Din bedste lagkagekombi!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.540 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. august 2013

StudPsyk

Nu fylder Rose snart 2 (eller om 1½ måned, men er også snart!) og vil servere lagkage til hendes fødselsdag, men har i nogle gode forslag til fyld? Jeg laver også Oreo-cupcakes, så derfor må det gerne være en lagkage, som ikke er for tung og vammel, men frisk.

Evt. gerne med opskrifter!

Og er det svært at bage lagkagebunde selv, eller ville i bare købe færdig? Jeg er IKKE en ørn i køkkenet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

tarkoflen

Janne T. skriver:

Nu fylder Rose snart 2 (eller om 1½ måned, men er også snart!) og vil servere lagkage til hendes fødselsdag, men har i nogle gode forslag til fyld? Jeg laver også Oreo-cupcakes, så derfor må det gerne være en lagkage, som ikke er for tung og vammel, men frisk.

Og er det svært at bage lagkagebunde selv, eller ville i bare købe færdig? Jeg er IKKE en ørn i køkkenet!

Muuuums de lyder gode de cupcakes, gem lige en til mig

Vi lavede en rigtig lækker lagkage med hindbær skum i, den bliver nemlig dejlig frisk jeg mener faktisk bare det var frosne hindbær, som vi gav et opkog med lidt flormelis og blandede med flødeskum, men der er sikkert nogle af de dygtige kagedamer, der kan komme med en opskrift men hindbær eller nok de fleste bær, gør at lagkagen ikke bliver så kvalm...

Anmeld

25. august 2013

Maja88

Rutebils..

Flødebollelagkage...

Frisk frugt og creme

Anmeld

25. august 2013

Karla

Janne T. skriver:

Til min fødselsdag i år lavede jeg 2 forskellige slags jeg havde ikke tiden til at bage bundene selv, så købte dem bare færdige.

Den ene var med hvid chokoladecreme og kitkatcreme og så fløde blandet med makroner. Kom derudover jordbær og banan i den, samt hakket mørk chokolade på toppen.

Den anden var nogenlunde det samme, bare med daimcreme i stedet for kit kat creme.

Man kunne også sagtens have valgt en anden slags creme med en slags bær. I min familie er det bare chokolade der hitter

De tre chokoladecremer lavede jeg bare efter en opskrift på nettet. Det var noget med at varme noget fløde og så smelte chokoladen deri. Så skulle det stå på køl i nogle timer (valgte at lave dem dagen før), og så skulle de bare piskes godt til de fik en cremet konsistens, lige inden de skulle i kagen.

Anmeld

25. august 2013

Nea85

Janne T. skriver:

Vi fik en lagkage i går med både lime- og jordbærmousse. Det var ret lækkert. Jeg har aldrig prøvet at bage bundene selv, men det er nok det, der smager bedst

Anmeld

25. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

AlTID banan, hindbær og chokoladecreme er ik så meget til flødeskum, det bliver for meget synes jeg. 

jeg laver den helt simpelt med købebunde, banan i skiver, friske hindbær og så en alm pulver kagecreme m vanillesmag hvor jeg tilsætter et par skefulde kakaopulver, indtil det smager som det skal og så glasur på toppen. 

Den er ikk synderligt pæn, men det er vores favorit lagkage

Anmeld

11. september 2013

stjernehimmel

Jeg køber altid alm billige lagkage bunde... jeg bryder mig ikke, trods mange forskellige opskrifter, om hjemmebagte.

Her i familien er jordbærlagkage et must til fødselsdag...

MEN ikke med friske... her skal det være frosne, der er most og som bliver blandet med flødeskum( hvor der er godt med sukker i)

Anmeld

11. september 2013

modesty

Jeg bruger en helt vildt nem opskrift som jeg fik i en Disney kogebog da jeg var barn - hahah, er heller ikke en ørn i køkkenet ;-)

Fyldet består af: Flødeskum, knuste makroner, revet chokolade og friske, moste hindbær (man kan sikkert også bruge frosne, men det har jeg ikke prøvet). That's it. Put fyldet mellem bundene og på toppen. Pynt med friske hindbær. Det smager skønt og friskt.

Anmeld

11. september 2013

Tulipan

Janne T. skriver:

Min favorit er hindbærcreme og chokoladecreme i en eller anden variant

Hvis du vil gøre det meget let kan du købe bunde, lave kagecreme til begge lag og så lægge skiver af banan i det ene lag og skiver af kiwi i det andet. Det gør kagen let at lave, og samtidig bliver den let og ikke så vammel
Og så vil jeg anbefalet hjemmelavet kagecreme i stedet for det på pulver for det smager bedre og er super let at lave. Hvis du er interesseret kan jeg skrive opskriften til dig

Anmeld

11. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

På fredag ska thea ha lagkage med hindbær flødeskum, og rundt om kanten pynter jeg med orangestænger, ovenpå kommer der chokolade m&ms. Har aldrig lavet den sådan før, men nu prøver vi!! 

Ellers laver jeg den normalt med bananmos, flødeskum og friske jordbær, men det ka svigerfar ik så godt li! 

Og ellers er rudtebils lagkage genial. En pose rudtebiler som man knuser, flødeskum, bland sammen og vupti rudtebilslagkage!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.