Forberedelse til nattevagt!! Kom endelig med råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.144 visninger
5 svar
1 synes godt om
25. august 2013

Solstrålebørn

Jeg skal i morgen aften møde ind til nattevagt for første gang... 

Jeg er spændt på hvordan jeg klare det... Kunne derfor godt bruge nogle råd... Der er helt sikkert nogle herinde som arbejder om natten... Jeg tænker at sove et par timer inden jeg skal møde, have lidt sødt med til i løbet af natten... 

Det skal siges det er den eneste nattevagt jeg skal have her i min praktik... 

Kom endelig med gode tips og råd til hvad man kan gøre inden vagten osv... :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Dianabk

Solstrålebørn skriver:

Jeg er spændt på hvordan jeg klare det... Kunne derfor godt bruge nogle råd... Der er helt sikkert nogle herinde som arbejder om natten... Jeg tænker at sove et par timer inden jeg skal møde, have lidt sødt med til i løbet af natten... 

Kan du ikke lide kaffe så red Bull eller cola.
En bog som er spændende (eller slår lidt hårdt når den rammer )
Jeg plejer at sove 2-3 timer inden jeg skal møde, og ellers find noget som kan holde dig igang i løbet af natten

Anmeld

25. august 2013

PernilleogLouis

Solstrålebørn skriver:

plejer også bare at sove et par timer så tæt som muligt på min mødetid også plejer det ikke at være et problem at holde sig vågnen

Anmeld

25. august 2013

Pikku Myy

Min kæreste arbejder om natten. Vi har lavet masser af forsøg for at finde den perfekte måde at gøre det på, og er kommet frem til følgende:

Natten inden går han 2-3 timer senere i seng, således at han er træt når han står op til normal tid morgenen efter. På dagen med nattevagten sover han så de timer han mangler om eftermiddagen. Det betyder at det punkt hvor trætheden begynder at slå ind, kommer meget senere.

Det er vigtigt at han går sent i seng natten inden for at han kan sove rigtigt om eftermiddagen. Ellers kan eftermiddagsluren faktisk næsten have den modsatte effekt.

Når han så skal vende tilbage til vores andres verden igen, skal han skære en time eller 2 af sin søvn om dagen. Hvis han ikke gør det får han problemer med at sove om aftenen. Det giver en dag, hvor han er ret træt, men det er den hurtigste måde at vende tilbage til normalen igen.

Held og lykke

Anmeld

25. august 2013

Victoriasmor88

Jeg er sygeplejerske og har selvfølgelig også nattevagter.  Jeg sover fra omkring 20 - 22.30. Jeg møder ind kl. 23.30. På den måde har jeg lige lidt tid til at komme til mig selv igen  

Nogle gange sover jeg faktisk slet ikke, føler ikke jeg har behovet slapper i stedet bare af i sofaen med en god bog eller en film. Sover så tilgengæld rigtig godt når jeg kommer hjem kl. 8 om morgenen 

Anmeld

26. august 2013

Solstrålebørn

Jeg takker for jeres input... Gik noget senere i seng og stod op til normal tid idag... 

Tror ikke der er tid til at læse en bog undervejs i vagten... Arbejder på plejehjem...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.