Anonym skriver:
Hej piger
Jeg er en pige på snart 24 år og har en dejlig søn på 5 mdr.
Grunden til jeg skriver, er at jeg er utrolig indadvendt! Jeg er hvad man kalder det modsatte af social ! Men jeg begreb mig dog ud i og gå i mødre gruppe / mest for min mors skyld for hun
Mente bestemt ikke jeg kunne tillade mig og sidde hjemme og kukke lure i min barsel. Jeg har altid så længe jeg har kan huske være utrolig stille ( undtagen når jeg er hjemme ved familie og kæreste, så betegner de mig som en kvindelig jim carry ) men Når jeg er ude er det som om der går en klap ned ! Jeg går fuldstændig kold og aner ikke hvad jeg skal sige ! Når jeg er u mødre gruppe snakker de og snakker og jeg sidder bare og smiler for igen går der en klap ned ? Det er skide irreterende for jeg vil jo gerne snakke og når de så endelig snakker til mig så svare jeg bare kort !! Aner ikke hvad jeg skal gøre for ikke og være så bange for at sige noget og få flere ord i min mund ! For herhjemme er det aldrig et problem og får tit afvide jeg snakker for meget ? Så belastende ;-(
Du er introvert ligesom rigtig mange andre. Det bør du ikke se som et problem, selvom det er let at komme til at føle sig hæmmet som introvert i et meget ekstrovert-fokuseret samfund. Et samfund hvor medierne oversvømmer os med udadvendte, hurtigtsnakkende, smart-i-en-fart typer. Her kommer man let til at føle sig tumpet, hvis man ikke er den store taler eller danse-på-bordene-type.
Vi lægger nemlig mærke til de ekstroverte, fordi de ganske simpelt gør sig mere bemærket. Og det er også ok. Ligesom du er ok.
Giv dig selv lov til at være stille. Lad være med at føle dig forkerk. Og øv dig så forsigtigt i at få sagt noget - velvidende at det er helt ok, hvis det ikke bliver til så meget.
Tro mig, - SÅ MANGE har det som du..
Op med hovedet 
Anmeld