I vildrede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. august 2013

Kathe88

Hej alle sammen.

Jeg er helt ny bruger på min-mave.dk, men har længe brugt siden til svar på forskellige debatter.

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i et halvt år. Jeg har en søn på 7 år fra et tidligere forhold, og nu har jeg så endelig mødt en mand, som jeg gerne vil have barn nr. 2 med ( juhuuu - de findes :-) )

Da vi havde prøvet i tre måneder uden held, kontaktede jeg min læge. Jeg gjorde det egentlig udelukkende for at blive forsikret om, at det er helt normalt, at der går noget tid - og måske fordi min fornemmelse sagde mig, at der var noget galt. (Jeg har været gravid to gange, hvorad jeg selv valgte at afslutte den ene - begge gange ved p-pille-smut) Min læge tjekker min læge-journal, og fordi jeg allerede har været gravid to gange tidligere, vil han gerne, at vi allerede efter 3. forsøg, afleverer en sædprøve. 

Der gik 14 dage, og svaret var, at prøven var dårlig, så han skulle aflevere endnu én. Det valgte vi så at lade være med, og prøve lidt mere selv - det er jo ikke ligefrem det, der fremmer potensen allermest :-) 

Nå, efter fem måneder forsøg og en kærlighedstur til Berlin, får jeg min mens. igen (!) - så vi vælger at aflevere 2. prøve. En uge gik (normalt går der 2 uger), og resultatet kom på en mail kl 21.50 om aftenen :

"Kære .... Jeg er desværre nødsaget til at skrive, at din sædkvalitet er moderat til stærkt nedsat. Kontakt mig venligst i morgen for yderlige spørgsmål. Mvh din læge" - Bum... Slask... Av mandighed !! 

Han kontakter sin læge dagen efter, der beder både ham og mig om at få taget blodprøve for HIV, Leverbetændelse osv. - Hvilket ingen af os har - forhåbentlig :-)

Jeg kontakter min læge, som er en alletiders ældre mand på 67år, med speciale i sex og samliv. Han laver med det samme en henvisning til fertilitetsbehandling, da han mener, at det er den eneste vej at gå. Min kæreste og jeg er 25år, lever et sundt liv med god kost - spiser ikke sukker, ej heller 'hvide' madvare - og motion - ingen overvægt.

I morgen skal vi så til det første møde på fertilitetsklinikken, og jeg har en voldsom trang til at være forberedt på hvad de kan (til)byde os. Jeg tænkte først, at vi skulle have en 'traditionel' inseminering, men efter jeg har googlet lidt, læser jeg, at dette tilbyder de til LET nedsat sædkvalitet. 

Så efter denne laaaaange smøre af historik, er mit spørgsmål så, om nogle har erfaringer med lignende? 

Det er en vildt underlig og frustrende situation for mig/os, da at reproducerer sig, aldrig har været en bekymring for mig. 

- Kathe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Kløver

Skal man i inseminations behandling er grænsen 2 mil oprenset, feks havde min mand i sidste iui 18 mil inden og oprenset 3 mil. Hvis i vil prøve iui kan i evt prøve vitaminkur inden

Ellers skal i videre til mikro insemination hvor man får taget æg ud og sat befrugtet æg tilbage som forhåbentligt sætter sig fast

Anmeld

25. august 2013

Kathe88

Problemet er også lidt, at vi ikke har fået svar på hvad der er galt. Men de to prøver han lavede var der knap 2ml i glasset - har det noget at sige ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.