Den der kontanthjælpsreform?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
7 svar
1 synes godt om
27. august 2013

Anonym trådstarter

Hvis nu jeg føder et barn til Juni/Juli - 2014... 

Kan jeg så få kontanthjælp under min barsel? 

Altså, min kæreste har job, jeg går på uddannelse lige nu med afslutter den til Juni...- Der står der er forsørger pligt for samlevende hvor begge er fyldt 25. Men jeg er ikke 25? Så kan jeg godt få det eller hvordan? ;-) 

Jeg kan ikke få dagpenge under barsel da jeg ikke er med i en a-kasse... 

Nogen der ved hvad det kommer til at betyde for mig?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Masig

Anonym skriver:

Hvis nu jeg føder et barn til Juni/Juli - 2014... 

Kan jeg så få kontanthjælp under min barsel? 

Altså, min kæreste har job, jeg går på uddannelse lige nu med afslutter den til Juni...- Der står der er forsørger pligt for samlevende hvor begge er fyldt 25. Men jeg er ikke 25? Så kan jeg godt få det eller hvordan? ;-) 

Jeg kan ikke få dagpenge under barsel da jeg ikke er med i en a-kasse... 

Nogen der ved hvad det kommer til at betyde for mig?  

Som jeg forstår det, kan man kun få en ydelse udbetalt hvis man mister en anden ydelse/indtægt. Altså hvis du har et arbejde, en uddannelse eller går ledig på kontanthjælp eller dagpenge, så kan du få penge under barsel for at kompensere for den indtægt du ellers skulle have haft... Men hvis ikke du har nogen indtægt inden barslen, så tror jeg ikke du får noget.. Så hvis din uddannelse stopper inden barsel og du ikke kan få kontanthjælp derefter, så får du heller ikke kontanthjælp under barsel... Håber det giver mening 

Men om du er berettiget til kontanthjælp generelt ved jeg faktisk ikke...

Anmeld

27. august 2013

C-Dog

Ja det kan du vist godt kh falder vist bare til 5XXX kr. Og hvis din kæreste så tjener over et vist beløb blive det trukket fra din kh. :-) jeg er ikke over 25 og jeg bliver trukket fordi manden tjener for meget.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Ja det kan du vist godt kh falder vist bare til 5XXX kr. Og hvis din kæreste så tjener over et vist beløb blive det trukket fra din kh. :-) jeg er ikke over 25 og jeg bliver trukket fordi manden tjener for meget.

Okay... Ved du hvor meget min kæreste må tjene før at det går udover mig?

Anmeld

27. august 2013

baby012

Jeg mener også godt du kan få det, men som c-dog siger, så tror jeg også du kan resikere at falde til 5xxx kr. Og så kommer det hele jo an på hvad din mand tjener  

Anmeld

27. august 2013

1990h

Anonym skriver:

Okay... Ved du hvor meget min kæreste må tjene før at det går udover mig?

mener det 28000 hvis man har barn

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

Før eller efter skat? 

Anmeld

27. august 2013

C-Dog

1990h skriver:

Jeg bliver trukket når min mand tjener over en kh, dvs at vi til sammen kun må have 29000 ca før skat. Alt over bliver trukket. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.