hjertebanken hos børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. august 2013

Anonym trådstarter

min datter og søn på 7 og 9 år, har hostet længe, og da jeg havde noget bricanyl i køleskabet fik de hver en skefuld på 5 ml.

Nu har min datter på 9 år fået en hjertebanken uden lige. Det står på flasken at en ud af ti får hjertebanken, som bevirkning.

Nu efter 3 timer har hun stadig en hjertebanken, hun leger dog fint som hun plejer. Hun får det aldrig igen fordi hun kan ikke lide den hjertebanken, og jeg tænker mere på hvad de får. sønnen har ingen hjertebanken udover som det skal.

Skal det gå over af sig selv eller skal jeg kontakte lægevagten?

En bekymret mor, jeg holder meget øje med datteren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

min datter og søn på 7 og 9 år, har hostet længe, og da jeg havde noget bricanyl i køleskabet fik de hver en skefuld på 5 ml.

Nu har min datter på 9 år fået en hjertebanken uden lige. Det står på flasken at en ud af ti får hjertebanken, som bevirkning.

Nu efter 3 timer har hun stadig en hjertebanken, hun leger dog fint som hun plejer. Hun får det aldrig igen fordi hun kan ikke lide den hjertebanken, og jeg tænker mere på hvad de får. sønnen har ingen hjertebanken udover som det skal.

Er det din egen medicin du har givet dem?

Eller er den ordineret til dem?

Synes under alle omstændigheder du skal kontakte lægen inden du selv mediciner dine unger...

God bedring med dem :-)

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

det noget min søn fik af lægen engang med hoste, som bare har stået i køleskabet, de FÅR ALDRIG noget af mit.

Anmeld

25. august 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Bricanyl kan have rigtig mange bivirkninger, deriblandt hjertebanken og rystelser i hele kroppen. 

Jeg må indrømme at jeg synes måske ikke man skal "hjemme-teste" luftvejsmedicin på børn.

Der er jo også den mulighed at hun faktisk har fået dobbelt dosis nu hvor du har givet hende af din egen.

Det plejer at gå over af sig selv når jeg har brugt bricanyl, og det kan også godt tage nogle timer, trods jeg er voksen. Hun er nok træt bagefter.

Og næste gang du synes hosten er så voldsom at du kunne tænke dig at afhjælpe det, er det nok en god idé at kontakte lægen.

Hvis lægen så i øvrigt foreslår bricanyl, skal du huske at sige at hun fik bivirkninger sidste du gav hende det. Så kan det være lægen finder på noget andet medicin til hende i stedet for, som ikek har så voldsomme bivirkninger.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Bricanyl kan have rigtig mange bivirkninger, deriblandt hjertebanken og rystelser i hele kroppen. 

Jeg må indrømme at jeg synes måske ikke man skal "hjemme-teste" luftvejsmedicin på børn.

Der er jo også den mulighed at hun faktisk har fået dobbelt dosis nu hvor du har givet hende af din egen.

Det plejer at gå over af sig selv når jeg har brugt bricanyl, og det kan også godt tage nogle timer, trods jeg er voksen. Hun er nok træt bagefter.

Og næste gang du synes hosten er så voldsom at du kunne tænke dig at afhjælpe det, er det nok en god idé at kontakte lægen.

Hvis lægen så i øvrigt foreslår bricanyl, skal du huske at sige at hun fik bivirkninger sidste du gav hende det. Så kan det være lægen finder på noget andet medicin til hende i stedet for, som ikek har så voldsomme bivirkninger.

Hvor står det at det er mit eget???

For det er det ikke. Jeg har haft det stående i køleskabet fra en anden gang de fik det, og det er lægen der har udskrevet det.

Jeg giver dem ALDRIG noget af mit eget !!!

Anmeld

25. august 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Hvor står det at det er mit eget???

For det er det ikke. Jeg har haft det stående i køleskabet fra en anden gang de fik det, og det er lægen der har udskrevet det.

Jeg giver dem ALDRIG noget af mit eget !!!

Uanset hvad, så er det altså stadig en bivirkning som er normal, sammen med ufrivillige rystelser, efterfulgt af træthed. 

Og rystelserne, som sagtens kunne komme sammen med hjertebanken, kan også godt gøre hende hysterisk/agressiv fordi det er ubehageligt. Måske meget rart at have in mente, hvis nu der bliver temperamentsproblemer efterfølgende. 

Og uanset hvis det er eller ikke er, så er det stadig en god idé at nævne det for lægen, hvis nu han kan finde på et andet middel som ikke har så voldsomme bivirkninger.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

tak for svar, har snakket med vagtlægen som sagde at det skulle jeg ikke nervøs for, da det er helt normalt.

Normalt eller ej, de får det aldrig igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.