en lur om dagen - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
5 svar
2 synes godt om
24. august 2013

AnneMaria

Min dreng sover nu fra 20-07 og to lure om dagen (til sammen omkring 2 1/2-3 timer) Men syntes jeg kan mærke på ham at han ikke har lyst til to lure, men en. Sådan gik det idag. Han fik EN lur, på 2 timer og han er mere tilpas og er mere træt her ved sengetid. Kan han allerede være klar til at sove kun 1 lur?

Har læst lidt på google og kan læse mig frem til at en på hans alder har brug for ca. 13 1/2 times søvn pr. døgn. (og helst 11 timer i stæk om natten, med evt. en flaske imellem) og så 2 og en halv time om dagen fordelt på to lure. Og kunne læse at de skære ned til en lur omkring 1-års alderen. Min søn er 10 mdr.

Hvornår sov jeres bette kun 1 lur om dagen? og passer de 13 1/2 timer i døgnet med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Mettefpigen

Min dreng har aldrig været en der sov meget.... De første 6 måneder sov han 6-8 timer i døgnet.... Han begyndte at få en lur da han var 11 måneder fra 12-14/15... Og der begyndte han at sove fra 20-06..... :-)

Anmeld

24. august 2013

Fuglemor

AnneMaria skriver:

Min dreng sover nu fra 20-07 og to lure om dagen (til sammen omkring 2 1/2-3 timer) Men syntes jeg kan mærke på ham at han ikke har lyst til to lure, men en. Sådan gik det idag. Han fik EN lur, på 2 timer og han er mere tilpas og er mere træt her ved sengetid. Kan han allerede være klar til at sove kun 1 lur?

Har læst lidt på google og kan læse mig frem til at en på hans alder har brug for ca. 13 1/2 times søvn pr. døgn. (og helst 11 timer i stæk om natten, med evt. en flaske imellem) og så 2 og en halv time om dagen fordelt på to lure. Og kunne læse at de skære ned til en lur omkring 1-års alderen. Min søn er 10 mdr.

Hvornår sov jeres bette kun 1 lur om dagen? og passer de 13 1/2 timer i døgnet med jer?

Vores sprang over formiddags lur da hun var ti måneder. Og det betød hun sov bedre til middag og igen til natten. Så hvis han virker til at være tilfreds med en lur så prøv det. Og de dage hvor han feks har sovet dårligt om natten så kan man putte en ind om formiddagen. Det gør vi en gang i mellem og vores er halvandet år

Anmeld

24. august 2013

AnneMaria

Fuglemor skriver:

Vores sprang over formiddags lur da hun var ti måneder. Og det betød hun sov bedre til middag og igen til natten. Så hvis han virker til at være tilfreds med en lur så prøv det. Og de dage hvor han feks har sovet dårligt om natten så kan man putte en ind om formiddagen. Det gør vi en gang i mellem og vores er halvandet år

okay er bare så bange for at gøre noget forkert. Men hvis man regner på det - 2 timers lur en gang om dagen + 11 timer om natten = 13 timer om døgnet. Så rammer da næsten plet

tak for dit svar

Anmeld

24. august 2013

Elgaard73

Hej... Min dreng var omkring de 10 måneder, da han kunne nøjes med en lur om dagen. Da han sov to lurer, sov han ca 1 1/2 time pr gang, og da vi gik ned til kun en lur, sov han så ca 3 timer i streg. Så det gav jo i sidste ende det samme + at han blev meget nemmere at putte om aftenen (hvor han sov ca 11 timer).

Så ja, han kan sagtens være klar til kun en lur om dagen.

Anmeld

24. august 2013

Fuglemor

AnneMaria skriver:

okay er bare så bange for at gøre noget forkert. Men hvis man regner på det - 2 timers lur en gang om dagen + 11 timer om natten = 13 timer om døgnet. Så rammer da næsten plet

tak for dit svar

Antal timer er nogelunde det samme som vores datter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.