Luftige boller og svampet chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.893 visninger
22 svar
14 synes godt om
22. august 2013

Julie F

Søger tips til at få bollerne ekstra luftige. Synes tit de bliver lidt tunge, også selvom de har hævet det de skal.

Og hvad med chokoladekagen, hvad gør i for at få den svampet? Har prøvet rigtig mange opskrifter og søger en der bare er garanti for er god hver gang.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

asff

Julie F skriver:

Søger tips til at få bollerne ekstra luftige. Synes tit de bliver lidt tunge, også selvom de har hævet det de skal.

Og hvad med chokoladekagen, hvad gør i for at få den svampet? Har prøvet rigtig mange opskrifter og søger en der bare er garanti for er god hver gang.

På forhånd tak

Det med chokolade kage.. Det kommer jo meget an på opskriften. Jeg bruger ofte en opskrift, jeg selv har lavet, uden særlig meget mel, men med en masse chokolade og smør. 

Anmeld

22. august 2013

babyonboard

Følger lige med i hvordan man får kagen svampet, da jeg også tit syntes chokolade kage bliver for tør. 

Anmeld

22. august 2013

ano14316

Julie F skriver:

På forhånd tak

Til bollerne: olie og vand i stedet for smør og mælk..

Kagen, her kan man også bruge lidt olie istedet for noget af smørret, men jeg synes det skal smør i chokolade kage for smagens skyld... Ikke for meget varme i bagningen og et par minutter kortere bagetid end angivet... Også her kan man erstatte mælken med kærnemælk eller appelsinjuice..

Anmeld

22. august 2013

AMM00

https://www.baby.dk/debat/30677pi1/snak-om-kager/la ekker-svampet-chokoladekage.aspx

Denne kageopskrift har jeg herinde fra.. og den et bare lækker. Især fordi den er med kærnemælk..

Anmeld

22. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

sidste omgang af begge dele endte ud med at blive super for mig

eneste jeg ændrede fa de 100vis af andr gange jeg har alvet det var at jeg skar bagemargerinen i små bidder og piskede det sammen med sukkeret(chokoldekagen) førend jeg puttede de andre ting i... med bollerne prøvede jeg den metode der stod på siden til quickbagning

Anmeld

22. august 2013

Julie F

ano14316 skriver:

Til bollerne: olie og vand i stedet for smør og mælk..

Kagen, her kan man også bruge lidt olie istedet for noget af smørret, men jeg synes det skal smør i chokolade kage for smagens skyld... Ikke for meget varme i bagningen og et par minutter kortere bagetid end angivet... Også her kan man erstatte mælken med kærnemælk eller appelsinjuice..

Det med olie er faktisk en god ide. Det kan være jeg skal prøve det. Har du prøvet at putte lidt revet rødbede i chokoladekagen?? Overvejer at prøve det, for har hørt det skulle give den svampede effekt også.

Anmeld

22. august 2013

Julie F

Wampires skriver:

sidste omgang af begge dele endte ud med at blive super for mig

eneste jeg ændrede fa de 100vis af andr gange jeg har alvet det var at jeg skar bagemargerinen i små bidder og piskede det sammen med sukkeret(chokoldekagen) førend jeg puttede de andre ting i... med bollerne prøvede jeg den metode der stod på siden til quickbagning

Så du smeltede ikke smørret??

Anmeld

22. august 2013

ano14316

Julie F skriver:

Det med olie er faktisk en god ide. Det kan være jeg skal prøve det. Har du prøvet at putte lidt revet rødbede i chokoladekagen?? Overvejer at prøve det, for har hørt det skulle give den svampede effekt også.

Næhh det har jeg ikke prøvet..
Men man kan også tilsætte yoghurt, det er nok kærnemælk, yoghurt og appelsinjuice jeg har bedst erfaring med...

Og så er der lige en bage ting jeg kommer i tanke om som altid gælder når man bruger bagepulver og det er at når man blander det våde og det tørre så skal dejen straks i formen og i ovnen fordi I det bagepulveret bliver vådt begynder det at arbejde.....

Anmeld

22. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Julie F skriver:

Så du smeltede ikke smørret??

nej.. det plejer at gøre at den bliver fedtet hvis den bliver frosset ned som jeg gør efter den er bagt...

sådan du ved den fedtethed man får hvis man spiser mad der har været stegt med margerine men er blevet kold igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.