Hvad er der med mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. august 2013

StudPsyk

Den sidste uges tid har James spist mindre og mindre om dagen, og typisk afviser han brystet. Jeg kan nogen gange få ham til at spise, hvis jeg står og vugger ham i armene imens, men så sluger han mega meget luft, og det er bare slet ikke en holdbar løsning. Til gengæld spiser han mange gange om natten, det er lige i øjeblikket det eneste tidspunkt det fungerer, fordi han ikke er lysvågen når han spiser. Jeg er så en træthedszombie!!!

I dag har jeg ammet ham ÉN gang fra 8.30 til nu, og det vil sige én gang på 8 timer Han sover lige nu. Der var en gang mere ud over, men den tæller ikke rigtig, for det var en af de der "vugge i arme"-amninger, hvor han kun fik et par slurke og så ikke ville mere.

Han har været i udmærket humør.

Hvad sker der lige her og hvad skal jeg gøre?

Vi er ved at træne ham til at tage flaske, da jeg skal på studie om lidt over en uge og far på barsel. Han vil ikke have flasken med min mælk, men i går lykkes det at få ham til at tage flasken med MME to gange. 1 x 70 ml og senere 1 x 90 ml. Men han har ikke fået de andre dage, så jeg er helt overbevist om at der ikke er sammenhæng mellem flasken og ammeprotest. Men det undrer og bekymrer mig at han fx i går afviste brystet, men tog flasken.

Han er 4 mdr og 11 dage, så synes jo altså ikke én gang mad på 8 timer hvoraf de fleste var vågne timer er nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Merii

Hold da op han minder om min dreng da han var de 4-5 måneder har vi haft kamp hver gang jeg skulle amme, der kunne gå flere timer ìg når han endelig ammet så var det max 1 minut eller mindre, jeg græd hverdag fordi jeg ønsket at amme ham. Men det blev kun værre med min søn men ammet meget fint om natten, tilsidst havde jeg ikke mælk nok til ham om natten og så gik vi iver til flaske, men problemet er så han ikke vil have flaske hellere, han nægtet det! Drak måske max 200 ml i døgnet. Så gik vi over til mad altså fast føde.Håber det er en fase for din søn

Anmeld

24. august 2013

Maja88

Har du din mens eller optakt til det...

Det kan godt få mælken til at smage og lugte anderledes

Anmeld

24. august 2013

TNBC

Janne T. skriver:

Den sidste uges tid har James spist mindre og mindre om dagen, og typisk afviser han brystet. Jeg kan nogen gange få ham til at spise, hvis jeg står og vugger ham i armene imens, men så sluger han mega meget luft, og det er bare slet ikke en holdbar løsning. Til gengæld spiser han mange gange om natten, det er lige i øjeblikket det eneste tidspunkt det fungerer, fordi han ikke er lysvågen når han spiser. Jeg er så en træthedszombie!!!

I dag har jeg ammet ham ÉN gang fra 8.30 til nu, og det vil sige én gang på 8 timer Han sover lige nu. Der var en gang mere ud over, men den tæller ikke rigtig, for det var en af de der "vugge i arme"-amninger, hvor han kun fik et par slurke og så ikke ville mere.

Han har været i udmærket humør.

Hvad sker der lige her og hvad skal jeg gøre?

Vi er ved at træne ham til at tage flaske, da jeg skal på studie om lidt over en uge og far på barsel. Han vil ikke have flasken med min mælk, men i går lykkes det at få ham til at tage flasken med MME to gange. 1 x 70 ml og senere 1 x 90 ml. Men han har ikke fået de andre dage, så jeg er helt overbevist om at der ikke er sammenhæng mellem flasken og ammeprotest. Men det undrer og bekymrer mig at han fx i går afviste brystet, men tog flasken.

Han er 4 mdr og 11 dage, så synes jo altså ikke én gang mad på 8 timer hvoraf de fleste var vågne timer er nok

http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejke

Anmeld

24. august 2013

StudPsyk

Maja88 skriver:

Har du din mens eller optakt til det...

Det kan godt få mælken til at smage og lugte anderledes

Ikke så vidt jeg er orienteret, skal ikke kunne sige om den er på vej. Har ikke haft mens efter fødslen endnu

Svarer lige jer andet senere.

Anmeld

24. august 2013

MorVita

Får han andet end bryst og flaske?

Tænker grød?

Anmeld

24. august 2013

StudPsyk

MorVita skriver:

Får han andet end bryst og flaske?

Tænker grød?

Nej, han får som udgangspunkt kun bryst

Anmeld

24. august 2013

Tulle28

Tigerspring tænker jeg? Vi havde også en periode i den alder, hvor min yngste datter havde alt for travlt til at ville ammes om dagen og jeg har faktisk aldrig troet, jeg skulle amme særlig længe. Men ammer stadig, nu hvor hun næsten er 1 år

Hjælper det mon, hvis du lægger dig sammen med ham et roligt sted med nedrullede gardiner i løbet dagen, når han skal ammes?

Anmeld

24. august 2013

StudPsyk

Tulle28 skriver:

Tigerspring tænker jeg? Vi havde også en periode i den alder, hvor min yngste datter havde alt for travlt til at ville ammes om dagen og jeg har faktisk aldrig troet, jeg skulle amme særlig længe. Men ammer stadig, nu hvor hun næsten er 1 år

Hjælper det mon, hvis du lægger dig sammen med ham et roligt sted med nedrullede gardiner i løbet dagen, når han skal ammes?

Han burde ikke være i tigersprin lige nu, og rolige omgivelser virker desværre ikke

Anmeld

24. august 2013

Pikku Myy

Nu havde vi ikke en periode som jeres, men jeg tænker om din søn måske er ved at være klar til at tage et langt stræk uden mad, men er kommet til at lægge det om dagen istedet for om natten, hvor det jo "burde" ligge.

Jeg ved ikke hvad taktikken er for at få det ændret ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.