Friplads af nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.
Jeg ville lige høre jer som har delvis friplads om nogle ting.

Sagen er den at mit barn går i vs nu på deltid. Vi får delvis friplads. Så vi betaler 1300 om mdr.

Er det det samme man betaler når de så kommer op i børnehave?
Og og hvor meget betaler i til nr 2 når hn starter i vs eller dagpleje?

Ved det er et følsomt emne for nogen. Men jer der synes det er for følsomt i forhold til om man har ret til friplads eller ej jeg kan ikke bruge deres kommentar til noget. Det er blot et spørgsmål så jeg kan regne min økonomi ud efter dette.

God dag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

C-Dog

Børnehave er billigere end vuggestue så regningen falder nok lidt. Vi giver kun halv pris for barn nr to.

Anmeld

26. august 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej piger.

Sagen er den at mit barn går i vs nu på deltid. Vi får delvis friplads. Så vi betaler 1300 om mdr.

Ved det er et følsomt emne for nogen. Men jer der synes det er for følsomt i forhold til om man har ret til friplads eller ej jeg kan ikke bruge deres kommentar til noget. Det er blot et spørgsmål så jeg kan regne min økonomi ud efter dette.

God dag til jer alle

Din delvise friplads udregnes efter din indkomst og hvis ikke taksten er den samme i VS og BH, så vil din egenbetaling ændre sig

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Børnehave er billigere end vuggestue så regningen falder nok lidt. Vi giver kun halv pris for barn nr to.

Tak for svar. Du siger halv pris er det så halv pris af den fulde pris eller får i delvis friplads til nr 2 også?

Anmeld

26. august 2013

wamse

I min kommune kan du gå ind og regne din egenbetaling helt præcist ud

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Din delvise friplads udregnes efter din indkomst og hvis ikke taksten er den samme i VS og BH, så vil din egenbetaling ændre sig

Tak for svar. Dvs at nu er børnehaven jo billigere end vs. Vil det vi betaler nu så falde ned til det børnehaven er billigere eller?

Anmeld

26. august 2013

Mi&Mi

Anonym skriver:

Hej piger.

God dag til jer alle

Her koster en vuggestueplads 2400, dagpleje koster lidt mindre.
Vi skal give 1500 for børnehave
Vi har også delvis friplads, vi betaler 75 % af prisen.
Når nr. 2 starter i institution, så får vi søskenderabat, så skal vi kun betale fuld pris for den dyreste plads og 50% af den billigste plads.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

I min kommune kan du gå ind og regne din egenbetaling helt præcist ud

Jeg kan ikke finde noget. Har nemlig søgt efter det. Men kan ikke finde noget hvor man kan se hvad prisen vil være.

Anmeld

26. august 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Tak for svar. Du siger halv pris er det så halv pris af den fulde pris eller får i delvis friplads til nr 2 også?

Pinligt nok er jeg ikke sikker. Men kan huske at da lillebror startede udlignede søskende rabat og det at børnehave er billigere sig sådan så vi stort set ikke mærkede forskel på regningen.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

Mi&Mi skriver:

Her koster en vuggestueplads 2400, dagpleje koster lidt mindre.
Vi skal give 1500 for børnehave
Vi har også delvis friplads, vi betaler 75 % af prisen.
Når nr. 2 starter i institution, så får vi søskenderabat, så skal vi kun betale fuld pris for den dyreste plads og 50% af den billigste plads.

Dvs sige at i jeres situation vil i skulle betale 2400 for vs og så 750 kr for børnehave. Har jeg forstået det rigtigt eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.