Opstart i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. juli 2009

Mum33

Så er der kun 2 små uger til Noah skal begynde i dp.  Har fri i den 1. uge og manden de første 14. dage, så vi kan gøre det stille og rolig. Tænker lidt at den skal være nogle korte dage selvfølgelig og at vi evt er der den 1. dag  Nogen der har gode erfaringer med indkørings-rutiner?

Har noget sommerfugle i maven over det. Hørte en der fortalte at hun måtte droppe sit arbejde fordi hendes søn græd non-stop i dp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

MetteT

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Så er der kun 2 små uger til Noah skal begynde i dp.  Har fri i den 1. uge og manden de første 14. dage, så vi kan gøre det stille og rolig. Tænker lidt at den skal være nogle korte dage selvfølgelig og at vi evt er der den 1. dag  Nogen der har gode erfaringer med indkørings-rutiner?

Har noget sommerfugle i maven over det. Hørte en der fortalte at hun måtte droppe sit arbejde fordi hendes søn græd non-stop i dp

Hej..
Har lige læst LotteN's indlæg i "Børn 0-3" Om hendes datters dagpleje start, det er bare dejlig positivt, så syns du ska læse det, det kan være det hjælper lidt på nervøsiteten...

Knus Mette

Anmeld

16. juli 2009

Mum33

Ja det kan man da kun håbe på, at det går så godt

Anmeld

16. juli 2009

LotteN

Ja, som skrevet tidligere, så kører vores indkøring perfekt.
Men vi regnede også med det ville blive meget nemt, da Lærke ikke er "bange for fremmede".
Vi gjorde som sagt det at første dag var vi begge med derovre og var der et par timer og spiste hjemme.
Idag afl. far hende om morgenne og hentede hende efter maden og hun sov hjemme.
Imorgen bliver hun også afl. om morgenen og bliver hentet når hun har sovet til middag.

Så kan kun sige, lad være med at tage sorgerne på forskud, det kan jo være han bare tager det i hård hånd. Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå)

Anmeld

16. juli 2009

Mum33

Prøver  Jeg har desværre bare en der er bange for fremmede.

Anmeld

16. juli 2009

Honningblomst

Jeg har prøvet lidt forskelligt med mine....men det aller bedste var da vi var der e4-5 dage med Konrad..han lærte rutiner, pædagoger, børn samtidig med han ikke skulle bruge energi på at være alene og utryg, for far var der jo..smiler
Så jeg vil klart anbefale at I er der med ham...føste dag måske bare kort og så ellers nogle timer og gerne i det tidsrum han skal være der, feks så han oplever hvordan morgenen er.
Havde jeg prøvet denne måde med de store, så havde det været sådan hver gang de skulle starte nyt....men nu har jeg også nogle forsigtige følsomme drenge, så de har brug for at blive helt trygge og ikke bare kastes ud i det.
Samme måde bliver det når Konrad skal starte til aug. i ny bh. Min teori er at når de er trygge, så kan de rumme meget.
held og lykke..
Knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.