samtale hos fertilitetsklinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
4 svar
1 synes godt om
21. august 2013

isabellasmor

ja, vi var til 2. samtale igår. mine blodprøver så meget normale ud, men jeg har forhøjet LH hormon.. vidst nok et hormon som forhindrer ægløsning, og som "helst skal ligge helt nede i kuldkælderen" som han sagde.. 

manden fik så afvide han skulle på riget og lægge en lille prøve.

så kiggede vi mine cyklus datoer igennem, og der er jo kæææmpe spring, den ene er på 64 dage, og den næste på 18 dage, ja og sådan kører det. han siger så at de dage jeg har kort cyklus, der har jeg højt sandsynligt ingen ægøsning? han brugte den på 18 dage og 23 dage som eksempel... jeg troede at det netop var i disse cyklusser jeg havde en chance for at blive gravid?? 

når, men vi får så også udfyldt alle de papirer der skal udfyldes og skrives under. og han fortæller så lidt om hvordan sådanne forløb de forløber .. jeg skal til skanning omkring d. 28, og se om jeg har haft eller måske er ved at have ægløsning. manden skal som sagt på riget (han har fået en tid om 1 mdr) og lægge en sædprøve. 

han siger at han ikke tror jeg vil kunne blive gravid uden hjælp, med de cyklusser jeg har. han tror ikke jeg har ægløsning. næste skridt når alt er på plads, er at jeg får noegt medicin (hormoner går jeg udfra) og så skal vi se hvordan jeg reagere på det osv osv. og til slut vil det så være at de vurdere hvilken behandling der passer os bedst. 

så det bliver nogen laaaange måneder. jeg er gået igang med kiss kosten, og har været på den 2 mdr tid, og har da også tabt mig 3 kg. jeg håber selvfølgelig at vi kan selv, og at den pludselig er der  men må indrømme troen ikke helt er der 

når, det var en lille update herfra hvis nogen skulle være interesserede 

god dag til jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Pcokate

Hold da op en tur i er på. Heg håber nu at det går tjept

Anmeld

21. august 2013

esioul

isabellasmor skriver:

ja, vi var til 2. samtale igår. mine blodprøver så meget normale ud, men jeg har forhøjet LH hormon.. vidst nok et hormon som forhindrer ægløsning, og som "helst skal ligge helt nede i kuldkælderen" som han sagde.. 

manden fik så afvide han skulle på riget og lægge en lille prøve.

så kiggede vi mine cyklus datoer igennem, og der er jo kæææmpe spring, den ene er på 64 dage, og den næste på 18 dage, ja og sådan kører det. han siger så at de dage jeg har kort cyklus, der har jeg højt sandsynligt ingen ægøsning? han brugte den på 18 dage og 23 dage som eksempel... jeg troede at det netop var i disse cyklusser jeg havde en chance for at blive gravid?? 

når, men vi får så også udfyldt alle de papirer der skal udfyldes og skrives under. og han fortæller så lidt om hvordan sådanne forløb de forløber .. jeg skal til skanning omkring d. 28, og se om jeg har haft eller måske er ved at have ægløsning. manden skal som sagt på riget (han har fået en tid om 1 mdr) og lægge en sædprøve. 

han siger at han ikke tror jeg vil kunne blive gravid uden hjælp, med de cyklusser jeg har. han tror ikke jeg har ægløsning. næste skridt når alt er på plads, er at jeg får noegt medicin (hormoner går jeg udfra) og så skal vi se hvordan jeg reagere på det osv osv. og til slut vil det så være at de vurdere hvilken behandling der passer os bedst. 

så det bliver nogen laaaange måneder. jeg er gået igang med kiss kosten, og har været på den 2 mdr tid, og har da også tabt mig 3 kg. jeg håber selvfølgelig at vi kan selv, og at den pludselig er der  men må indrømme troen ikke helt er der 

når, det var en lille update herfra hvis nogen skulle være interesserede 

god dag til jer 

Du er meget velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for at snakke

Jeg tror de korte cyklusser forhindrer graviditet, fordi dine æg ikke bliver ordentlig modnet til en graviditet.

Hvis du har ægløsning, går der alt for få dage inden mens. Der skal helst gå min 10 dage fra æl til mens for ægget ikke bliver "skyllet ud".

Det er blot mit bud.

Kram

Anmeld

21. august 2013

isabellasmor

esioul skriver:

Du er meget velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for at snakke

Jeg tror de korte cyklusser forhindrer graviditet, fordi dine æg ikke bliver ordentlig modnet til en graviditet.

Hvis du har ægløsning, går der alt for få dage inden mens. Der skal helst gå min 10 dage fra æl til mens for ægget ikke bliver "skyllet ud".

Det er blot mit bud.

Kram

jamen det tror jeg du har ret i. for det var nemlig også noget i den stil, han forklarede os. at ægget ikke kunne nå og blive modent på så kort en cyklus...  så nu rendte jeg og var glad for at have nogle kortere cyklusser, og så er der faktisk slet ikke noget at være glad for 

det værste er familien.. de er SÅ uforståelige... jeg fortalte mine bedsteforældre om samtalen, idag. og det eneste de havde at sige, var, at "det er da kun godt hvis der går nogle år før i får flere"................ jeg er godt klar over jeg er meget ung, men vores datter er 2 om lidt, og jeg vil da gerne have mine børn bare LIDT tæt på hinanden .. og jeg har jo også en uddannelse at tænke på, det ville passe perfekt ind fra nu og 2 år frem, men om 2 år vil det bare passe mindre godt, da jeg der skal på min "rigtige" uddannelse, og der vil jeg godt kunne koncentrere mig om den 100 %.........

kan godt mærke der er en masse der hober sig op i mig sammen med uvisheden og usikkerheden  ØV ØV altså!

det kunne da godt være at jeg tog imod tilbuddet om at skrive til dig privat? 

Anmeld

21. august 2013

isabellasmor

Pcokate skriver:

Hold da op en tur i er på. Heg håber nu at det går tjept

tak  det håber jeg også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.