nyuddannet på dagpenge og evt. gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. august 2013

Anonym trådstarter

Hej

Det er sådan at jeg blev færdig med min uddannelse her 1. juli i år, og er nu på dagpenge på dimintendsatsen (82%) af den normale dagpengesats. - Det er okay for mig der før var på su:-)

Men jeg har selvfølgelig søgt med lys og lygte efter job men heldet har endnu ikke været med mig - har været til et samtaler, men uden held suk.

Vi har hele tiden snakket om at skulle igang med projekt baby nr 2 her i efteråret, da det passer med at der så bliver 4 år mellem dem og vores datter er såå klar til en baby i huset :-)

Men hvad hvis jeg ikke når at finde job? Er barselsdagpenge stadig de 82 % af dagpengesatsen eller hvordan med det?

Jeg synes også det er svært at tanken om at jeg evt. får job og jeg så kommer nogle få måneder efter og fortæller at jeg er gravid, men omvendt føles det bare rigtig at der bliver 4 år mellem vores børn - jeg vil helst kun have forår sommer børn, så jeg regner med at skulle være gravid inden november i år, hvis det skal være i år - ellers skal det vente et år mere - hvor vores datter kan snakke om babyer... Hun er bare så klar - det er lidt vildt.

Er der nogle der har nogle gode råd? og hvordan er det når man er ledig og gravid - skal man gøre opmærksom på det i sine ansøgninger?

Gode råd modtages gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

barselsdagpengen vil svare din sats af dagpenge hvis du stadig har ret til dagpenge når du går på barsel... de vil blot blive betalt via kommunen (måske Udbetaling danmark) fremfor din A-kasse...

Du skal oplyse en arbejdsgiver om graviditet senest 5 uger før termin (var det i hvert fald da jeg var gravid for 2 år siden )

mens du er gravid bliver du stadig kaldt til diverse møder etc med jobcenter og a-kasse.. du kan tidligst få barsel fra 4 uger før termin og så er den på 52 uger...

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

barselsdagpengen vil svare din sats af dagpenge hvis du stadig har ret til dagpenge når du går på barsel... de vil blot blive betalt via kommunen (måske Udbetaling danmark) fremfor din A-kasse...

Du skal oplyse en arbejdsgiver om graviditet senest 5 uger før termin (var det i hvert fald da jeg var gravid for 2 år siden )

mens du er gravid bliver du stadig kaldt til diverse møder etc med jobcenter og a-kasse.. du kan tidligst få barsel fra 4 uger før termin og så er den på 52 uger...

Jeg går ud fra at jeg har ret til dagpenge i 2 år, men tæller barselsdage med der eller er det kun tiden som ledig (frem til 4 uger før termin?)

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg går ud fra at jeg har ret til dagpenge i 2 år, men tæller barselsdage med der eller er det kun tiden som ledig (frem til 4 uger før termin?)

barselsdagpenge tæller ikke med.. din dagpengeperiode bliver skubbet

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

barselsdagpenge tæller ikke med.. din dagpengeperiode bliver skubbet

ok har du prøvet at være gravid og på dagpenge samtidig?

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

ok har du prøvet at være gravid og på dagpenge samtidig?

Det har jeg og rigtigt din dagpenge periode bliver bare skubbet

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Det har jeg og rigtigt din dagpenge periode bliver bare skubbet

Er det besværligt i forhold til at man SKAL søge arbejde til trods for at man er fravid eller har det været ok?

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

Er det besværligt i forhold til at man SKAL søge arbejde til trods for at man er fravid eller har det været ok?

Neej sys ikke det var SÅ besværligt... Nok mere irriterende fordi man jo godt ved at man ikke får noget job som gravid.... Sys jeg brugte mange unødvendige timer på at skrive ansøgninger osv.... Men ellers var det sådan okay sys jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.