Hvilke øvelser? (yoga, pilates, mindfullness, meditation)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. august 2013

Kloster

Nogen der dyrker den slags øvelser...

Og hvilke skal man vælge? Koster en formue at gå til både yoga og pilates, men kan jo lære at lave det hele hjemme, men hvilke skal man gå igang med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

mn

Kloster skriver:

Og hvilke skal man vælge? Koster en formue at gå til både yoga og pilates, men kan jo lære at lave det hele hjemme, men hvilke skal man gå igang med?

det kommer jo an på hvad du vil have ud af det yoga var den gang jeg dyrkede det for mig en måde at dyrke motion, men på en afslappet måde. Mindfullness og meditation bruger jeg istedet for at tage en morfor. Så synes ikke rigtig man kan sammenligne. Men man kan jo købe en cd/vidio med det du synes fanger dig og så afprøve det. Man får tit nogle med i forskellige blade.

Anmeld

22. august 2013

Kloster

Mette N skriver:

det kommer jo an på hvad du vil have ud af det yoga var den gang jeg dyrkede det for mig en måde at dyrke motion, men på en afslappet måde. Mindfullness og meditation bruger jeg istedet for at tage en morfor. Så synes ikke rigtig man kan sammenligne. Men man kan jo købe en cd/vidio med det du synes fanger dig og så afprøve det. Man får tit nogle med i forskellige blade.

Tusinde tak for svar. Ja netop pga min uvidenhed er jeg nødt til at starte et sted.

Jeg har en idé om at bruge det til afslapning/afkobling/en morfar. Få en indre ro og overskud. Se om det kan fange mig..

Anmeld

22. august 2013

mn

Kloster skriver:

Tusinde tak for svar. Ja netop pga min uvidenhed er jeg nødt til at starte et sted.

Jeg har en idé om at bruge det til afslapning/afkobling/en morfar. Få en indre ro og overskud. Se om det kan fange mig..

så vil jeg ikke anbefale yoga medmindre du er i god form, for det er alt andet end afslappende hvis du ikke er i god form og det gælder egentlig også lidt pilat synes jeg, men det kan da godt være når man har lavet det i noget tid at det ikke er så hårdt og man derefter så kan fokusere på at komme ind i sin egen verden og slappe af. Men du kan jo prøve og se, der findes jo også forskellige former indenfor yoga  

men hvis det ikke er for motionensskyld så ville jeg nok sige at mindfullness er det letteste at starte med og meditation er for folk der er gode til mindfullness. Fordi ved mindfulness er der en der fortæller dig hvad du skal gøre og tænke på og på den måde kommer væk fra din hverdag, men ved meditation af det jeg har prøvet går ud på 100 % at holde fokus på ikke tænke på noget og det er godt nok svært ikke at tænke på noget hvis man ikke er lidt øvet synes jeg.

Anmeld

22. august 2013

Kofoed.

I forbindelse med min aktivering er jeg på et mindfullness hold og der er vi inde over både meditation og yoga, så en god blanding af det hele, vil jeg helt klart foreslå.

Anmeld

22. august 2013

gonefishing

Kloster skriver:

Jeg har været yoga træner. Og gået til yoga og pilates siden jeg var 15-16.
Jeg ville købe den bog med dvd med yoga for gravide -og efter fødsel. Den er rigtig god!

Anmeld

22. august 2013

modesty

Jeg er rigtig glad for at dyrke (astanga) yoga herhjemme. Jeg laver bare solhilsenen, som er ret simpel at lære. Jeg tog et par begynderlektioner og så gjorde jeg det bare derhjemme. Når man bliver bedre til det og kommer ind i et flow, er yoga jo ligesom meditation, plus man får motion, så jeg synes at yoga er to fluer med ét smæk. Men det er IKKE som at tage en morfar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.