Janne T. skriver:
Nu fylder Rose snart 2 (eller om 1½ måned, men er også snart!) og vil servere lagkage til hendes fødselsdag, men har i nogle gode forslag til fyld? Jeg laver også Oreo-cupcakes, så derfor må det gerne være en lagkage, som ikke er for tung og vammel, men frisk.
Evt. gerne med opskrifter!
Og er det svært at bage lagkagebunde selv, eller ville i bare købe færdig? Jeg er IKKE en ørn i køkkenet!
Til min fødselsdag i år lavede jeg 2 forskellige slags

jeg havde ikke tiden til at bage bundene selv, så købte dem bare færdige.
Den ene var med hvid chokoladecreme og kitkatcreme og så fløde blandet med makroner. Kom derudover jordbær og banan i den, samt hakket mørk chokolade på toppen.
Den anden var nogenlunde det samme, bare med daimcreme i stedet for kit kat creme.
Man kunne også sagtens have valgt en anden slags creme med en slags bær. I min familie er det bare chokolade der hitter
De tre chokoladecremer lavede jeg bare efter en opskrift på nettet. Det var noget med at varme noget fløde og så smelte chokoladen deri. Så skulle det stå på køl i nogle timer (valgte at lave dem dagen før), og så skulle de bare piskes godt til de fik en cremet konsistens, lige inden de skulle i kagen.
Anmeld