Tisseri...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
11 svar
11 synes godt om
25. august 2013

MortilElias2010

Elias har idag drukket ganske almindeligt, dvs. som han plejer - intet unormalt i det - MEN han har været på toilet et utal af gange, som i unormalt  meget mere tisseri end normalt og jeg tænkte mig ikke om da jeg puttede ham uden ble som nu har resulteret i at han har tisset i sengen, Lille pus da. Vi får sjældent våde bukser med hjem fra børnehaven og han har været renlig fra før sommerferien og plejer at være tør om natten og sørge for at morgentisse når han står op... Han klager ikke over ondt nogen steder og virker ikke berørt overhovedet udover at han selvfølgelig er enormt ked af at vågne ved at være våd. Men nu har han ble på og far er gået op for at sove med ham. Men skal jeg være obs på det? Han er 3 år og  snart 8 måneder... 

Jeg tænker kan det være sukkersyge eller lignende eller... Ja har forsøgt at Google lidt på det, men får mest resultater omkring børn der tisser i bukserne og det gør han jo egentligt ikke.. Han har bare tisset rigtig meget idag... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

MortilElias2010

Ingen input? 

Anmeld

26. august 2013

Dot D

Jeg ville lige være obs på det den næste uges tid, og bliver han ved med at drikke meget mere end sædvanligt, så må du til lægen med ham.

En pige fra Sophies klasse blev indlagt sidste mandag og er indlagt endnu, det var sukkersyge - så nu skal hun lære at tage insulin...

Så vær obs, alle kan få det og i alle aldre....

KNUS

Anmeld

26. august 2013

gonefishing

MortilElias2010 skriver:

Elias har idag drukket ganske almindeligt, dvs. som han plejer - intet unormalt i det - MEN han har været på toilet et utal af gange, som i unormalt  meget mere tisseri end normalt og jeg tænkte mig ikke om da jeg puttede ham uden ble som nu har resulteret i at han har tisset i sengen, Lille pus da. Vi får sjældent våde bukser med hjem fra børnehaven og han har været renlig fra før sommerferien og plejer at være tør om natten og sørge for at morgentisse når han står op... Han klager ikke over ondt nogen steder og virker ikke berørt overhovedet udover at han selvfølgelig er enormt ked af at vågne ved at være våd. Men nu har han ble på og far er gået op for at sove med ham. Men skal jeg være obs på det? Han er 3 år og  snart 8 måneder... 

Jeg tænker kan det være sukkersyge eller lignende eller... Ja har forsøgt at Google lidt på det, men får mest resultater omkring børn der tisser i bukserne og det gør han jo egentligt ikke.. Han har bare tisset rigtig meget idag... 

Man skal holde sig fra Google det er helt sikkert.
Det kan også være en alm blære betændelse.

Anmeld

26. august 2013

2721

Altså, mit eneste symptom på blærebetændelse, er at jeg hele tiden skal tisse. Har aldrig haft ondt og som barn/ung led jeg forfærdeligt meget af det

Anmeld

26. august 2013

MortilElias2010

Tak for input allesammen  jeg holder lige ekstra øje den næste uges tid. Og giver børnehaven besked herom, hvis de bemærker hyppige toiletbesøg eller våde bukser oftere.. Jeg vil hellere have han har blærebetændelse end sukkersyge må jeg nok indrømme  eller at det bare var en engangsforestilling. 

Anmeld

26. august 2013

Xolia

MortilElias2010 skriver:

Sukkersyge drikker de UALMINDELIGT meget. Men blærebetændelse kan være en mulighed.

Hvis I skal tage en urin-prøve, så prøv da at vaske den lille trold inden, lad ham tisse lidt først og så tage "midt-strålen".

Min datter har haft blærebetændelse, som desværre ikke blev opdaget da der ikke var nogen symptomer - og det resulterede i nyrebækkenbetændelse (hviket IKKE ER RART) - så en tur til lægen med ham :-)

-Xolia-

Anmeld

26. august 2013

Xolia

MortilElias2010 skriver:

Tak for input allesammen  jeg holder lige ekstra øje den næste uges tid. Og giver børnehaven besked herom, hvis de bemærker hyppige toiletbesøg eller våde bukser oftere.. Jeg vil hellere have han har blærebetændelse end sukkersyge må jeg nok indrømme  eller at det bare var en engangsforestilling. 

VENT IKKE - hvis det er blærebetændelse, så se lige forrige indlæg :-)

Nyrebækkenbetændelse = indlæggelse med intravenøs penicilin i ca. 5 dage + efterfølgende nyreskintigrafi et ½ år efter...

SÅ AFSTED MED JER :-) (hellere "lidt pivet") :-)

Anmeld

26. august 2013

MortilElias2010

Xolia skriver:

Sukkersyge drikker de UALMINDELIGT meget. Men blærebetændelse kan være en mulighed.

Hvis I skal tage en urin-prøve, så prøv da at vaske den lille trold inden, lad ham tisse lidt først og så tage "midt-strålen".

Min datter har haft blærebetændelse, som desværre ikke blev opdaget da der ikke var nogen symptomer - og det resulterede i nyrebækkenbetændelse (hviket IKKE ER RART) - så en tur til lægen med ham :-)

-Xolia-

Ok men skal jeg ikke lige se dagen idag an og høre hvad de siger i børnehaven inden, hvis der nu ikke har været noget idag hos dem og jeg ikke oplever noget herhjemme? Så er et lægebesøg lidt drastisk. For en blærebetændelse formoder jeg ikke kommer sådan i spring at han tisser meget den ene dag og så den anden dag hvor der ikke er noget at spore udover almindelig toiletbesøg.. 

Anmeld

26. august 2013

esioul

MortilElias2010 skriver:

blærebetændelse?

Synes du skal få lægen til at stickse urinen i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.