Backpacking med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. august 2013

Risen

Hej kvinder, 

Vi er i fuld gang med at spare op til at kunne tage 1-2 måneder afsted med børnene og backpacke.. Vi er dog meget i tvivl om vi vil til Asien eller Afrika. Vi har været meget omkring i Asien = vietnam, thailand, indonesien, kina, og derfor overvejer vi at tage en tur til Afrika i stedet. Dog føler jeg mig helt på bar bund i forhold til hvor man kan tage hen med børn og hvor det er sikkert. Det tidspunkt vi vil rejse på vil vores børn være henholdvis 4,5 og 1,5 år gammel. Er der nogen som har erfaringer med "langtids rejser" med børn og evt med Afrika eller Aisen? - Eller ved hvor kan man finde nogle som har det?

Kh Risen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

...,

Jeg synes du skal kontakte et rejseselskab og høre hvad de anbefaler når der er børn med i den aldersgruppe

De har styr på hvad man skal holde sig fra og fortælle om gode steder

Anmeld

3. september 2013

Risen

Februar-Baby<3 skriver:

Jeg synes du skal kontakte et rejseselskab og høre hvad de anbefaler når der er børn med i den aldersgruppe

De har styr på hvad man skal holde sig fra og fortælle om gode steder

Ja det vil jeg gøre.. Tænker bare at de kun er ude på at sælge - men at vi jo netop gerne vil opleve det "rigtige" aisen eller afrika og ikke turiststederne - Men måske de kan give nogle fif

Tak

Anmeld

3. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Risen skriver:

Ja det vil jeg gøre.. Tænker bare at de kun er ude på at sælge - men at vi jo netop gerne vil opleve det "rigtige" aisen eller afrika og ikke turiststederne - Men måske de kan give nogle fif

Tak

Jeg har venner fra forskellige steder i Afrika, og både Ghana og Senegal er helt rolige lande, hvad de fortæller.

Kenya og Tanzania tror jeg heller ikke, der skulle være noget i vejen for at tage hen, og så kan I også se de "rigtige" afrikanske dyr ie elefanter, løver mm. De findes ikke i samme omfang i de førstnævnte lande.

Jeg har været i Nordafrika et par gange, og om nogle år håber jeg, vi skal til Sierra Leone på rundrejse. Min søns far kommer derfra, og det kunne være spændende for os alle at se min søns andre rødder og måske også møde familien.

God fornøjelse og tur. Jeg håber, I finder ud af, hvor I skal hen

Anmeld

3. september 2013

bvk

Spændende med Backpacking!

Vi har været på to kortere ture (syd Amerika og Australien), og der havde vi stor glæde af udenrigsministeriets hjemmeside, og de pågældende landes ambassader - særligt Syd Amerika.

Begge steder havde jeg også held til at finde forskellige sider på nettet, hvor eupopæiske/amerikanske forældre var bosat i områderne. Det var en stor hjælp, særligt fik jeg aflivet en hel del myter om diverse kryb..

God tur:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.