At lade børn starte tidligt i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
10 svar
2 synes godt om
22. august 2013

baby012

Ja - er lidt muggen på min datters vs - så undskylder på forhånd - min datter er 18 måneder, men er motorisk LANGT foran dem fra hendes stue - sprogligt er hun også rigtig langt - og hun skal til pg igang med potte træning - 

da jeg afleveRe hende - siger pædagogen på stuen til mig at de overvejer at sende hende i BH mår hun er 2 år gammel - den er jeg bare overhoved ikke med på ! 

Får så afvide at det er noget de bestemmer ?! 

Hvad skal jeg gøre - ved godt der er længe til, men altså, ja - tanken om at hun snart skal i bh - kan jeg bare ikke klare - hun er så glad for VS  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

DianaRJS

baby012 skriver:

Ja - er lidt muggen på min datters vs - så undskylder på forhånd - min datter er 18 måneder, men er motorisk LANGT foran dem fra hendes stue - sprogligt er hun også rigtig langt - og hun skal til pg igang med potte træning - 

da jeg afleveRe hende - siger pædagogen på stuen til mig at de overvejer at sende hende i BH mår hun er 2 år gammel - den er jeg bare overhoved ikke med på ! 

Hvad skal jeg gøre - ved godt der er længe til, men altså, ja - tanken om at hun snart skal i bh - kan jeg bare ikke klare - hun er så glad for VS  

det vil jo være synd at sende hende afsted allerede der.... hun er jo kun en "baby" for de andre hvis hun kommer afsted der.... jeg ville slå hånden i bordet og sige der var en grund til de har den alder de har når de kommer i børnehave, og det vil du også gerne at din datter har...

Anmeld

22. august 2013

K&S

baby012 skriver:

Det er bestemt ikke noget, de egenhændigt kan bestemme - du har ret til at lade dit barn være i BH indtil 3 måneder før/efter din datter fylder 3 (sådan er det i hvert fald her).

Jeg ville ikke acceptere det, det kan godt være hun motorisk og sprogligt er langt, men hendes kognitive udvikling vil jo ikke være alderssvarende til BH børnene.

Anmeld

22. august 2013

Maja88

Selvf. Er det rart at få at vide ens barn er dygtig og foran...

Men puha jeg vil som pædagog synes det ville være ekstremt ressourcekrævende at have en 2 årig i bh..

For et er de er langt foran i vg.. men i bh vil hun blive den lille.. og der er så meget med kollektiv forståelse og beskeder og mere selvstændighed.. 

Og så er der jo det sociale i hun ikke har nogen aldersvarende i bh

Anmeld

22. august 2013

ESV

Emiie kom tidligt i børnehave. Hun var 2 1/2 og ja syntes egentlig det passede meget godt men hos hende var det også hele stuen der blev flyttet så hun fik alle sine venner med og det har helt sikkert gjort en forskel for mig.

Anmeld

22. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja88 skriver:

Selvf. Er det rart at få at vide ens barn er dygtig og foran...

Men puha jeg vil som pædagog synes det ville være ekstremt ressourcekrævende at have en 2 årig i bh..

For et er de er langt foran i vg.. men i bh vil hun blive den lille.. og der er så meget med kollektiv forståelse og beskeder og mere selvstændighed.. 

Og så er der jo det sociale i hun ikke har nogen aldersvarende i bh

Enig med Maja! Vh stine

Anmeld

22. august 2013

Eliza

Det er ene og alene jer der har den sidste stemme. 

Hvis i siger nej.... Ja så er det altså et nej. 

Det samme gælder udsat skolestart. 

Dit barn, DIG der bestemmer. 

Sjovt nok, ville du os stadig skulle betale vuggestue takst, frem til hun bliver 3, men får kun børnehave pasning, for samme penge.  

Anmeld

22. august 2013

baby012

Tak for svar piger - vil tage en snak med dem idag, når jeg henter, det jo netop det med at lige nu, er hun den store og den der er foran.

Men ligeså snart hun kommer i bh er hun den LILLE og på ingen måde med psykisk som de andre er.. kan bare slet ikke bære at de vil have hende sammen med SÅ store børn allerede  

hendes lillebror skal snart starte, så vil jeg gerne have de bliver sammen lidt der.. 

Men vil helt sikkert sige min mening og få dem til at forstå at hun ikke er klar .. 

Anmeld

22. august 2013

MorDk

Det var meget tidligt synes jeg. Normalen er omkring 2 år og 10 mdr. Min dreng var 2 år og 8 mdr. da han blev flyttet.

Anmeld

24. august 2013

Maja_4000

ESV skriver:

Emiie kom tidligt i børnehave. Hun var 2 1/2 og ja syntes egentlig det passede meget godt men hos hende var det også hele stuen der blev flyttet så hun fik alle sine venner med og det har helt sikkert gjort en forskel for mig.

Det samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.