madras i sengen, noget indre, som hun oplever som ondt i rygge.... Der kan sikkert være endnu flere forklaringer, men det er nok en ide at få det kontrolleret.

Jeg har også bestilt tid hos lægen alene af den årsag at vi brugte kiropraktor lige efter fødslen...

Anmeld

28. august 2013

Monski

LBK skriver:

Hejsa ;0)

nogle erfaringer???? 

Jeg ville helt klart ringe til lægen, kender to børn som klagede over hhv ondt i ryggen og ondt i hovedet og de var begge meget alvorligt syge

Når det så er sagt så sker det jo heldigvis så sjældent at chancen for at der er noget galt er meget lille, det er sikkert bare vokseværk
Min søn havde selv nogle nætter hvor han næsten ikke sov fordi han havde så ondt i benene og en morgen kunne jan næsten ikke gå - så vi kom til lægen og de tjekkede ham virkelig godt igennem, men der var ingen ting galt

Det er altid rart at få lidt ro i sjælen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.