hjælp... ( ang svamp pga astma-medicin)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. juli 2009

heaven

lasse har idag fået konstateret svamp i mundhulen  - en bivirkning fra hans astmamedicin.... han smøres nu med noget gel, som skulle hjælpe..

det jeg kommer i tanke om, er: Hvad med hans sutter f.eks?? Sidder der svampespor på dem? Jeg tænker om han smitter sig selv, når han bruger dem??

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

TbCp

Vi fik at vide vi skulle børste Livas tænder hver gang efter hun har fået sin medicin og vaske hende om munden. Hvis i gør det tror jeg ikke der er noget der kan smitte af på sutten. Men prøv at spørg jeres læge de må vide det

Anmeld

16. juli 2009

Heidi.

heaven skriver:

lasse har idag fået konstateret svamp i mundhulen  - en bivirkning fra hans astmamedicin.... han smøres nu med noget gel, som skulle hjælpe..

det jeg kommer i tanke om, er: Hvad med hans sutter f.eks?? Sidder der svampespor på dem? Jeg tænker om han smitter sig selv, når han bruger dem??

Jannie

Hej min store datter led rigtig meget af svamp i munden grundet astma medicin... Den brune( Spirocord-plumicord, og hvad den ellers kan hedde)
Når man får astma medicin, må man IKKE drikke mælk bagefter.. Svampesporene lever rigtig godt i mælken som jo så ligger i mundhulen.. Så når der skal drikkes bagefter man har givet medicinen, så skal det være vand eller saftevand..

Kh Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.