LBK skriver:
Hejsa ;0)
min datter på 2 1/2 er det sidste stykke tid begyndt at klage over ondt i ryggen..
til at starte med tænke jeg ikke noget videre over det. Men for et øjeblik sideN kom min datter halvt sovende ud fra sit værelse let hulkede og sagde hun havde ondt i ryggen..???
hvad hulan kan en pige på den alder have ondt i ryggen over. Manden g jeg har snakket om at vi ikke mener hun har "slået sig" men vi kan jo ikke være Sikre.
nogle erfaringer????
Små børn vokser hurtigt og er stadigt i gang med at lære at bruge deres krop. Det betyder, at de får mange stød op gennem kroppen. De er altså noget mere udsat for rygproblemer end voksne, som både er færdigudviklede og har bedre styr på motorikken.
Vi har gået til kiropraktor med min søn. Når lillesøster kommer skal hun også afsted for at blive tjekket for skader efter fødslen ( ca hver femte får ondt i nakken efter fødslen) og igen efter større, motoriske udviklingsspring - fx at sidde, kravle eller gå.
Børns rygproblemer skal tages alvorlige. De er lige så virkelige som vores andre. Dår har dem bare, mens de lærer at bruge deres krop og indlærer derfor dårlige vaner.
Hvis din datter klager over ondt i ryggen og det virker reelt ( de kan nemt fejlvurdere smertens placering), så ville jeg få det tjekket.
Det er til gengæld let at fikse.

)
Anmeld