Hej
Det er sådan at jeg blev færdig med min uddannelse her 1. juli i år, og er nu på dagpenge på dimintendsatsen (82%) af den normale dagpengesats. - Det er okay for mig der før var på su:-)
Men jeg har selvfølgelig søgt med lys og lygte efter job men heldet har endnu ikke været med mig - har været til et samtaler, men uden held suk.
Vi har hele tiden snakket om at skulle igang med projekt baby nr 2 her i efteråret, da det passer med at der så bliver 4 år mellem dem og vores datter er såå klar til en baby i huset :-)
Men hvad hvis jeg ikke når at finde job? Er barselsdagpenge stadig de 82 % af dagpengesatsen eller hvordan med det?
Jeg synes også det er svært at tanken om at jeg evt. får job og jeg så kommer nogle få måneder efter og fortæller at jeg er gravid, men omvendt føles det bare rigtig at der bliver 4 år mellem vores børn - jeg vil helst kun have forår sommer børn, så jeg regner med at skulle være gravid inden november i år, hvis det skal være i år - ellers skal det vente et år mere - hvor vores datter kan snakke om babyer... Hun er bare så klar - det er lidt vildt.
Er der nogle der har nogle gode råd? og hvordan er det når man er ledig og gravid - skal man gøre opmærksom på det i sine ansøgninger?
Gode råd modtages gerne
Anmeld